Zdravie   Deti

Inšpirujte sa naším zdravším farebným a chutným menu pre malých i veľkých jedákov

19.10.2017

Vedeli ste, že sa dá puding uvariť z ovsených vločiek? Dokonca aj chutné, chrumkavé fašírky dokážete vyčarovať zo šošovice. Ak vám došli nápady, poďte si s nami pripraviť toto zdravé menu, za ktoré vás pochvália aj vaši malí jedáci.

Snažte sa variť chutne a farebne, vaše deti to určite ocenia.

Snažte sa variť chutne a farebne, vaše deti to určite ocenia.Autor: Natália Kuľková

Obezita u detí je na vzostupe. Deti pijú presladené nápoje, jedia presolené a príliš sladké jedlá nielen doma, ale aj v školských jedálňach. Je načase zmeniť to. Pri varení obmedzujte soľ a do vašich obľúbených sladkých jedál dávajte minimálne o tretinu menej cukru, ako je uvedené v recepte. Nielen že budete mať viac energie, ale budete aj štíhlejší a zdravší.

Na raňajky si pripravujte domáce nátierky, počas dňa jedzte množstvo čerstvej zeleniny a ovocia, nevynechávajte ani strukoviny a obilniny. Zabudnite na sirupové vody. Stačí lyžička trstinového cukru, niekoľko kvapiek citrónovej šťavy a pár lístkov čerstvých byliniek a svojim deťom veľmi rýchlo vykúzlite zdravý a osviežujúci nápoj. Ak máte chuť na zmenu, skúste tieto recepty:

Avokádovo-vajíčková nátierka so špaldovým posúchom

Nátierka: 1 zrelé avokádo, 3 vajcia, 2 lyžice horčice, 2 lyžice nasekanej čerstvej pažítky, štipka morskej soli

Posúch: 250 - 300 g špaldovej múky,  10 g čerstvého droždia, 2 dl vlažnej vody, lyžička trstinového cukru, lyžička soli

Postup: Zrelé avokádo vydlabeme, vajcia uvaríme a ošúpeme. Spolu s avokádom vložíme do mixéra. Pridáme horčicu, nakrájanú pažítku a soľ. Nátierku dohladka vymixujeme. Nátierku si môžete natierať na špaldový posúch. Múku vysypeme do misky, pridáme soľ a do stredu urobíme jamku, do ktorej nalejeme vlažnú vodu. Do nej nasypeme lyžičku cukru a rozdrobené droždie. Približne po pätnástich minútach vymiesime celistvé nelepivé cesto. Pomúčime a necháme asi polhodinku kysnúť na teplom mieste pod utierkou. Keď je cesto vykysnuté, poprášime ho múkou a roztiahneme na plech vystlaný papierom na pečenie. Pečieme vo vyhriatej rúre pri 180 stupňoch Celzia.

Predchádzajúca strana 1 / 6 Nasledujúca strana
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Riskujete na sánkach poranenie miechy? Aký kopec je ideálny pre malé deti?

Riskujete na sánkach poranenie miechy? Aký kopec je ideálny pre malé deti?

dnes
Chystáte sa na hory, no budete sa len sánkovať? Ani na sánkach sa neoplatí riskovať. Môžu byť nebezpečnejšie než lyže či snoubord. Čítať viac
 
Neuveríte! Čo všetko sa vám môže stať, keď si kýchnete?

Neuveríte! Čo všetko sa vám môže stať, keď si kýchnete?

včera
Prasklo vám niečo v hlave, keď ste si kýchli? Obyčajné kýchnutie vám môže parádne skomplikovať život. A nemusíte mať ani osteoporózu... Čítať viac
 
6 prekvapivých znakov, že ste múdrejší ako ostatní. Aj vy?

6 prekvapivých znakov, že ste múdrejší ako ostatní. Aj vy?

22.02.2018
Ste neporiadni, vulgárni a trpíte samovravou? Možno za to môže vaša vysoká inteligencia. Čítať viac
 
Benzín či nafta? Toto by ste o ich vplyve na zdravie mali vedieť!

Benzín či nafta? Toto by ste o ich vplyve na zdravie mali vedieť!

21.02.2018
Moderné benzínové motory s priamym vstrekovaním vypúšťajú do vzduchu čiastočky extrémne jemného prachu. Hoci ho nevidno, je pre... Čítať viac
 
VIDEO: TOP 10 songov proti stresu. Vypočujte si víťaznú melódiu

VIDEO: TOP 10 songov proti stresu. Vypočujte si víťaznú melódiu

21.02.2018
Pozitívne účinky hudby na psychiku sú neodškriepiteľné. Kým jedna pesnička vás nabije energiou, pri druhej si môžete snívať alebo... Čítať viac
 
 

wanda.sk