VIDEO: Strečing inak, ako ho poznáte. Odštartujte dynamický tréning

15.02.2017

Organizmus potrebuje prípravu na pohyb. Ak ste si už osvojili statický strečing, nezabudnite aj na jeho dynamickejšiu verziu.

Dynamický strečing vás zahreje.

Dynamický strečing vás zahreje.Autor: Shutterstock

Princíp dynamického strečingu je jednoduchý, musíte byť pri ňom trochu akčnejší. Zamyslite sa, ktoré partie tela budete prevažne zaťažovať a tie precvičte v tempe. Napríklad, ak si idete zahrať futbal alebo si zabehať, sústreďte sa pri strečingu prevažne na dolné končatiny. Rozhodli ste sa, že si zahráte s kamarátmi volejbal alebo sa chystáte na bedminton či plávanie, nezabúdajte na paže. Postačí kmitanie rukami alebo simulácia pohybu, ktorý budete pri športe vykonávať. Vždy začnite so strečingom na väčšie svalové skupiny. 

Čítajte aj: Podvrtnutý členok patrí k najčastejším úrazom. Ako si ho ošetriť?

Desať minút postačí

Ak strečing z tréningu vynecháte, zbytočne zvyšujete riziko akútneho zranenia. Dvojnásobne to platí počas chladnejších mesiacov a pri športovaní na čerstvom vzduchu. S fyzickou aktivitou sa lepšie vyrovná zahriaty organizmus. Dynamickému strečingu by ste sa mali v priemere venovať asi desať minút. Nechcete si strečingom zbytočne ukrajovať z tréningu? Vždy si spomeňte na profesionálnych športovcov. Či už sú to bežci, lyžiari, krasokorčuliari, futbalisti, nikdy  strečing pre súťažou nevynechajú. Pri rozcvičke by ste mali telo zahriať približne na 38 stupňov Celzia.

Chce to správne tempo

Neviete si dynamický strečing predstaviť? Inšpiráciu môžete nájsť v nasledujúcom videu. Dôležité je udržať pohyb v tempe. Viac ukážok dynamického a statického strečingu, ale aj informácie ako ich do tréningu zaradiť a odpoveď na otázku, prečo by ste sa mu mali venovať i keď nešportujete, nájdete v marcovom čísle časopisu Zdravie. V predaji od 20. februára 2017!

Video: Pozrite sa na dynamický strečing

Autor: iZdravie.sk/ Katarína POSLUCHOVÁ, Video: youtube.com/ Redefining Strength
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

TEST: Stratili ste pri cvičení motiváciu a radosť? Zistite, kde robíte chybu!

TEST: Stratili ste pri cvičení motiváciu a radosť? Zistite, kde robíte chybu!

dnes
Nemáte občas pocit, že ste to s cvičením prehnali a namiesto endorfínov a uspokojenia z pohybu cítite len vyčerpanosť? Otestujte sa,... Čítať viac
 
Pijete vodu z kohútika? Tu je dôkaz, že pri aktívnom športe nemusí stačiť

Pijete vodu z kohútika? Tu je dôkaz, že pri aktívnom športe nemusí stačiť

včera
Ak si svoj pitný režim denne čapujete len z vodovodu, môže vám po čase k výkonu chýbať niečo dôležité. Čítať viac
 
VIDEO: Otestujte si chodidlo! Zistite či je OK, ploché alebo klenba privysoká

VIDEO: Otestujte si chodidlo! Zistite či je OK, ploché alebo klenba privysoká

19.05.2017
Postačí vám voda, papier a odhalíte, či môžete očakávať problémy s chodidlom. Stopa vám môže naznačiť, či treba navštíviť odborníka.... Čítať viac
 
FOTO: Aby chrbát nebolel. 12 cvikov na stoličke zvládnete aj v práci

FOTO: Aby chrbát nebolel. 12 cvikov na stoličke zvládnete aj v práci

18.05.2017
Na stoličke sa nesedí, na stoličke sa predsa výborne cvičí! Prestane vás bolieť krk a zlepší sa aj funkčnosť vašej chrbtice. Čítať viac
 
Získajte náskok pred rakovinou. Stačí, ak na ceste do práce zmeníte maličkosť

Získajte náskok pred rakovinou. Stačí, ak na ceste do práce zmeníte maličkosť

17.05.2017
Namiesto posilňovne či chôdze skúste začať s inou nenáročnou aktivitou. Ani netušíte, ako vám môže zachrániť život. Čítať viac
 
 

wanda.sk