VIDEO: Ušetrite kalórie! Karfiol je TOP náhradou sacharidov v jedálničku

16.02.2017

Vzdali ste sa jedál z ryže a tej hnedej ste neprišli na chuť? Ak sa snažíte schudnúť, karfiol je skvelou náhradou za sacharidové prílohy či chipsovú závislosť. Neveríte?

Karfiol je sám o sebe diétnou potravinou. Skúšali ste ním už nahradiť ryžu?

Karfiol je sám o sebe diétnou potravinou. Skúšali ste ním už nahradiť ryžu? Autor: Shutterstock

Z detstva možno poznáte len vyprážaný karfiol so zemiakmi. Existuje pritom dlhý zoznam tipov na jeho zdravú, chutnú a nízkokalorickú prípravu.

Ryža vs. karfiol

  • Šálka varenej bielej ryže má okolo 250 kalórií, 53 gramov sacharidov, 4 g bielkovín a takmer žiadnu vlákninu.
  • Rovnaké množstvo karfiolu má 60 kalórií, 13 g sacharidov, 5 gramov proteínov a 6 gramov vlákniny

Je zdrojom vitamínu C, obsahuje tiež kyselinu listovú, vitamíny skupiny B, draslík, horčík, vápnik a zinok. Prispieva tak k obranyschopnosti organizmu, je prevenciou proti lámaniu nechtov a tiež obávanej rakovine hrubého čreva. Aby sme v ňom všetky dôležité látky zachovali, najlepšie je konzumovať ho surový, alebo len krátko povarený či orestovaný na troške oleja. 

Zdravé tipy: 

  • Pri jeho kúpe dbajte na peknú bielu farbu bez fľakov. 
  • Skladujte ho neumytý a nezakrytý v chladničke. 
  • Pred prípravou  karfiol na pol hodinu namočte do studenej osolenej vody. 
  • Vo vode ho varte neprikrytý, eliminujete pachy. 
  • Nerozvarte ho! Stratil by stopové prvky. 

Karfiolová ryža 

Umytý, usušený a na ružičky natrhaný karfiol si nasekajte v mixéri. Na olivovom či kokosovom oleji si opečte najemno nasekanú cibuľku. Pridajte karfiol, osoľte, jemne okoreňte a varte päť minút, kým nie je mäkký. Následne sa fantázii a vašim chuťam medze nekladú. Môžete ho podávať ako prílohu alebo pridať mäso, hríby, zeleninu a pripraviť si fantastické rizoto s pridaním byliniek. Tipy na 4 RECEPTY na VIDEU nižšie. 

FOTO: Večera po tréningu. 6 jedál, ktoré zasýtia a neublížia línii 

Sýte karfiolové kari 

Potrebujeme: 
Karfiól, limetka, šalotka, 2 chilli papričky, 2 lyžice olivového oleja, 2 lyžice kari pasty, 200 g nakrájaných paradajok, 200 ml kokosového mlieka, 150 g hrášku, soľ, mleté čierne korenie. 

Postup
Limetku nakrájajte na kúsky, karfiol na malé ružičky, šalotku a papričky nasekajte nadrobno. Na panvici rozpáľte olej, na ktorom orestujete šalotku dosklovita. Pridajte karfiol, limetku, kari pastu a restujte 6 minút. Primiešajte nadrobno nakrájané paradajky, chilli a kokosové mlieko.Varte 5 minút a na záver primiešajte hrášok a dochuťte korením. 

SMOOTHIEdoping na ráno i večer. Premixujte sa k zdraviu! 

Pečený karfiol 

Opäť nízkokalorický a veľmi rýchly recept. Stačí dôkladne umyť, položiť na plech pokrytý papierom na pečenie, potrieť celú hlávku, prípadne rozdelené ružičky roztopeným maslom, posypať bylinkami a dať piecť dozlatista. 

Namiesto chipsov

Je tiež skvelou chrumkajúcou náhradou k domácemu kinu. Že vám surový nechutí? Posypte ho nastrúhanou mozzarelou a dajte na pár sekúnd do mikrovlnky.

Video: Lákavé karfiolové rizotá   

Ďalšie FIT recepty z kuchyne Zdravia:

Autor: iZdravie.sk/ Beata DITTE, VIDEO: youtube.com/ tasty
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTO: Parádny úspech aj zúfalé pokusy. Takto s kilami bojujú známe telá

FOTO: Parádny úspech aj zúfalé pokusy. Takto s kilami bojujú známe telá

včera
Problémy s hmotnosťou sú o to boľavejšie, ak sú na očiach verejnosti. Komu držíme palce, aby svoj boj raz vyhrali? Čítať viac
 
Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

Zbavte sa 3 kg za 5 dní! Stačí správne ochutiť vodu a vyhnúť sa slnku

18.08.2017
Ak pijete vodu s citrónom, aby ste naštartovali metabolizmus a spaľovanie, skúste do nej primiešať aj hrsť petržlenovej vňate. Nepite... Čítať viac
 
Metabolizmus uspávate zbytočne. 10 trikov, ako mu zvýšiť otáčky

Metabolizmus uspávate zbytočne. 10 trikov, ako mu zvýšiť otáčky

17.08.2017
Spaľovanie v organizme rozhoduje o tom, či zostanete štíhli pri piatich chodoch denne, alebo priberiete aj zo vzduchu. Čítať viac
 
Cvičíte, zdravo jete a aj tak priberáte? Vinníkom môže byť táto choroba

Cvičíte, zdravo jete a aj tak priberáte? Vinníkom môže byť táto choroba

16.08.2017
Máte problém s nadváhou a nepomáha vám ani pohyb a zdravá strava? Môžete trpieť metabolickou aj hormonálnou nerovnováhou. Čítať viac
 
Odborníčka o tajomstve nadváhy: Tučné bunky odpáli 12-hodinová hladovka

Odborníčka o tajomstve nadváhy: Tučné bunky odpáli 12-hodinová hladovka

15.08.2017
Nie je dôležité len koľko zjete, ale aj kedy. Každodenné lačnenie má na nadváhu zničujúci efekt. Čítať viac
 
 

wanda.sk