VIDEO: Strečing inak, ako ho poznáte. Odštartujte dynamický tréning

15.02.2017

Organizmus potrebuje prípravu na pohyb. Ak ste si už osvojili statický strečing, nezabudnite aj na jeho dynamickejšiu verziu.

Dynamický strečing vás zahreje.

Dynamický strečing vás zahreje.Autor: Shutterstock

Princíp dynamického strečingu je jednoduchý, musíte byť pri ňom trochu akčnejší. Zamyslite sa, ktoré partie tela budete prevažne zaťažovať a tie precvičte v tempe. Napríklad, ak si idete zahrať futbal alebo si zabehať, sústreďte sa pri strečingu prevažne na dolné končatiny. Rozhodli ste sa, že si zahráte s kamarátmi volejbal alebo sa chystáte na bedminton či plávanie, nezabúdajte na paže. Postačí kmitanie rukami alebo simulácia pohybu, ktorý budete pri športe vykonávať. Vždy začnite so strečingom na väčšie svalové skupiny. 

Čítajte aj: Podvrtnutý členok patrí k najčastejším úrazom. Ako si ho ošetriť?

Desať minút postačí

Ak strečing z tréningu vynecháte, zbytočne zvyšujete riziko akútneho zranenia. Dvojnásobne to platí počas chladnejších mesiacov a pri športovaní na čerstvom vzduchu. S fyzickou aktivitou sa lepšie vyrovná zahriaty organizmus. Dynamickému strečingu by ste sa mali v priemere venovať asi desať minút. Nechcete si strečingom zbytočne ukrajovať z tréningu? Vždy si spomeňte na profesionálnych športovcov. Či už sú to bežci, lyžiari, krasokorčuliari, futbalisti, nikdy  strečing pre súťažou nevynechajú. Pri rozcvičke by ste mali telo zahriať približne na 38 stupňov Celzia.

Chce to správne tempo

Neviete si dynamický strečing predstaviť? Inšpiráciu môžete nájsť v nasledujúcom videu. Dôležité je udržať pohyb v tempe. Viac ukážok dynamického a statického strečingu, ale aj informácie ako ich do tréningu zaradiť a odpoveď na otázku, prečo by ste sa mu mali venovať i keď nešportujete, nájdete v marcovom čísle časopisu Zdravie. V predaji od 20. februára 2017!

Video: Pozrite sa na dynamický strečing

Autor: iZdravie.sk/ Katarína POSLUCHOVÁ, Video: youtube.com/ Redefining Strength
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

FOTO: S alergiou a astmou dokážete víťaziť. Títo športovci vás o tom presvedčia

FOTO: S alergiou a astmou dokážete víťaziť. Títo športovci vás o tom presvedčia

20.06.2017
Aj dýchacie svaly treba trénovať ako každé iné, tvrdí Katarína Bergendiová z imunoalergiologického centra v Bratislave. Pohybu... Čítať viac
 
VIDEO: Aké máte šance odbehnúť maratón? Tento test je aj pre vás

VIDEO: Aké máte šance odbehnúť maratón? Tento test je aj pre vás

19.06.2017
Kondičný tréner a športový fyziológ Viktor Bielik vám prezradí, prečo sa oplatí testovanie na bežiacom páse. Stačí si zobrať tenisky... Čítať viac
 
Chudnite a spevňujte so švihadlom. 7 tipov, ako si vyskákať sexi postavu

Chudnite a spevňujte so švihadlom. 7 tipov, ako si vyskákať sexi postavu

16.06.2017
Švihadlo vás dostane rýchlo do formy. Skákaním získate kondíciu, spálite veľa kalórií, vypracujete si svaly a zlepšíte si držanie... Čítať viac
 
FOTO: Dámy, do formy! Mojžišovej cviky pomôžu aj pri sedavom zamestnaní

FOTO: Dámy, do formy! Mojžišovej cviky pomôžu aj pri sedavom zamestnaní

15.06.2017
Máte sedavé zamestnanie? Mojžišovej cviky zďaleka nie sú stvorené len pre tých, čo bojujú s neplodnosťou. Poriadne zaberie aj brucho,... Čítať viac
 
VIDEOtréning pre sexi nohy: Stačí sa posadiť. Zajtra vás budú páliť od svalovice

VIDEOtréning pre sexi nohy: Stačí sa posadiť. Zajtra vás budú páliť od svalovice

14.06.2017
Preč s ochabnutým svalstvom! Pre úplne jednoduchý cvik s hmotnosťou vlastného tela vám stačí chvíľka na to, aby ho vaše tukové bunky... Čítať viac
 
 

wanda.sk