STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

20.11.2017

Ak chcete udržať svoj vlčí hlad na uzde, rozhodujúce bude, ako často budete počas dňa jesť a aké potraviny si budete vyberať.

Dbajte na pravidelný prísun čerstvého ovocia a zeleniny.

Dbajte na pravidelný prísun čerstvého ovocia a zeleniny.Autor: Shutterstock.com

Mnohí vedci sa zhodujú na tvrdení, že je nevhodné, ak jete až v momente, keď cítite hlad. Snažte sa preto jesť pravidelne aspoň päťkrát do dňa.

Potraviny s nízkym obsahom kalórií

Pri chudnutí vám pomôžu potraviny s nízkym obsahom kalórií. Ide o potraviny, ktoré dokážu človeka rýchlo a na dlhú dobu zasýtiť. Obsahujú vysoké množstvo vody. Takým je napríklad ovocie a zelenina. Ďalšími potravinami s nízkym množstvom kalórií sú polievky, hlavne vývary a zeleninové šaláty.

Potrebujete zhodiť pár kilogramov? Pripravte si správnu polievku

„Konzumácia nízkokalorických potravín môže viesť k zvýšenému pocitu plnosti,“ povedala Melinda Manore, výživová špecialistka z Oregonskej univerzity. Okrem ovocia a zeleniny medzi potraviny s nízkym množstvom kalórií patria nízkotučné a polotučné mliečne výrobky, zemiaky, celozrnné cestoviny, hnedá ryža, bataty, kukurica, obilniny, hrach, fazuľa, morské plody, chudé hydinové mäso.

Pomoc črevám

Potraviny bohaté na vlákninu taktiež dokážu človeka výborne zasýtiť. Vláknina si žiada dlhší čas na trávenie. Vstrebáva tuky, zlepšuje trávenie a znižuje riziko vzniku rakoviny hrubého čreva. Príjem vlákniny pomáha vstrebávaniu živín a zlepšuje priechodnosť čriev.

FIT s vlákninou! Využite jej ozdravný potenciál naozaj naplno

Málo vlákniny v strave môže vyvolať nafukovanie. Ak zvýšite príjem vlákniny, nezabudnite denne vypiť aspoň dva litre tekutín. Výborným zdrojom vlákniny sú strukoviny – šošovica, fazuľa, hrach, cícer. Zo zeleniny artičoky, kapusta alebo brokolica, z ovocia avokádo, maliny, jablká a hrušky, z obilnín hnedá ryža a ovsené vločky, zo semienok ľanové, chia alebo konopné.

Bomba pre svaly

Vedci potvrdili, že konzumácia bielkovín potláča chuť do jedla a vďaka nim jedia ľudia menej. Stále však vedú diskusie o tom, aké druhy bielkovín sú najlepšie a aké množstvo by mal človek zjesť. Okrem toho, že rýchlejšie zasycujú, pomáhajú pri budovaní svalovej hmoty a premieňajú tukové zásoby na svaly. Najväčšie množstvo bielkovín nájdete v mäse, strukovinách, orechoch, vajciach alebo napríklad aj v brokolici.

Bielkovinové bomby: Zelenina, ktorá premieňa tuk na svaly

Voda pred jedlom

Vedci polemizujú o tom, či vďaka poháru vody pred jedlom budete jesť menej. Niektoré štúdie potvrdili, že voda pred jedlom môže ovplyvniť pocit nasýtenia. „Voda mierne roztiahne žalúdok, čo napomáha k výraznejšiemu pocitu sýtosti,“ povedala Melinda Manore.

VIDEO Radí tréner: Správny pitný režim pred a počas tréningu

Ak sa snažíte schudnúť, mali by ste vypiť aspoň 2,5 až 3 litre tekutín. Ak športujete, liter ešte pridajte. Veľakrát býva hlad prezlečeným smädom. Mali by ste piť priebežne počas celého dňa pretože ak chcete naraz dohnať nedostatok tekutín, môže to príliš zaťažiť vaše obličky. Najideálnejšia je pitná voda a nesladené čaje.

Bude vás zaujímať:

Autor: Natália Kuľková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

8 prekvapivých tipov, ako zaručene oklamete hlad a znížite apetít

8 prekvapivých tipov, ako zaručene oklamete hlad a znížite apetít

18.05.2018
Vedeli ste, že túžbu po jedle vám zaženie aj jeho vôňa? Alebo radšej siahnete po pálivom na malom tanieri? Čítať viac
 
Skúsite PSYCHOchudnutie? Expertka o 7 príčinách, prečo priberáte v hlave

Skúsite PSYCHOchudnutie? Expertka o 7 príčinách, prečo priberáte v hlave

17.05.2018
Myseľ sa zrkadlí v tele. Čo vás skutočne ťaží v obrovskom tele? Psychologička pozná odpoveď. Čítať viac
 
7 výborných tipov ako schudnúť bez mučenia diétou

7 výborných tipov ako schudnúť bez mučenia diétou

16.05.2018
Pri chudnutí s obmedzovaním jedla zlyhá 9 z 10 snaživcov. Navyše, aj metabolizmus je proti nám, a pri menších porciách sa tak spomalí,... Čítať viac
 
7 najväčších bludov o chudnutí. Koľko z nich za vás priberá?

7 najväčších bludov o chudnutí. Koľko z nich za vás priberá?

15.05.2018
Vyskúšali ste všetky existujúce diéty, ale keď sa postavíte na váhu, ručička sa nehýbe správnym smerom? Možno ste aj vy uverili nezmyslom,... Čítať viac
 
Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte

Chudnete, ale večer ste hladní? Aj pečivo je OK. Takto si diétu nezmaríte

14.05.2018
Aj po večernom návrate domov z práce niečo zjedzte. Hladný organizmus si začne robiť preventívne zásoby. Čítať viac
 
 

wanda.sk

STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí
Natália Kuľková