predplatne
 

Cholesterol nedvíhajú len kalórie, ale aj čas, kedy jete. Pár zmien ho upraví

20.06.2019

Je rozdiel, či si hrsť orechov dáte ráno, poobede alebo večer. Kedy z nich stúpne cholesterol?

V ktorú hodinu budete zobkať beztrestne?

V ktorú hodinu budete zobkať beztrestne? Autor: Shutterstock

Máte zafixované, že vajcia vám dvihnú cholesterol do závratných výšok? Tento mýtus odborníci dávno vyvrátili. Prvoradá je pestrosť stravy.  Plná zeleniny, ovocia, výrobkov z celozrnnej múky, strukovín, mlieka, výrobkov z neho s nízkym obsahom tuku, nemastného mäsa ako hydina či ryby vám cholesterol ustráži aj bez radikálnych obmedzení. Samozrejme, ak sa nepcháte sladkosťami, sladenými nápojmi a červeným mäsom. Dbajte na kontrolu nasýtených tukov. Z tučného mäsa presedlajte na olivový olej, orechy, sušené ovocie, vlákninu, jačmeň, ovos, strukoviny.

Toto robí s jedlom plast, v ktorom ho nosíte. Horúčavy z neho spravia toxickú hrozbu

Polhodina

Diéta predpísaná výhradne na kontrolu cholesterolu nepomôže, ak vám nebude ušitá na mieru a osobným preferenciám a požiadavkám. Každé telo totiž na príjem kalórií a výdaj pohybu reaguje inak. Nič z toho však nemusí fungovať, ak nezaradíte pár ďalších zmien. O ich súvise s cholesterolom ste nemuseli počuť. Ak napríklad aspoň päťkrát do týždňa polhodinku vykonávate aeróbny pohyb ako chôdza, bicyklovanie či plávanie, hladina cholesterolu sa významne znižuje.  

Jahody vám pomôžu chutne schudnúť! Koľko porcií vylepší cholesterol?

Obed či večer? 

Domnievate sa, že jete zdravo, no hodnoty cholesterolu vás netešia? Skúste spraviť drobné zmeny a jednotlivé chody popresúvať. S cholesterolom to spraví zázraky. Podľa čerstvej štúdie z Nemecka uverejnenej v časopise Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases hodnota cholesterolu závisí od konkrétnej hodiny, kedy jedlo zjete. Ten istý kalorický objem sa inak vyvŕbi okolo obeda ako večer. Podľa vedcov stačí 100 kilokalórií z neskorej večere, najmä tých tukových, zhltnúť už na obed a hladina LDL cholesterolu sa zníži.  Podľa odborníkov produkcia cholesterolu má tendenciu rásť v noci a vždy v rovnaký čas. Vstrebávanie cholesterolu z potravín je v noci vyššie. TAspoň sa to pozorovalo na zvieratách. 

Čítajte aj: 

V tomto článku sa zaoberáme Cholesterol ...viac
Autor: dab
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Ako zistíte, že si bazén niekto pomýlil s toaletou? Zamerajte sa na pach chlóru!

Ako zistíte, že si bazén niekto pomýlil s toaletou? Zamerajte sa na pach chlóru!

včera
Ste na kúpalisku a z bazéna sa k vám šíri prenikavý zápach chlóru. Ste spokojní, myslíte si, že voda je teraz dostatočne čistá. Lenže,... Čítať viac
 
Esenciálne oleje liečia telo aj dušu. Ktorý vám pomôže pri strese či úzkosti?

Esenciálne oleje liečia telo aj dušu. Ktorý vám pomôže pri strese či úzkosti?

17.07.2019
Zmocňujú sa vás pocity neistoty? Pracovné povinnosti vám prerastajú cez hlavu a neviete čo skôr? Upokojte svoj dušu príjemnou vôňou... Čítať viac
 
VIDEO: 9 typov bolestí sa spája s emóciami. Aká časť tela trápi sebcov, ktorá osamelých?

VIDEO: 9 typov bolestí sa spája s emóciami. Aká časť tela trápi sebcov, ktorá osamelých?

16.07.2019
Bolesť neprejde, kým nespravíte pokrok v citovom živote. Zdravie tela a psychika sú prepojené. Skúsite, či to funguje? Čítať viac
 
10 dôvodov, prečo vám počas letných mesiacov opúchajú nohy či členky

10 dôvodov, prečo vám počas letných mesiacov opúchajú nohy či členky

16.07.2019
Pre mnohých z nás je leto obdobím, keď takmer denne bojujeme s opuchnutými nohami. Teplé počasie znamená väčšiu záťaž pre náš žilový... Čítať viac
 
Pohár tohto nápoja dvíha riziko rakoviny. V lete ho pijete denne

Pohár tohto nápoja dvíha riziko rakoviny. V lete ho pijete denne

15.07.2019
Aj na pohľad zdravý pohár sa vám môže vypomstiť. Pozor, čo si doň lejete. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Cholesterol nedvíhajú len kalórie, ale aj čas, kedy jete. Pár zmien ho upraví
dab