predplatne
 
Zdravie   Deti

Tučným deťom škodia rodičia. TIPY lekárky, ako to po prázdninách napraviť

02.09.2018

Rodičia môžu urobiť niekoľko jednoduchých krokov na to, aby pomohli svojim deťom. Alebo im totálne zničili život.

O chutiach dieťaťa rozhodujú maličkosti. Aj vy im to sťažujete?

O chutiach dieťaťa rozhodujú maličkosti. Aj vy im to sťažujete? Autor: Shutterstock.com

Lekár je často prvý, ktorý si ťažké telo všimne. Podľa britského prieskumu až 9 z 10 rodičov si neuvedomí nadváhu svojho dieťaťa a polovica dokonca ani obezitu. Považujú ju totiž za normálnu. „Z obéznych detí budú raz obézni dospelí aj so všetkými nepriaznivými vplyvmi na zdravie. Budú mať rovnaké stravovacie a pohybové návyky, aké vidia v rodine. Štúdie ukazujú, že obézny pár má obvykle aj obéznych kamarátov s rovnakými záujmami. Štíhly človek ide radšej športovať alebo do prírody, inak sa stravuje, zabáva,“ podotýka diabetologička MUDr. Ľubomíra Fábryová, PhD.

►►► 5 potravín vyčaruje štíhlejšie bruško. S okamžitým efektom!

Čo radí?

Nechajte deti denne prejsť 15-20 minút pešo či na bicykli. „Je ťažké presvedčiť rodičov, že troj-štvorkilometrovú vzdialenosť zvládne aj škôlkar. Moje trojročné dieťa prešlo na odrážadle aj 7 kilometrov v kopcoch a päťročnému na bicykli nerobí problém ani 10 kilometrov,“ inšpiruje výživová odborníčka MUDr. Adela Penesová.

Na odtučňovačku!

Nekupujte im malinovky sladené cukrom či fruktózou, naučte deti piť obyčajnú vodu a robte to isté. Pripravte im denne 4 porcie ovocia a zeleniny, vy zobkajte tiež. Chystajte im raňajky, prvé jedlo dňa by mali zjesť do desiatej hodiny. Vypnite wi-fi, obmedzte čas na sociálnych sieťach a hranie PC hier maximálne na hodinu denn. Obmedzte čas pred telkou rovnako ako počas roka, maximálne dve hodiny denne. Trvajte na rovnakom spánkovom režime ako počas roka, minimálne osem hodín denne.

Ťahák na úspešné deti: Stačia prekvapivé DROBNOSTI, väčšinu stíhate

Musia spať

Jedlá nevyprážajte, uprednostňujte varenie a prípravu na pare – radšej zemiakovú kašu ako hranolčeky. Smotanové zákusky, tučné syry a majonézu vymeňte za čerstvé syry a prirodzene nízkotučné mliečne výrobky, tuky celkovo nahraďte olejmi. Dôsledne trvajte na dostatku spánku, skráťte čas, keď deti visia na akomkoľvek type obrazovky, spoločne plánujte rôzne pohybové činnosti, aby ste zvýšili výdaj energie.

Čítajte aj:

Obezita

V tomto článku sa zaoberáme Obezita ...viac Spánok ...viac
Autor: Dáša Balogová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Hladkaním bábätka zmiernite bolesť, potvrdzujú vedci. Pozrite, ako!

Hladkaním bábätka zmiernite bolesť, potvrdzujú vedci. Pozrite, ako!

11.01.2019
Hladkanie a láskanie zmierni bolesti vášho novorodeniatka. Vedci pradávnu skúsenosť potvrdili, ale zároveň upozorňujú: Dôležité... Čítať viac
 
5 dôvodov, pre ktoré vás deti milujú od prvého okamihu

5 dôvodov, pre ktoré vás deti milujú od prvého okamihu

09.01.2019
Denne robíte veci, ktoré vášmu bábätku oznamujú, ako veľmi ho ľúbite. A ono to cíti, preto vás tak zbožňuje! Čítať viac
 
Mrzne? Ako obliekať najmenšie deti do mrazu a kedy ich radšej nechať doma

Mrzne? Ako obliekať najmenšie deti do mrazu a kedy ich radšej nechať doma

08.01.2019
Sledujte ručičku teplomera. Drobci majú ísť von za každého počasia, neplatí to však pre tých najmenších. Čítať viac
 
Nie je to len bolesť hlavy. Detská migréna môže viesť až k depresii!

Nie je to len bolesť hlavy. Detská migréna môže viesť až k depresii!

06.01.2019
Rodičia príznaky často podceňujú, preto prídu s dieťaťom k odborníkovi až keď je bolesť úporná a opakujúca, hovorí detská lekárka... Čítať viac
 
Bylinky pre nervóznych drobcov. Ktoré pomôžu už od troch mesiacov?

Bylinky pre nervóznych drobcov. Ktoré pomôžu už od troch mesiacov?

03.01.2019
Aj trojmesačným deťom môžete uľaviť bylinkami. Pridajte ich do kúpeľa, zbavíte ich nervozity aj nepríjemných kŕčov. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Tučným deťom škodia rodičia. TIPY lekárky, ako to po prázdninách napraviť
Dáša Balogová