VIDEO: Strečing inak, ako ho poznáte. Odštartujte dynamický tréning

15.02.2017

Organizmus potrebuje prípravu na pohyb. Ak ste si už osvojili statický strečing, nezabudnite aj na jeho dynamickejšiu verziu.

Dynamický strečing vás zahreje.

Dynamický strečing vás zahreje.Autor: Shutterstock

Princíp dynamického strečingu je jednoduchý, musíte byť pri ňom trochu akčnejší. Zamyslite sa, ktoré partie tela budete prevažne zaťažovať a tie precvičte v tempe. Napríklad, ak si idete zahrať futbal alebo si zabehať, sústreďte sa pri strečingu prevažne na dolné končatiny. Rozhodli ste sa, že si zahráte s kamarátmi volejbal alebo sa chystáte na bedminton či plávanie, nezabúdajte na paže. Postačí kmitanie rukami alebo simulácia pohybu, ktorý budete pri športe vykonávať. Vždy začnite so strečingom na väčšie svalové skupiny. 

Čítajte aj: Podvrtnutý členok patrí k najčastejším úrazom. Ako si ho ošetriť?

Desať minút postačí

Ak strečing z tréningu vynecháte, zbytočne zvyšujete riziko akútneho zranenia. Dvojnásobne to platí počas chladnejších mesiacov a pri športovaní na čerstvom vzduchu. S fyzickou aktivitou sa lepšie vyrovná zahriaty organizmus. Dynamickému strečingu by ste sa mali v priemere venovať asi desať minút. Nechcete si strečingom zbytočne ukrajovať z tréningu? Vždy si spomeňte na profesionálnych športovcov. Či už sú to bežci, lyžiari, krasokorčuliari, futbalisti, nikdy  strečing pre súťažou nevynechajú. Pri rozcvičke by ste mali telo zahriať približne na 38 stupňov Celzia.

Chce to správne tempo

Neviete si dynamický strečing predstaviť? Inšpiráciu môžete nájsť v nasledujúcom videu. Dôležité je udržať pohyb v tempe. Viac ukážok dynamického a statického strečingu, ale aj informácie ako ich do tréningu zaradiť a odpoveď na otázku, prečo by ste sa mu mali venovať i keď nešportujete, nájdete v marcovom čísle časopisu Zdravie. V predaji od 20. februára 2017!

Video: Pozrite sa na dynamický strečing

Autor: iZdravie.sk/ Katarína POSLUCHOVÁ, Video: youtube.com/ Redefining Strength
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Spoznajte najväčšie chyby pri behu. Tieto vám pokazia kondičku!

Spoznajte najväčšie chyby pri behu. Tieto vám pokazia kondičku!

17.04.2018
Ignorujete bolesť, behávate priveľa a neoddýchnete si? Je čas zamyslieť sa, či si zbytočným prepínaním skôr neškodíte. Čítať viac
 
VIDEO: Spevňujeme bruško a zadok. Trénerka vám predvedie SUPERPLANK

VIDEO: Spevňujeme bruško a zadok. Trénerka vám predvedie SUPERPLANK

16.04.2018
Brucho i chrbát si precvičíte v doske. Aby bol tréning ešte všestrannejší, môžete prejsť zo statickej pozície do pohybu. Ešte viac... Čítať viac
 
Tréning so Zorou Czoborovou: Starosti sedia na krku. Uvoľnite si ho!

Tréning so Zorou Czoborovou: Starosti sedia na krku. Uvoľnite si ho!

15.04.2018
Zacvičiť si môžete hneď po zobudení či počas voľného či pracovného dňa. Krčná chrbtica potrebuje uvoľnenie ako soľ, len tak si ju udržíte... Čítať viac
 
VIDEO: Nedarí sa vám zaspať? Vyskúšajte jogu pre lepší spánok

VIDEO: Nedarí sa vám zaspať? Vyskúšajte jogu pre lepší spánok

12.04.2018
Únava, podráždenosť, strata koncentrácie môžu byť následkom nedostatku spánku. Telo si potrebuje oddýchnuť. Ak nevie vypnúť, pomôžte... Čítať viac
 
VIDEO: Sexi ako JLo. Pozrite si jej tréning pre dokonalé krivky do bikín

VIDEO: Sexi ako JLo. Pozrite si jej tréning pre dokonalé krivky do bikín

11.04.2018
Latino diva Jennifer Lopez zahanbí všetky umelé krásky, ktorým ani nespočetné plastiky nepomôžu vyzerať lepšie ako speváčka na prahu... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Strečing inak, ako ho poznáte. Odštartujte dynamický tréning
iZdravie.sk/ Katarína POSLUCHOVÁ
Video: youtube.com/ Redefining Strength