predplatne
 

Kĺby a chrbticu leto ťažko preskúša. 6 tipov bez bolesti

13.06.2018

Vypnite klímu, opätky zahoďte do kúta a vybehnite na prechádzku. A viete, ako vám pomôže psík?

V teplých mesiacoch môžu vaše kĺby pookriať, no aj poškodiť sa, ak ich zanedbáte.

V teplých mesiacoch môžu vaše kĺby pookriať, no aj poškodiť sa, ak ich zanedbáte. Autor: Shutterstock.com

Patríte k tým, ktorí každý deň vstávajú s bolesťami alebo, naopak, poctivo cvičia a cítia sa fit? Rovnakú pozornosť, akú venujte kĺbom, vám oplatia pri každodennom pohybe. Krížová chrbtica síce patrí ku kĺbom, s ktorými majú ľudia najväčšie problémy, no v ohrozenej skupine je aj koleno, rameno, členok a bedrový kĺb. Všetky spolu súvisia!

Tipy pre zdravé kĺby ►►►

1. Celý zadok na stoličke

Bolesti, ktoré v dôsledku dlhodobého sedenia vznikajú, zasahujú najmä krížovú oblasť. Výnimkou nie je ani šija a záhlavie, a to najmä pri fixovanom postavení tela a krku v jednej polohe. „Ak je telo pri sedení zavesené, takpovediac, na chrbtici, utláčajú sa platničky a stavce a taktiež aj vnútrobrušné orgány,” varuje MUDr. Tomáš Jakubík z ortopedickej kliniky.

Nezabudnite, stolička má byť zasunutá čo najbližšie k stolu, aby ste na nej sedeli celým zadkom a posilňujte počas sedenia. Svalstvo chrbtice by malo byť pri sedení primerane napäté, aby došlo k uvoľneniu brušného tlaku. Zníži sa tak aj tlak na orgány a platničky. Kolená v pravom uhle a chodidlá celou plochou na zemi!

Predchádzajúca strana 1 / 6 Nasledujúca strana
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Chcete byť zdravší a spokojnejší? Začnite hneď! Objímaním a túlením sa

Chcete byť zdravší a spokojnejší? Začnite hneď! Objímaním a túlením sa

včera
Existuje celý rad dobrých dôvodov na to, aby ste sa dotýkali, objímali a bozkávali s ľuďmi, ktorých máte radi. Tieto prejavy náklonnosti... Čítať viac
 
3 kroky ako uvoľniť nos bez kvapiek. Stačia vám 2 minúty!

3 kroky ako uvoľniť nos bez kvapiek. Stačia vám 2 minúty!

včera
Vyskúšajte fajn trik, ako si ho rýchlo uvoľniť bez nosového spreja či kvapiek. Čítať viac
 
Bývate medzi 13. až 16. hodinou malátni? V tomto čase je to príznak choroby!

Bývate medzi 13. až 16. hodinou malátni? V tomto čase je to príznak choroby!

18.10.2018
Únava v tomto čase je jedným z príznakov nebezpečného, ale liečiteľného ochorenia. Ak okrem nej cítite aj iné, choďte čo najskôr k lekárovi.... Čítať viac
 
Sebavedomie je len trik! 5 tipov a 3 minúty denne vám ho zvýšia

Sebavedomie je len trik! 5 tipov a 3 minúty denne vám ho zvýšia

18.10.2018
Neustále máte pocit, že musíte ostatných doháňať bez ohľadu na to, čo ste už dokázali? Stop! Zmeňte perspektívu. Čítať viac
 
Svetový prieskum dĺžky života: Ako na tom budú Slováci? Horšie, než by mohli!

Svetový prieskum dĺžky života: Ako na tom budú Slováci? Horšie, než by mohli!

17.10.2018
Odborníci skúmali, koľko rokov sa ľudia priemerne dožijú v roku 2040, v ktorých krajinách vtedy budú žiť najdlhšie a v ktorých najkratšie.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Kĺby a chrbticu leto ťažko preskúša. 6 tipov bez bolesti
TS
dab