Nové Sandero: Na slovenské cesty ako stvorené a za dobrú cenu

10. marca 2013, 00:00
Tip redakcii

Nové Sandero sa pri pohľade spredu od predchodcu líši iba minimálne, prepracovaná je však celá zadná časť. Tá je oblejšia, vertikálne umiestnené svetlomety predchodcu nahradili horizontálne, ako celok pôsobí auto výrazne dynamickejším dojmom.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Autor: Dacia

Zlé ozvučenie

V interiéri je zmien ešte viac. Nová je celá prístrojovka, pred vodičom pribudol tretí budík, vyhradený palubnému počítaču. Asi najvýraznejšou zmenou je veľký príplatkový dotykový multimediálny displej na stredovej konzole, ktorý slúži aj na zabudovanú navigáciu.

Má síce jednoduchú grafi ku, no používateľské rozhranie je priateľské a prehľadné, systém podporuje dokonca aj bluetooth audio. To znamená, že hudbu do audiosystému auta možno bezdrôtovo prenášať priamo zo smartfónu.

dacia interiér
Interiér: Dominuje mu veľký príplatkový multimediálny a navigačný displej.
Foto: DACIA

To však veľká výhra nie je, ozvučenie totiž nie je dobré, reproduktory v novom Sandere by sme vymenili ako jednu z prvých vecí, samozrejme, len ak počúvate aj niečo iné než len rádio.

Taktiež tlačidlá na ovládanie okien na stredovom paneli sú umiestnené pomerne nízko, čo nie je príliš praktické. Celkovo nás však pracovisko vodiča príjemne prekvapilo, pôsobí síce lacno, no ergonómia, až na pár drobností, je dobrá.

Priestoru je vpredu dosť, vzadu to až taká sláva nie je, no sedieť sa tam dá. Dvermi bolo treba pri zatváraní „buchnúť“ o niečo silnejšie, čo nás spočiatku trochu otravovalo, no časom sa nové tesnenia určite poddajú.

Vyššia spotreba

Pod kapotou sme mali nový benzínový motor s objemom 0,9 litra a výkonom 66 kW (90 koní).

Subjektívne na nás pôsobil lepšie ako v Renaulte Clio, je naozaj dynamický, no na päťlitrovú spotrebu zabudnite, reálne budete jazdiť s priemerom okolo šiestich litrov, možno mierne nad.

Radenie je v norme, auto nie je zbytočne preposilňované, pochváliť treba dobré filtrovanie nerovností. Na naše cesty je nové Sandero ako stvorené. V základe s motorom 1,2 (55 kW) stojí nové Sandero necelých 6 500 eur, v najvyššej výbave Arctica s testovaným motorom 0,9 TCe 8 790 eur.

V nej už máte palubný počítač, manuálnu klimatizáciu, hmlovky, elektricky ovládané zrkadlá a predné okná, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča (čo pokladáme za dôležité) a audio s USB a bluetooth.

K tejto výbave si možno prikúpiť za 230 eur aj vyššie spomínaný dotykový multimediálny systém s navigáciou, určite ho môžeme odporučiť. Ďalších 120 eur si však ešte pripravte na mapy Európy.

Nové Sandero má veľmi slušné jazdné vlastnosti, prakticky riešený interiér, len nad motorom by sme asi viac uvažovali.

Ak má byť v prvom rade mestským približovadlom, možno by sme volili slabšiu a lacnejšiu 1,2ku, ak bude častejšie jazdiť dlhšie trasy, oplatilo by sa priplatiť aj za naozaj úsporný diesel.

Auto nás však celkovo veľmi príjemne prekvapilo, medzi cenovo najdostupnejšími modelmi na trhu patrí momentálne k našim najväčším favoritom.


Foto: printscreen PLUS 7 DNÍ

 
Autor: PLUS SEDEM DNÍ/MARTIN DOMČEK



 
 
Aplikácie 7 plus

 
 
 
Nové Sandero: Na slovenské cesty ako stvorené a za dobrú cenu
PLUS SEDEM DNÍ/MARTIN DOMČEK