Tri, dva, jeden... Štart! Jarný tréning začína, využite zelený doping

20.03.2017

Teplejšie slnečné lúče vás doslova lákajú von. Zrazu máte prirodzene väčšiu chuť hýbať sa na čerstvom vzduchu. Začiatok však neprepáľte.

Tréning odštartujte pomaly.

Tréning odštartujte pomaly.Autor: Profimedia.sk

Na jar podvedome trávite vonku viac času, cez obednú prestávku sa prejdete do parku, zaparkujete ďalej od práce, aby ste sa prešli. Mnohí sa zhodujú na tom, že slnko, prvé jarné kvety i prebúdzajúca príroda sú tým najlepším dopingom. Odhodlane si obúvate tenisky a vyrážate na bežeckú trať. Sily neprepínajte, nenechajte sa zlákať eufóriou a odštartujte pomaly. Platí to najmä pre začiatočníkov, len tak dosiahnete žiadané ciele. Ak zároveň prirodzene odľahčíte stravu, budete hneď v super kondícii.

Viac: Viete, čo je vlastne detox?

Začnite chôdzou

Bežcov stretávate doslova na každom kroku, ale nedajte sa nimi strhnúť. Ak ste sa väčšinu zimy nehýbali, začnite s prechádzkami. Tempo chôdze však musí byť energické. Ideálny je aj nordic walking, pri ktorom do pohybu cielene zapojíte aj ruky. Práve chôdza naštartuje krvný obeh. Ak nahovoríte na prechádzky aj priateľov, bude sa vám štartovať ľahšie. Vďaka skupine prekonáte aj prípadnú lenivosť. Nechce sa vám ísť prechádzať? Výhodu majú majitelia záhrady. Jarné vyhrabávanie trávnika či strihanie stromčekov, sa bez problémov vyrovná tréningu. Nezabudnite však na prestávky a strečing, inak sa na druhý deň ohlási boľavý chrbát i skrátené svaly. Či už to bude prechádzka alebo záhradné práce, snažte sa byť v pohybe minimálne polhodinu bez prestávky.

Prezlečte sa

Nedajte sa oklamať. Slnečné lúče sú teplé, ale vietor ešte studený. Pri každej fyzickej aktivite sa spotíte, stačí mierny závan a hneď skončíte minimálne s nádchou. Vsaďte na vrstvy. Na tričko si dajte aspoň ľahkú vetrovku. Ak idete športovať ďalej od domu, vždy si do malého ruksaku zbaľte náhradné tričko. Platí to i pre prácu v záhrade. Aj bolesti chrbta môžu pochádzať z prechladnutia. K správnemu oblečeniu zvoľte vhodnú obuv. Odhodlanie totiž môže rýchlo ukončiť vyvrtnutý členok. Zvýšenú pozornosť venujte aj terénu. Často sa bežci zahľadia na prebúdzajúci prírodu a zranenie je na svete. Prvé kvety, zelené lístky na stromoch či kríkoch sú však na začiatku jari tým najlepším dopingom. 

Na tuky vybehnite ráno

Vytrvalostné pohybové aktivity ako rýchla chôdza, beh alebo bicykel sú navyše ideálnym spôsobom ako sa zbaviť jarnej únavy. Naštartujú látkovú premenu, spaľovanie tukov a posilnia i svalstvo. Okrem toho budete mať aj sviežu myseľ. Monotónna fyzická aktivita je ideálna na vyčistenie hlavy. Už len obyčajná prechádza zlepší prekrvenie mozgu o dvadsať percent. Nezáleží na tom, či budete športovať ráno alebo večer. Najdôležitejšie je, aby ste mali z pohybu radosť. Ranné športovanie má svoje výhody v pokojnej atmosfére, ktorá všade vládne, kým sa rozbehne všedný život. Navyše, keďže sú zásoby uhľohydrátov ešte na minime, organizmus rýchlejšie siahne po tukových rezervách. Podvečerné športovanie je zase ideálne na odburávanie stresu. Domov prídete ako nový človek. 

Čítajte aj: Prepadla vás jarná únava? Skúste skvelé triky na jej zažehnanie
 

Autor: iZdravie.sk/ Katarína POSLUCHOVÁ
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Nová nefajčiarska generácia? Vzniká 1. mesto bez cigariet na svete

Nová nefajčiarska generácia? Vzniká 1. mesto bez cigariet na svete

včera
Viete si predstaviť, že by na všetkých verejných priestranstvách vo vašom meste vrátane nemocníc, detských ihrísk a škôl začal platiť... Čítať viac
 
Znečistené ovzdušie ničí kvalitu pokožky: 4 kroky, ako ju chrániť

Znečistené ovzdušie ničí kvalitu pokožky: 4 kroky, ako ju chrániť

včera
Stav pokožky ovplyvňuje viacero faktorov. Nevhodná strava, stres, nedostatok spánku, ale aj prostredie, v ktorom žijete. Čítať viac
 
Jačmeň sa ohlási bolesťou a opuchom viečka. Zbavte sa ho skôr, než stvrdne

Jačmeň sa ohlási bolesťou a opuchom viečka. Zbavte sa ho skôr, než stvrdne

25.07.2017
Jačmeň alebo vlčie zrno vznikne upchaním mazovej žliazky na okraji mihalnice. Celé viečko je na dotyk veľmi citlivé a opuchnuté, napriek... Čítať viac
 
Aj vy si pri milovanej cyklistike ničíte chrbticu?

Aj vy si pri milovanej cyklistike ničíte chrbticu?

25.07.2017
Bolesti kĺbov, svalov a chrbtice vedia byť priam neznesiteľné. Aj vy ich riešite tak, ako väčšina Slovákov? A neškodíte si práve aktivitou,... Čítať viac
 
Trpíte aviofóbiou? 8 tipov, ako ovládnuť strach z lietania

Trpíte aviofóbiou? 8 tipov, ako ovládnuť strach z lietania

24.07.2017
Vaša dlho očakávaná a vysnívaná dovolenka je tu čo nevidieť a vás úplne pohltil strach z cestovania lietadlom? Fóbia z lietania sa dá... Čítať viac
 
 

wanda.sk