STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

20.11.2017

Ak chcete udržať svoj vlčí hlad na uzde, rozhodujúce bude, ako často budete počas dňa jesť a aké potraviny si budete vyberať.

Dbajte na pravidelný prísun čerstvého ovocia a zeleniny.

Dbajte na pravidelný prísun čerstvého ovocia a zeleniny.Autor: Shutterstock.com

Mnohí vedci sa zhodujú na tvrdení, že je nevhodné, ak jete až v momente, keď cítite hlad. Snažte sa preto jesť pravidelne aspoň päťkrát do dňa.

Potraviny s nízkym obsahom kalórií

Pri chudnutí vám pomôžu potraviny s nízkym obsahom kalórií. Ide o potraviny, ktoré dokážu človeka rýchlo a na dlhú dobu zasýtiť. Obsahujú vysoké množstvo vody. Takým je napríklad ovocie a zelenina. Ďalšími potravinami s nízkym množstvom kalórií sú polievky, hlavne vývary a zeleninové šaláty.

Potrebujete zhodiť pár kilogramov? Pripravte si správnu polievku

„Konzumácia nízkokalorických potravín môže viesť k zvýšenému pocitu plnosti,“ povedala Melinda Manore, výživová špecialistka z Oregonskej univerzity. Okrem ovocia a zeleniny medzi potraviny s nízkym množstvom kalórií patria nízkotučné a polotučné mliečne výrobky, zemiaky, celozrnné cestoviny, hnedá ryža, bataty, kukurica, obilniny, hrach, fazuľa, morské plody, chudé hydinové mäso.

Pomoc črevám

Potraviny bohaté na vlákninu taktiež dokážu človeka výborne zasýtiť. Vláknina si žiada dlhší čas na trávenie. Vstrebáva tuky, zlepšuje trávenie a znižuje riziko vzniku rakoviny hrubého čreva. Príjem vlákniny pomáha vstrebávaniu živín a zlepšuje priechodnosť čriev.

FIT s vlákninou! Využite jej ozdravný potenciál naozaj naplno

Málo vlákniny v strave môže vyvolať nafukovanie. Ak zvýšite príjem vlákniny, nezabudnite denne vypiť aspoň dva litre tekutín. Výborným zdrojom vlákniny sú strukoviny – šošovica, fazuľa, hrach, cícer. Zo zeleniny artičoky, kapusta alebo brokolica, z ovocia avokádo, maliny, jablká a hrušky, z obilnín hnedá ryža a ovsené vločky, zo semienok ľanové, chia alebo konopné.

Bomba pre svaly

Vedci potvrdili, že konzumácia bielkovín potláča chuť do jedla a vďaka nim jedia ľudia menej. Stále však vedú diskusie o tom, aké druhy bielkovín sú najlepšie a aké množstvo by mal človek zjesť. Okrem toho, že rýchlejšie zasycujú, pomáhajú pri budovaní svalovej hmoty a premieňajú tukové zásoby na svaly. Najväčšie množstvo bielkovín nájdete v mäse, strukovinách, orechoch, vajciach alebo napríklad aj v brokolici.

Bielkovinové bomby: Zelenina, ktorá premieňa tuk na svaly

Voda pred jedlom

Vedci polemizujú o tom, či vďaka poháru vody pred jedlom budete jesť menej. Niektoré štúdie potvrdili, že voda pred jedlom môže ovplyvniť pocit nasýtenia. „Voda mierne roztiahne žalúdok, čo napomáha k výraznejšiemu pocitu sýtosti,“ povedala Melinda Manore.

VIDEO Radí tréner: Správny pitný režim pred a počas tréningu

Ak sa snažíte schudnúť, mali by ste vypiť aspoň 2,5 až 3 litre tekutín. Ak športujete, liter ešte pridajte. Veľakrát býva hlad prezlečeným smädom. Mali by ste piť priebežne počas celého dňa pretože ak chcete naraz dohnať nedostatok tekutín, môže to príliš zaťažiť vaše obličky. Najideálnejšia je pitná voda a nesladené čaje.

Bude vás zaujímať:

Autor: Natália Kuľková
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Proteínové bomby: Táto zelenina dokáže premeniť tuk na svaly

Proteínové bomby: Táto zelenina dokáže premeniť tuk na svaly

16.02.2018
Nepotešíme len vegetariánov. Pracujete na postave a hľadáte zdroje bielkovín? Nielen tie živočíšne ako mäso a vajíčka sú nimi nabité.... Čítať viac
 
Aj v zime schudnete! Stavte na rady lekárky a správnu zeleninu

Aj v zime schudnete! Stavte na rady lekárky a správnu zeleninu

13.02.2018
Je pár dôvodov, prečo sa vám kilá viac lepia v zime, ale aj pár tých, pre ktoré sa ich práve teraz zbavíte jednoduchšie. Čítať viac
 
7 tipov ako zorganizovať kuchyňu a konečne schudnúť

7 tipov ako zorganizovať kuchyňu a konečne schudnúť

09.02.2018
Každý sme od prírody lenivý. Využite to a chudnutie si zjednodušte vďaka pár šikovným postupom. Čítať viac
 
Dilema v chudnutí: Naozaj vám pomôže 5 menších jedál denne?

Dilema v chudnutí: Naozaj vám pomôže 5 menších jedál denne?

08.02.2018
Chudnutie ide ruka v ruke s cvičením a správnym výberom potravín. Stále však existujú polemiky o tom, či jesť menej väčších porcií alebo... Čítať viac
 
Chudnutie bez prípravy trvá dlhšie. Začnite bylinným DETOX týždňom

Chudnutie bez prípravy trvá dlhšie. Začnite bylinným DETOX týždňom

07.02.2018
Detoxikácia je pre mnohých stále mylne spájaná s odriekaním. Nechoďte proti prírode! Budete mať dostatok energie a výdrže aj pre chudnutie... Čítať viac
 
 

wanda.sk