VIDEO: Strečing inak, ako ho poznáte. Odštartujte dynamický tréning

15.02.2017

Organizmus potrebuje prípravu na pohyb. Ak ste si už osvojili statický strečing, nezabudnite aj na jeho dynamickejšiu verziu.

Dynamický strečing vás zahreje.

Dynamický strečing vás zahreje.Autor: Shutterstock

Princíp dynamického strečingu je jednoduchý, musíte byť pri ňom trochu akčnejší. Zamyslite sa, ktoré partie tela budete prevažne zaťažovať a tie precvičte v tempe. Napríklad, ak si idete zahrať futbal alebo si zabehať, sústreďte sa pri strečingu prevažne na dolné končatiny. Rozhodli ste sa, že si zahráte s kamarátmi volejbal alebo sa chystáte na bedminton či plávanie, nezabúdajte na paže. Postačí kmitanie rukami alebo simulácia pohybu, ktorý budete pri športe vykonávať. Vždy začnite so strečingom na väčšie svalové skupiny. 

Čítajte aj: Podvrtnutý členok patrí k najčastejším úrazom. Ako si ho ošetriť?

Desať minút postačí

Ak strečing z tréningu vynecháte, zbytočne zvyšujete riziko akútneho zranenia. Dvojnásobne to platí počas chladnejších mesiacov a pri športovaní na čerstvom vzduchu. S fyzickou aktivitou sa lepšie vyrovná zahriaty organizmus. Dynamickému strečingu by ste sa mali v priemere venovať asi desať minút. Nechcete si strečingom zbytočne ukrajovať z tréningu? Vždy si spomeňte na profesionálnych športovcov. Či už sú to bežci, lyžiari, krasokorčuliari, futbalisti, nikdy  strečing pre súťažou nevynechajú. Pri rozcvičke by ste mali telo zahriať približne na 38 stupňov Celzia.

Chce to správne tempo

Neviete si dynamický strečing predstaviť? Inšpiráciu môžete nájsť v nasledujúcom videu. Dôležité je udržať pohyb v tempe. Viac ukážok dynamického a statického strečingu, ale aj informácie ako ich do tréningu zaradiť a odpoveď na otázku, prečo by ste sa mu mali venovať i keď nešportujete, nájdete v marcovom čísle časopisu Zdravie. V predaji od 20. februára 2017!

Video: Pozrite sa na dynamický strečing

Autor: iZdravie.sk/ Katarína POSLUCHOVÁ, Video: youtube.com/ Redefining Strength
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

FITmanuál pre začiatočníkov: 6 tipov, ako na sebe makať už zajtra

FITmanuál pre začiatočníkov: 6 tipov, ako na sebe makať už zajtra

dnes
Možno len záplava zmätočných a neprehľadných informácií vás celý čas odrádza od toho konečne začať. Spravte si v nich poriadok a pôjde... Čítať viac
 
Na ruky neplatia len činky. Výborne ich posilnia aj jemnejšie pomôcky

Na ruky neplatia len činky. Výborne ich posilnia aj jemnejšie pomôcky

včera
Hoci ruky teraz zakryjú dlhé rukávy, nepoľavte v tréningu. Posilňovať ich môžete aj doma. Ktorú praktickú pomôcku schováte do zásuvky?... Čítať viac
 
FOTO: Silné koleno sa nezraní. 8x ako ho účinne spevniť

FOTO: Silné koleno sa nezraní. 8x ako ho účinne spevniť

16.10.2017
Svaly okolo kolena sú výborné stabilizátory. Neviete, ako si ich máte posilniť a kto vás pri cvičení skontroluje? Fyzioterapeutka... Čítať viac
 
FOTO: Čo ste dnes urobili pre svoj chrbát? Za tieto cvičenia vám poďakuje

FOTO: Čo ste dnes urobili pre svoj chrbát? Za tieto cvičenia vám poďakuje

15.10.2017
Aby váš chrbát pociťovali efekt, nájdite si čas na cvičenia minimálne dvakrát do týždňa. Ideálne je začať bojovať s bolesťou chrbta... Čítať viac
 
Ako si vybrať správne bežecké tenisky? Radí odborníčka

Ako si vybrať správne bežecké tenisky? Radí odborníčka

14.10.2017
Každá značka má svoje špecifiká, preto vyberajte, čo vám sedí. Zle zvolené tenisky vás začnú trápiť veľmi rýchlo. Čítať viac
 
 

wanda.sk