predplatne
 

Cholesterol nedvíhajú len kalórie, ale aj čas, kedy jete. Pár zmien ho upraví

20.06.2019

Je rozdiel, či si hrsť orechov dáte ráno, poobede alebo večer. Kedy z nich stúpne cholesterol?

V ktorú hodinu budete zobkať beztrestne?

V ktorú hodinu budete zobkať beztrestne? Autor: Shutterstock

Máte zafixované, že vajcia vám dvihnú cholesterol do závratných výšok? Tento mýtus odborníci dávno vyvrátili. Prvoradá je pestrosť stravy.  Plná zeleniny, ovocia, výrobkov z celozrnnej múky, strukovín, mlieka, výrobkov z neho s nízkym obsahom tuku, nemastného mäsa ako hydina či ryby vám cholesterol ustráži aj bez radikálnych obmedzení. Samozrejme, ak sa nepcháte sladkosťami, sladenými nápojmi a červeným mäsom. Dbajte na kontrolu nasýtených tukov. Z tučného mäsa presedlajte na olivový olej, orechy, sušené ovocie, vlákninu, jačmeň, ovos, strukoviny.

Toto robí s jedlom plast, v ktorom ho nosíte. Horúčavy z neho spravia toxickú hrozbu

Polhodina

Diéta predpísaná výhradne na kontrolu cholesterolu nepomôže, ak vám nebude ušitá na mieru a osobným preferenciám a požiadavkám. Každé telo totiž na príjem kalórií a výdaj pohybu reaguje inak. Nič z toho však nemusí fungovať, ak nezaradíte pár ďalších zmien. O ich súvise s cholesterolom ste nemuseli počuť. Ak napríklad aspoň päťkrát do týždňa polhodinku vykonávate aeróbny pohyb ako chôdza, bicyklovanie či plávanie, hladina cholesterolu sa významne znižuje.  

Jahody vám pomôžu chutne schudnúť! Koľko porcií vylepší cholesterol?

Obed či večer? 

Domnievate sa, že jete zdravo, no hodnoty cholesterolu vás netešia? Skúste spraviť drobné zmeny a jednotlivé chody popresúvať. S cholesterolom to spraví zázraky. Podľa čerstvej štúdie z Nemecka uverejnenej v časopise Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases hodnota cholesterolu závisí od konkrétnej hodiny, kedy jedlo zjete. Ten istý kalorický objem sa inak vyvŕbi okolo obeda ako večer. Podľa vedcov stačí 100 kilokalórií z neskorej večere, najmä tých tukových, zhltnúť už na obed a hladina LDL cholesterolu sa zníži.  Podľa odborníkov produkcia cholesterolu má tendenciu rásť v noci a vždy v rovnaký čas. Vstrebávanie cholesterolu z potravín je v noci vyššie. TAspoň sa to pozorovalo na zvieratách. 

Čítajte aj: 

V tomto článku sa zaoberáme Cholesterol ...viac
Autor: dab
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

14.10.2019
Naprávanie boľavej chrbtice zverte len do rúk skutočného odborníka, rehabilitačného lekára, fyziatra, ortopéda, fyzioterapeuta.... Čítať viac
 
Známa ako tichý zabijak. Týchto 9 príznakov rakoviny pľúc nepodceňujte

Známa ako tichý zabijak. Týchto 9 príznakov rakoviny pľúc nepodceňujte

14.10.2019
Nikdy ste nefajčili, a tak si myslíte, že ste voči rakovine pľúc imúnni? Nie je to úplne tak, 5% až 15% ľudí, u ktorých bola diagnostikovaná... Čítať viac
 
Z nudnej povinnosti štýlový rituál

Z nudnej povinnosti štýlový rituál

14.10.2019
Žiarivo biely úsmev je po celom svete symbolom zdravia a krásy. Čítať viac
 
Chris Powell bol kedysi bezdomovcom. Ako sa z neho stal mág na chudnutie?

Chris Powell bol kedysi bezdomovcom. Ako sa z neho stal mág na chudnutie?

13.10.2019
Chris Powell (41), americký kondičný tréner a špecialista na premenu nešťastných obéznych ľudí na šťastných a štíhlych, opäť pomáha... Čítať viac
 
9 dôležitých signálov, že nepijete dostatok vody a smäd to nie je!

9 dôležitých signálov, že nepijete dostatok vody a smäd to nie je!

11.10.2019
Ak máte niektorý z nich, ihneď sa choďte napiť. Príznaky netreba prehliadať, dehydratácia sa môže prejaviť kdekoľvek na tele. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Cholesterol nedvíhajú len kalórie, ale aj čas, kedy jete. Pár zmien ho upraví
dab