predplatne
 

FOTO: Čo na jazyku, to na srdci. Najlepšie jedlá a nápoje pre dlhý život

21.01.2018

Pohár červeného vína a k tomu hrsť orechov. Len to netreba preháňať.

Jedným jablkom si doplníte cenné živiny, znížite hladinu zlého cholesterolu a mierne zvýšite hladinu toho dobrého. Obsahuje vlákninu pektín, ktorá pomáha brániť ukladaniu tukov do ciev.

Jedným jablkom si doplníte cenné živiny, znížite hladinu zlého cholesterolu a mierne zvýšite hladinu toho dobrého. Obsahuje vlákninu pektín, ktorá pomáha brániť ukladaniu tukov do ciev.Autor: Shutterstock.com

Prevenciou vzniku srdcovo-cievnych ochorení je pestrá a pravidelná strava ideálne rozdelená do 4 až 7 menších porcií do dňa. Vypite aspoň 2 litre nesladených tekutín denne. Pre zdravie srdca v prvom rade uberte: 

  • zo soli,
  • z alkoholu,
  • zo živočíšnych tukov.

Ženy vs. muži: Takto na nás účinkujú alkoholické drinky 

5 zdravých tipov na úvod

  • Vymeňte margaríny za maslo, ale ešte lepšie urobíte, ak si namiesto masla natriete na chlieb avokádo. Alebo si namáčajte chlieb do olivového oleja ako Taliani či Chorváti.
  • Pri varení používajte rastlinné oleje a vyhýbajte sa stuženým tukom. Vysokým teplotám najlepšie odoláva kokosový olej a olivový olej. Môže byť aj panenský. Klasický domáci iný ani nie je. Naučte sa tuky, panenské oleje, dodávať až do hotového jedla.

VIDEO: Je zdravšie maslo, olej či margarín? Lekárka rozlúskla tukovú dilemu

  • Uprednostňujte hydinu zbavenú kože a ryby – tie môžu byť aj s kožou.
  • Snažte sa obmedziť biele pečivo a cestoviny, sladké a slané keksy či sušienky. Vyhýbajte sa im hlavne vo večerných hodinách.
  • Pri pečení koláčov uberte minimálne tretinu cukru a používajte čo najmenej tukov. Polovicu masla môžete nahradiť tromi roztlačenými banánmi alebo jablkovým pyré.

Pozrite si tipy pre výživnú stravu ►►► 

Predchádzajúca strana 1 / 18 Nasledujúca strana
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Potraviny, ktoré vám zachránia život

Potraviny, ktoré vám zachránia život

dnes
S knihou Ako nezomrieť objavíte potraviny, ktoré dokázateľne pomáhajú pri prevencii pred ochoreniami a predĺžia vám život. Čítať viac
 
Svieže TIPY pre otužovanie na každý deň: Vyzbrojte sa proti vírusom!

Svieže TIPY pre otužovanie na každý deň: Vyzbrojte sa proti vírusom!

včera
Nohy v teple, zabalení do deky a vyhriati horúcou sprchou. Ako ste dnes svojej imunite pomohli? Namiesto tepla, skúste liečbu chladom.... Čítať viac
 
Vaše kĺby trpia! 10 návykov, ktorými si spôsobujete bolesť

Vaše kĺby trpia! 10 návykov, ktorými si spôsobujete bolesť

včera
Problémy prichádzajú pomaly a nenápadne. Všimnete si ich zväčša, keď už je neskoro. Odstráňte preto v predstihu nesprávne zvyky,... Čítať viac
 
Spíme na polmozgu ako delfíny? Expert: Fatálne následky zažívame denne

Spíme na polmozgu ako delfíny? Expert: Fatálne následky zažívame denne

13.11.2018
Čo rozhodne o tom, či unavení dôjdete na diaľnici bezpečne do cieľa alebo nie? Čítať viac
 
Mohol Marián Geišberg ešte žiť? 10 jasných varovaní rakoviny pľúc prehliadate

Mohol Marián Geišberg ešte žiť? 10 jasných varovaní rakoviny pľúc prehliadate

12.11.2018
Umelec podľahol zákernému ochoreniu. Patrí k tým, ktoré sa často hlásia nenápadne. Aj vy sa tvárite, že sa nič nedeje? Čítať viac
 
 

wanda.sk

FOTO: Čo na jazyku, to na srdci. Najlepšie jedlá a nápoje pre dlhý život
Natália Kuľková
bd