STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

20.11.2017

Ak chcete udržať svoj vlčí hlad na uzde, rozhodujúce bude, ako často budete počas dňa jesť a aké potraviny si budete vyberať.

Dbajte na pravidelný prísun čerstvého ovocia a zeleniny.

Dbajte na pravidelný prísun čerstvého ovocia a zeleniny.Autor: Shutterstock.com

Mnohí vedci sa zhodujú na tvrdení, že je nevhodné, ak jete až v momente, keď cítite hlad. Snažte sa preto jesť pravidelne aspoň päťkrát do dňa.

Potraviny s nízkym obsahom kalórií

Pri chudnutí vám pomôžu potraviny s nízkym obsahom kalórií. Ide o potraviny, ktoré dokážu človeka rýchlo a na dlhú dobu zasýtiť. Obsahujú vysoké množstvo vody. Takým je napríklad ovocie a zelenina. Ďalšími potravinami s nízkym množstvom kalórií sú polievky, hlavne vývary a zeleninové šaláty.

Potrebujete zhodiť pár kilogramov? Pripravte si správnu polievku

„Konzumácia nízkokalorických potravín môže viesť k zvýšenému pocitu plnosti,“ povedala Melinda Manore, výživová špecialistka z Oregonskej univerzity. Okrem ovocia a zeleniny medzi potraviny s nízkym množstvom kalórií patria nízkotučné a polotučné mliečne výrobky, zemiaky, celozrnné cestoviny, hnedá ryža, bataty, kukurica, obilniny, hrach, fazuľa, morské plody, chudé hydinové mäso.

Pomoc črevám

Potraviny bohaté na vlákninu taktiež dokážu človeka výborne zasýtiť. Vláknina si žiada dlhší čas na trávenie. Vstrebáva tuky, zlepšuje trávenie a znižuje riziko vzniku rakoviny hrubého čreva. Príjem vlákniny pomáha vstrebávaniu živín a zlepšuje priechodnosť čriev.

FIT s vlákninou! Využite jej ozdravný potenciál naozaj naplno

Málo vlákniny v strave môže vyvolať nafukovanie. Ak zvýšite príjem vlákniny, nezabudnite denne vypiť aspoň dva litre tekutín. Výborným zdrojom vlákniny sú strukoviny – šošovica, fazuľa, hrach, cícer. Zo zeleniny artičoky, kapusta alebo brokolica, z ovocia avokádo, maliny, jablká a hrušky, z obilnín hnedá ryža a ovsené vločky, zo semienok ľanové, chia alebo konopné.

Bomba pre svaly

Vedci potvrdili, že konzumácia bielkovín potláča chuť do jedla a vďaka nim jedia ľudia menej. Stále však vedú diskusie o tom, aké druhy bielkovín sú najlepšie a aké množstvo by mal človek zjesť. Okrem toho, že rýchlejšie zasycujú, pomáhajú pri budovaní svalovej hmoty a premieňajú tukové zásoby na svaly. Najväčšie množstvo bielkovín nájdete v mäse, strukovinách, orechoch, vajciach alebo napríklad aj v brokolici.

Bielkovinové bomby: Zelenina, ktorá premieňa tuk na svaly

Voda pred jedlom

Vedci polemizujú o tom, či vďaka poháru vody pred jedlom budete jesť menej. Niektoré štúdie potvrdili, že voda pred jedlom môže ovplyvniť pocit nasýtenia. „Voda mierne roztiahne žalúdok, čo napomáha k výraznejšiemu pocitu sýtosti,“ povedala Melinda Manore.

VIDEO Radí tréner: Správny pitný režim pred a počas tréningu

Ak sa snažíte schudnúť, mali by ste vypiť aspoň 2,5 až 3 litre tekutín. Ak športujete, liter ešte pridajte. Veľakrát býva hlad prezlečeným smädom. Mali by ste piť priebežne počas celého dňa pretože ak chcete naraz dohnať nedostatok tekutín, môže to príliš zaťažiť vaše obličky. Najideálnejšia je pitná voda a nesladené čaje.

Bude vás zaujímať:

Autor: Natália Kuľková
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTO: Ohromné splnenie novoročného predsavzatia! Trénermi si boli navzájom

FOTO: Ohromné splnenie novoročného predsavzatia! Trénermi si boli navzájom

dnes
Nemali trénerov ani vytvorený stravovací plán. Nikdy si nemysleli, že by sa z nich za pol rok stali celkom iní ľudia. Ich novoročné predsavzatie... Čítať viac
 
S iZdravie.sk ste vyhrali motivačný FITNESS diár! A viete už, ako v decembri nepribrať?

S iZdravie.sk ste vyhrali motivačný FITNESS diár! A viete už, ako v decembri nepribrať?

dnes
Na Mikuláša sme vyhlásili súťaž o super motivačný diár na rok 2018, ktorý vás podporí v snahe zdravšej životosprávy a v sne o krajšej... Čítať viac
 
Nedarí sa vám v zime chudnúť? Pomôže 5 tipov

Nedarí sa vám v zime chudnúť? Pomôže 5 tipov

dnes
Chudnutie si v zime vyžaduje konzumáciu iných potravín a jedál, na aké ste boli zvyknutí počas teplejších mesiacov. Čítať viac
 
Potrebujete zhodiť? Nehľadajte zázračnú diétu, pomôže psychológia

Potrebujete zhodiť? Nehľadajte zázračnú diétu, pomôže psychológia

včera
Ak zdravú životosprávu podporíte drobnými trikmi, ľahko sa dostane do formy. Prečo sa oplatí schovať váhu a sadnúť si za stôl? Čítať viac
 
Chcete schudnúť? Takto posilníte účinky cvičenia aj diéty

Chcete schudnúť? Takto posilníte účinky cvičenia aj diéty

08.12.2017
Na to, aby ste zhodili pár kíl, vám možno stačí len presvedčenie, že kilá skutočne zhadzujete. Vaša myseľ spraví pre telo viac práce,... Čítať viac
 
 

wanda.sk