predplatne
 

Vieme, prečo to ide tak ťažko. 10 maličkostí, ktoré spomaľujú chudnutie

12.09.2019

Cvičíte, obmedzujete sa v jedle a kilá sa od vás nechcú odlepiť! Zistite, čo vás brzdí za vytúženou postavou. 

Svoje úsilie po štíhlom tele si ničíte často sami. A to vecami, ktoré ani nepodozrievate zo sabotáže chudnutia.

Svoje úsilie po štíhlom tele si ničíte často sami. A to vecami, ktoré ani nepodozrievate zo sabotáže chudnutia.Autor: Shutterstock.com

Príliš veľa športu

Ak sa rozhodnete zmeniť životný štýl zo dňa na deň, obmedzíte sa v stravovaní a začnete zrazu denne behať niekoľko kilometrov, hmotnosť pôjde automaticky dolu. Lenže toto tempo nedokážete držať do nekonečna a to je dôvod, prečo väčšina ľudí pokus o zmenu životného štýlu nakoniec vzdá. Na začiatku diéty preferujte pokojnejšie formy pohybu, chôdzu alebo jogu. Ak predsa len chcete behať, nerobte to každý deň. Pre začiatočníka je dôležité, aby sa na úvod nepremotivoval a pohybom si neublížil. Ideálne je, ak športujete trikrát v týždni, ale nie tri dni po sebe. Ak cvičíte v pondelok, utorok si dajte pauzu. Jednotlivé športy a cvičenia striedajte. Myslite na to, aby ste nepreťažovali len jednu časť. Ak si nájdete osobného trénera, počas jednej hodiny dokáže s vami precvičiť všetky svalové skupiny. Pokiaľ cvičíte veľa a jete málo, telo začne šetriť energiu a spomalí spaľovanie. 

Ani vynechať pohyb úplne, nie je riešenie
Najmä, ak celý deň sedíte v práci. Ak máte málo pohybu, svalová hmota ubúda a tuková pribúda. Čím menej svalov máte, tým horšie sa energia spaľuje. Pravidelný pohyb je ideálna cesta, ako si spevniť postavu a zhodiť. Vyberte si cvičenie, z ktorého máte radosť, a venujte sa mu aspoň trikrát do týždňa po polhodine. Britskí vedci zistili, že najlepšie sa kalórie spaľujú ráno po raňajkách. Účinné je plávanie, rýchla chôdza, bicykel či tanec. Medzi cvičením si robte krátke prestávky, výskum na športovcoch ukázal, že tuky sa tak vyplavujú rýchlejšie.

Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Novodobá diagnóza: Tínedžer skoro oslepol! Môžu za to hranolčeky a čipsy

Novodobá diagnóza: Tínedžer skoro oslepol! Môžu za to hranolčeky a čipsy

dnes
Lekári až po 4 rokoch zistili, prečo chlapec takmer prestal vidieť. Jedol len junk food, jedlá bez výživných látok, zato s množstvom... Čítať viac
 
Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

včera
Múry, okná a balkóny rodinných domov či panelákov zaplavili uplynulý víkend znova nepríjemné ázijské lienky. Čítať viac
 
10 prekvapivých vecí, ktoré poškodzujú srdce. Niektoré zlozvyky robíte každý deň

10 prekvapivých vecí, ktoré poškodzujú srdce. Niektoré zlozvyky robíte každý deň

včera
Máte pocit, že sa vás kardiovaskulárne choroby netýkajú? Možno máte pravdu a možno denne robíte činnosti, ktoré k ich vzniku prispievajú.... Čítať viac
 
Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

14.10.2019
Naprávanie boľavej chrbtice zverte len do rúk skutočného odborníka, rehabilitačného lekára, fyziatra, ortopéda, fyzioterapeuta.... Čítať viac
 
Známa ako tichý zabijak. Týchto 9 príznakov rakoviny pľúc nepodceňujte

Známa ako tichý zabijak. Týchto 9 príznakov rakoviny pľúc nepodceňujte

14.10.2019
Nikdy ste nefajčili, a tak si myslíte, že ste voči rakovine pľúc imúnni? Nie je to úplne tak, 5% až 15% ľudí, u ktorých bola diagnostikovaná... Čítať viac
 
 
Vieme, prečo to ide tak ťažko. 10 maličkostí, ktoré spomaľujú chudnutie
lsd