VIDEO: Strečing inak, ako ho poznáte. Odštartujte dynamický tréning

15.02.2017

Organizmus potrebuje prípravu na pohyb. Ak ste si už osvojili statický strečing, nezabudnite aj na jeho dynamickejšiu verziu.

Dynamický strečing vás zahreje.

Dynamický strečing vás zahreje.Autor: Shutterstock

Princíp dynamického strečingu je jednoduchý, musíte byť pri ňom trochu akčnejší. Zamyslite sa, ktoré partie tela budete prevažne zaťažovať a tie precvičte v tempe. Napríklad, ak si idete zahrať futbal alebo si zabehať, sústreďte sa pri strečingu prevažne na dolné končatiny. Rozhodli ste sa, že si zahráte s kamarátmi volejbal alebo sa chystáte na bedminton či plávanie, nezabúdajte na paže. Postačí kmitanie rukami alebo simulácia pohybu, ktorý budete pri športe vykonávať. Vždy začnite so strečingom na väčšie svalové skupiny. 

Čítajte aj: Podvrtnutý členok patrí k najčastejším úrazom. Ako si ho ošetriť?

Desať minút postačí

Ak strečing z tréningu vynecháte, zbytočne zvyšujete riziko akútneho zranenia. Dvojnásobne to platí počas chladnejších mesiacov a pri športovaní na čerstvom vzduchu. S fyzickou aktivitou sa lepšie vyrovná zahriaty organizmus. Dynamickému strečingu by ste sa mali v priemere venovať asi desať minút. Nechcete si strečingom zbytočne ukrajovať z tréningu? Vždy si spomeňte na profesionálnych športovcov. Či už sú to bežci, lyžiari, krasokorčuliari, futbalisti, nikdy  strečing pre súťažou nevynechajú. Pri rozcvičke by ste mali telo zahriať približne na 38 stupňov Celzia.

Chce to správne tempo

Neviete si dynamický strečing predstaviť? Inšpiráciu môžete nájsť v nasledujúcom videu. Dôležité je udržať pohyb v tempe. Viac ukážok dynamického a statického strečingu, ale aj informácie ako ich do tréningu zaradiť a odpoveď na otázku, prečo by ste sa mu mali venovať i keď nešportujete, nájdete v marcovom čísle časopisu Zdravie. V predaji od 20. februára 2017!

Video: Pozrite sa na dynamický strečing

Autor: iZdravie.sk/ Katarína POSLUCHOVÁ, Video: youtube.com/ Redefining Strength
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Geniálne jednoduché! Pozrite sa, ako pri sedení posilňovať brucho i chrbát

Geniálne jednoduché! Pozrite sa, ako pri sedení posilňovať brucho i chrbát

dnes
Video z ordinácie rehabilitačného lekára dokáže predísť bolestiam chrbta. Vyskúšajte to! Čítať viac
 
FOTO: Dajte chrbtu prestávku. 10 sekúnd a vyhnete sa nepríjemnej bolesti

FOTO: Dajte chrbtu prestávku. 10 sekúnd a vyhnete sa nepríjemnej bolesti

18.08.2017
Zacvičte si v kancelárii a uvoľnite si chrbát. Niekedy sa vám skutočne bude lepšie pracovať, ak sa postavíte a poriadne natiahnete.... Čítať viac
 
FOTOtréning: Nikdy nebežte stuhnutí. Profíci radia, ako sa poriadne zahriať

FOTOtréning: Nikdy nebežte stuhnutí. Profíci radia, ako sa poriadne zahriať

16.08.2017
Na trať nikdy nechoďte stuhnutí. Na rozcvičenie poslúži nielen bežecká abeceda, ale i statický a dynamický strečing. Zahrievaciu... Čítať viac
 
Cvičenie, pri ktorom sa nenamakáte. Len 45 minút týždenne urobí zázraky

Cvičenie, pri ktorom sa nenamakáte. Len 45 minút týždenne urobí zázraky

14.08.2017
Máte obavy, že vaše vnúčatá vás budú poznať len ako zábudlivú starenu či prihlúpleho starca? Odvrátiť to môžete pravidelným pohybom.... Čítať viac
 
VIDEO: Svaly okolo kolena by mal posilňovať každý. Prečo sa im oplatí venovať?

VIDEO: Svaly okolo kolena by mal posilňovať každý. Prečo sa im oplatí venovať?

11.08.2017
Koleno trpí aj keď sedíte a necvičíte. Svaly ochabnú a kĺb je náchylnejší na zranenie. Fyzioterapeutka vám prezradí, prečo sa oplatí... Čítať viac
 
 

wanda.sk