predplatne
 

Mlieko na dennom poriadku: 5 výhod jeho pitia

14.09.2015

To, že mlieko a mliečne výrobky sú bohatým zdrojom vápnika iste viete. Má však vo vašom jedálničku stabilné miesto?

Vedeli ste, že liter mlieka zabezpečí vášmu telu potrebnú dennú dávku vitamínu B12?

Vedeli ste, že liter mlieka zabezpečí vášmu telu potrebnú dennú dávku vitamínu B12?

Ak si mlieko pridávate do kávy a na raňajky sem tam zvládnete jogurt či chlieb so syrom, nie ste na tom najlepšie. Mlieko a mliečne výrobky sú pre náš organizmus veľmi dôležité a ich konzumáciu netreba zanedbávať. Odporúčaná denná dávka vás možno prekvapí. Mlieka by ste mali vypiť 5 – 6 dl alebo denne zjedzte 30 g syra, 1 jogurt a vypite 2,5 dl mlieka.

Slovenský rekord
15. august 2015 sa zapísal do knihy Slovenských rekordov! 565 účastníkov festivalu Grape zažilo úžasný zážitok a spoločne vytvorili rekord v Slovenských mliečnych raňajkách. Spoločne si sadli za 140 metrov dlhý raňajkový stôl a pochutili si na slovenskom mlieku, syroch, jogurtoch, masle, pomazánkach a iných mliečnych dobrotách.

Aj takouto netradičnou formou sa snažili upozorniť na zlú situáciu v sektore mlieka. Chceli tiež ukázať mladým ľuďom, že aj oni môžu prispieť k zlepšeniu ich situácie tým, že budú piť slovenské mlieko a jesť slovenské výrobky.

Stále ste nedostali chuť na pohár mlieka? Spoznajte týchto 5 dôvodov, prečo sú mlieko a mliečne výrobky skvelé váš organizmus.

Pevné kosti
Ak hľadáte bohatý zdroj vápnika a fosforu, mlieko je voľbou číslo jeden. Práve oni sa starajú o pevné kosti a v prípade, že na pravidelnú konzumáciu mlieka nezabúdate, nemusíte sa obávať osteoporózy vo vyššom veku. Mlieko môžete nahradiť jogurtom ale i syrom.

Foto: Profimedia.sk

Ochranca zraku
Vedeli ste, že liter mlieka zabezpečí vášmu telu potrebnú dennú dávku vitamínu B12? Práve on je zodpovedný za tvorbu červených krviniek ale i správne fungovanie nervového systému. Vitamín A nehľadajte iba v mrkve, mlieko vás ním zásobí tiež. Pite mlieko a ochránite si zrak a zatočíte s možnými infekciami vo vašom tele.

Dostatok energie počas dňa

O laktóze počul azda každý. Najvýznamnejší sacharid mlieka je ľahko stráviteľný a zásobí vás energiou na dlhý čas. Laktóza sa postará o reguláciu telesnej teploty, rozhýbe vaše črevá a štiepi vápnik, fosfor i horčík.

Bez kíl navyše
Mlieko a mliečne výrobky obsahujú samozrejme tuk. Mliečny tuk je nielen ľahko stráviteľný ale má i vysoký obsah mastných kyselín a cievny systém sa vám zaňho poďakuje. Ak sa bojíte kíl navyše, buďte bez obáv. Vyberajte potraviny s nižším obsahom tuku.

Pri problémoch s tlakom
Mliečne bielkoviny, ktoré nájdete iba v mliečnych výrobkoch majú antibakteriálne a antikarcionogénne účinky. Chránia vás nielen pred vznikom rakoviny hrubého čreva, zlepšujú imunitný systém ale pomáhajú znižovať krvný tlak. Váš rozkolísaný krvný tlak si práve peptidy vezmú do parády.

Autor: izdravie.sk/Anna HRUŠKA
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Nepamätáte si tváre na prvý pohľad? TOTO musíte vedieť!

Nepamätáte si tváre na prvý pohľad? TOTO musíte vedieť!

dnes
Stalo sa vám, že ste nedokázali identifikovať tvár nového kolegu, keď ste ho stretli na inom mieste ako v práci? To je normálne, ale sú... Čítať viac
 
Ako znížiť množstvo toxínov v domácnosti? Žite zdravšie, stačí málo!

Ako znížiť množstvo toxínov v domácnosti? Žite zdravšie, stačí málo!

včera
Chémia je všade okolo nás. Ak nežijete na samote pri lese, prichádzate s chemickými látkami, vrátane toxických, do kontaktu prakticky... Čítať viac
 
Alergia a jej prejavy na očiach

Alergia a jej prejavy na očiach

včera
Jar je úžasné ročné obdobie, ale pre niektorých ľudí začínajú trampoty. Čítať viac
 
7 zásad zdravého života zo Stredomoria. Pre silné srdce, nižší cholesterol i tlak

7 zásad zdravého života zo Stredomoria. Pre silné srdce, nižší cholesterol i tlak

20.02.2019
Neprirodzené stravovanie stojí nielen veľké úsilie, riskujte často i zdravie a psychickú pohodu. Efektívnejšia je stávka na istotu.... Čítať viac
 
Obmedzenia v Bratislave vplývajú na zdravie. Čomu sa v meste vyhýbať?

Obmedzenia v Bratislave vplývajú na zdravie. Čomu sa v meste vyhýbať?

20.02.2019
Zahustenie dopravy neznamená len vyšší stres vodičov, ale aj emisie a celkové zhoršenie kvality ovzdušia. A to potrvá pomerne dlhý... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Mlieko na dennom poriadku: 5 výhod jeho pitia
izdravie.sk/Anna HRUŠKA