predplatne
 

STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí

20.11.2017

Ak chcete udržať svoj vlčí hlad na uzde, rozhodujúce bude, ako často budete počas dňa jesť a aké potraviny si budete vyberať.

Dbajte na pravidelný prísun čerstvého ovocia a zeleniny.

Dbajte na pravidelný prísun čerstvého ovocia a zeleniny.Autor: Shutterstock.com

Mnohí vedci sa zhodujú na tvrdení, že je nevhodné, ak jete až v momente, keď cítite hlad. Snažte sa preto jesť pravidelne aspoň päťkrát do dňa.

Potraviny s nízkym obsahom kalórií

Pri chudnutí vám pomôžu potraviny s nízkym obsahom kalórií. Ide o potraviny, ktoré dokážu človeka rýchlo a na dlhú dobu zasýtiť. Obsahujú vysoké množstvo vody. Takým je napríklad ovocie a zelenina. Ďalšími potravinami s nízkym množstvom kalórií sú polievky, hlavne vývary a zeleninové šaláty.

Potrebujete zhodiť pár kilogramov? Pripravte si správnu polievku

„Konzumácia nízkokalorických potravín môže viesť k zvýšenému pocitu plnosti,“ povedala Melinda Manore, výživová špecialistka z Oregonskej univerzity. Okrem ovocia a zeleniny medzi potraviny s nízkym množstvom kalórií patria nízkotučné a polotučné mliečne výrobky, zemiaky, celozrnné cestoviny, hnedá ryža, bataty, kukurica, obilniny, hrach, fazuľa, morské plody, chudé hydinové mäso.

Pomoc črevám

Potraviny bohaté na vlákninu taktiež dokážu človeka výborne zasýtiť. Vláknina si žiada dlhší čas na trávenie. Vstrebáva tuky, zlepšuje trávenie a znižuje riziko vzniku rakoviny hrubého čreva. Príjem vlákniny pomáha vstrebávaniu živín a zlepšuje priechodnosť čriev.

FIT s vlákninou! Využite jej ozdravný potenciál naozaj naplno

Málo vlákniny v strave môže vyvolať nafukovanie. Ak zvýšite príjem vlákniny, nezabudnite denne vypiť aspoň dva litre tekutín. Výborným zdrojom vlákniny sú strukoviny – šošovica, fazuľa, hrach, cícer. Zo zeleniny artičoky, kapusta alebo brokolica, z ovocia avokádo, maliny, jablká a hrušky, z obilnín hnedá ryža a ovsené vločky, zo semienok ľanové, chia alebo konopné.

Bomba pre svaly

Vedci potvrdili, že konzumácia bielkovín potláča chuť do jedla a vďaka nim jedia ľudia menej. Stále však vedú diskusie o tom, aké druhy bielkovín sú najlepšie a aké množstvo by mal človek zjesť. Okrem toho, že rýchlejšie zasycujú, pomáhajú pri budovaní svalovej hmoty a premieňajú tukové zásoby na svaly. Najväčšie množstvo bielkovín nájdete v mäse, strukovinách, orechoch, vajciach alebo napríklad aj v brokolici.

Bielkovinové bomby: Zelenina, ktorá premieňa tuk na svaly

Voda pred jedlom

Vedci polemizujú o tom, či vďaka poháru vody pred jedlom budete jesť menej. Niektoré štúdie potvrdili, že voda pred jedlom môže ovplyvniť pocit nasýtenia. „Voda mierne roztiahne žalúdok, čo napomáha k výraznejšiemu pocitu sýtosti,“ povedala Melinda Manore.

VIDEO Radí tréner: Správny pitný režim pred a počas tréningu

Ak sa snažíte schudnúť, mali by ste vypiť aspoň 2,5 až 3 litre tekutín. Ak športujete, liter ešte pridajte. Veľakrát býva hlad prezlečeným smädom. Mali by ste piť priebežne počas celého dňa pretože ak chcete naraz dohnať nedostatok tekutín, môže to príliš zaťažiť vaše obličky. Najideálnejšia je pitná voda a nesladené čaje.

Bude vás zaujímať:

Autor: Natália Kuľková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Spaľujete ako kyselina, no radi by ste pribrať? 7x zdravý jedálniček vám pomôže

VIDEO: Spaľujete ako kyselina, no radi by ste pribrať? 7x zdravý jedálniček vám pomôže

14.11.2018
Všetci okolo vás sa sťažujú na nadváhu, no vy máte presne opačný problém? Znásobiť hmotnosť môže byť rovnaký problém, ako z nej ubrať.... Čítať viac
 
Chudnite s časom. 8-hodinové pravidlo namiesto rátania porcií

Chudnite s časom. 8-hodinové pravidlo namiesto rátania porcií

13.11.2018
Úprava stravovania zrýchli metabolizmus, ktorý vďaka časového intervalu začne pracovať efektívnejšie. Zabudnite na rátanie kalórií,... Čítať viac
 
Toto jedzte pred spaním a začnete konečne chudnúť

Toto jedzte pred spaním a začnete konečne chudnúť

09.11.2018
Snažíte sa večer po šiestej už nejesť, aby ste konečne zhodili nejaké to kilo? Vedci teraz radia pravý opak. No nie je jedno, čo si vložíte... Čítať viac
 
Zbavte sa nadbytočnej vody a schudnete! 12 zaručených tipov, ako na to

Zbavte sa nadbytočnej vody a schudnete! 12 zaručených tipov, ako na to

08.11.2018
Množstvo tekutín zadržaných v organizme ovplyvňujú rôzne návyky, ale aj jedlo, nápoje a ich močopudné účinky. Čítať viac
 
Spolu sa chudne ľahšie. 100-tisíc kíl chcú za dva roky zhodiť v španielskom meste

Spolu sa chudne ľahšie. 100-tisíc kíl chcú za dva roky zhodiť v španielskom meste

06.11.2018
4000 obyvateľov galícijského mesta Narón sa rozhodlo spoločne chudnúť s poriadnym cieľom. Zatiaľ sa im darí. Čítať viac
 
 

wanda.sk

STOP priberaniu. Spoznajte potraviny, ktoré zasýtia a pomôžu pri chudnutí
Natália Kuľková