Zdravie   Deti

Inšpirujte sa naším zdravším farebným a chutným menu pre malých i veľkých jedákov

19.10.2017

Vedeli ste, že sa dá puding uvariť z ovsených vločiek? Dokonca aj chutné, chrumkavé fašírky dokážete vyčarovať zo šošovice. Ak vám došli nápady, poďte si s nami pripraviť toto zdravé menu, za ktoré vás pochvália aj vaši malí jedáci.

Snažte sa variť chutne a farebne, vaše deti to určite ocenia.

Snažte sa variť chutne a farebne, vaše deti to určite ocenia.Autor: Natália Kuľková

Obezita u detí je na vzostupe. Deti pijú presladené nápoje, jedia presolené a príliš sladké jedlá nielen doma, ale aj v školských jedálňach. Je načase zmeniť to. Pri varení obmedzujte soľ a do vašich obľúbených sladkých jedál dávajte minimálne o tretinu menej cukru, ako je uvedené v recepte. Nielen že budete mať viac energie, ale budete aj štíhlejší a zdravší.

Na raňajky si pripravujte domáce nátierky, počas dňa jedzte množstvo čerstvej zeleniny a ovocia, nevynechávajte ani strukoviny a obilniny. Zabudnite na sirupové vody. Stačí lyžička trstinového cukru, niekoľko kvapiek citrónovej šťavy a pár lístkov čerstvých byliniek a svojim deťom veľmi rýchlo vykúzlite zdravý a osviežujúci nápoj. Ak máte chuť na zmenu, skúste tieto recepty:

Avokádovo-vajíčková nátierka so špaldovým posúchom

Nátierka: 1 zrelé avokádo, 3 vajcia, 2 lyžice horčice, 2 lyžice nasekanej čerstvej pažítky, štipka morskej soli

Posúch: 250 - 300 g špaldovej múky,  10 g čerstvého droždia, 2 dl vlažnej vody, lyžička trstinového cukru, lyžička soli

Postup: Zrelé avokádo vydlabeme, vajcia uvaríme a ošúpeme. Spolu s avokádom vložíme do mixéra. Pridáme horčicu, nakrájanú pažítku a soľ. Nátierku dohladka vymixujeme. Nátierku si môžete natierať na špaldový posúch. Múku vysypeme do misky, pridáme soľ a do stredu urobíme jamku, do ktorej nalejeme vlažnú vodu. Do nej nasypeme lyžičku cukru a rozdrobené droždie. Približne po pätnástich minútach vymiesime celistvé nelepivé cesto. Pomúčime a necháme asi polhodinku kysnúť na teplom mieste pod utierkou. Keď je cesto vykysnuté, poprášime ho múkou a roztiahneme na plech vystlaný papierom na pečenie. Pečieme vo vyhriatej rúre pri 180 stupňoch Celzia.

Predchádzajúca strana 1 / 6 Nasledujúca strana
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

VIDEO: Úžasné tipy, ktoré v decembri oceníte. Zaženú aj predvianočný zhon

VIDEO: Úžasné tipy, ktoré v decembri oceníte. Zaženú aj predvianočný zhon

dnes
Prípravy na sviatky dávajú zabrať, no poradíme vám, ako zostať v pohode. A ak predsa príde trocha stresu, v okamihu si s ním poradí voňavá... Čítať viac
 
Brusnice a D-manóza: Vaši jesenní spojenci

Brusnice a D-manóza: Vaši jesenní spojenci

dnes
Jeseň je v plnej sile. Zmeny počasia imunite nepridávajú, a ľudský organizmus je tak náchylnejší k ochoreniam. Čítať viac
 
Historky z medicíny: Sex proti zamilovanosti, gymnastika na syfilis!?

Historky z medicíny: Sex proti zamilovanosti, gymnastika na syfilis!?

včera
Na chorobnú zamilovanosť by vám lekár pred 1100 rokmi predpísal jazdu na koni alebo počúvanie pekných melódií.  Čítať viac
 
Idete z choroby do choroby? Príčinou nemusí byť znížená imunita

Idete z choroby do choroby? Príčinou nemusí byť znížená imunita

21.11.2017
Kto páchne z vitamínových doplnkov, komu môže prasknúť močový mechúr a ako súvisí bolesť chrbta s nádchou? Čítajte nové Zdravie... Čítať viac
 
Potenie, hnačky alebo svrbenie? Nepreháňajte to s béčkami

Potenie, hnačky alebo svrbenie? Nepreháňajte to s béčkami

21.11.2017
Vitamíny skupiny B sú nevyhnutné na správne fungovanie metabolizmu. Aby ste ich mali dostatok stačí pravidelná a pestrá strava. Vy... Čítať viac
 
 

wanda.sk