Dátum: Streda 22.01.2020 Dnes oslavuje: Zora Zajtra: Miloš

Práve číta: 2104

Prelistujte si posledné vydanie denníka
Plus JEDEN DEŇ

Plus JEDEN DEŇ

pre ženy

Plus 1 deň pre ženy

poslať e-mailom   |   vytlačiť článok   |   Diskusiadiskusia   |   acebook   |   Twitterwitter

Zdroj: Pluska.sk

20.07.2009, 16:15h

Moja dovolenka

Mali ste určitú skúsenosť pri vašej dovolenke alebo zájazde? Máte záujem túto informáciu zverejniť? Podeľte sa s nami o vaše zážitky a skúsenosti pri vybavovaní a cestovaní. Napíšte nám do našej otvorenej diskusie, aby ste niekoho možno inšpirovali prípadne upozornili.

Ďakujeme vám za vaše reakcie a príspevky.

Na Makarskej sa o vás pobijú
Autor: rado  [21.07.2009, 11:31]

Makarska je stále in! Hoci sa zdá, že v tejto vychytenej dovolenkovej destinácii v Chorvátsku je toľko ľudí, že azda už nenájdete miesto na prespanie, opak je pravdou. Na uliciach postávajú desiatky domácich, ktorí sú schopní skočiť vám aj pod auto, len aby prenajali izbu alebo apartmán.
„Apartmán, super apartmán,“ vykrikovali včera po nás, len čo sme autom prišli na začiatok mesta Makarska. Pred čelným sklom nám mávali rukami či dokonca skákali do cesty. Keď sme pribrzdili a chceli zistiť cenu, prihrnuli sa prenajímatelia letných nehnuteľností zo všetkých strán a prekrikovali sa, kto je lacnejší, kto má krajší apartmán, aké bonusy, ako napríklad parkovanie vo dvore, môže poskytnúť. Ak vás neodradí takýto menší cirkus, z ponúk si určite vyberiete. Tento rok išli dokonca s cenami dolu približne o 5 eur (150 Sk) na osobu a noc. Kým minulé leto ste izbu pre dvoch nedostali pod 30 eur (900 Sk), teraz vám 20 eur (600 SK) na noc pre dvoch bude stačiť. Pravdaže, ak nie ste prehnane nároční. Takéto izby totiž bývajú zariadené len štandardným nábytkom. Dôležité je však zjednávať. Domáci totiž sumu pokojne nadsadia aj na 70 eur (2 100 Sk).

Slnko striedajú oblaky
Autor: rado  [21.07.2009, 11:34]

Leto sa začalo v mnohých dovolenkových regiónoch trochu rozpačito. Nad plážami totiž nedominovalo iba slnko. Búrkové oblaky kazili a stále aj trochu kazia pobyt turistov najmä na brehu Jadranského mora. Sem-tam spŕchne aj v Bulharsku a dokonca aj v Španielsku. Dlhodobé predpovede sú síce nepresné, no ak sa vyplnia čo i len z polovice, na nič lepšie, ako máme teraz, sa tešiť ani veľmi nemôžeme. Ak vám teda chýbajú horúčavy, cestujte čo najviac na juh.

Neparkujte hocikde ...
Autor: rado  [21.07.2009, 11:45]

Keď odstavíte svoje auto na zakázanom mieste, vyjde vás to poriadne draho! Za odťah vozidla vám totiž naúčtujú 400 kún (54 eur/ 1 651 Sk) a mestský policajt v Makarskej vám ešte navyše môže vyrubiť pokutu od 300 do 700 kún (od 41 eur/1 238 Sk do 95,9 eura/2 876 Sk). A na neporiadnych vodičov v tomto meste teda poriadne striehnu.

Turecko
Autor: benjamin  [24.07.2009, 12:30]

ja som bola tento rok v Turecku - Side. Bol to 5* hotel a všetko čo k tomu patrí. Jedine čo sa mi nepáčio bol delegát, ktorý prišiel za nami na začiatku dovolenky a potom na konci. Keď sme sa jej na niečo opýtali tak bola odmeraná. Inak hodnotím dovolenku na takú 2.

Ukrajina-poloostrov KRYM.
Autor: anonymous  [05.08.2009, 17:06]

Pekna a hlavne lacna dovolenka.Cesty su sice trochu horšie ako unas ale da sa bezpečne cestovať.Ceny pohonnych latok , ubytovania a stravovanie lacneišie ako na slovensku.A to priamo v rekreačnych strediskach.Plaže su čiste,bud piesok alebo okruhliaky-kamienky.Na plaži su sprchy,smetne koše,bufety,vodne atrakcie ako vodne skutre,motorove člny,vodne bicykle,nafukovacie atrakcie-skakacie hrady,banany,gumove kolesa,a aj vodny svet- potapanie.Bezpečnosť je samozreimosť ,členovia sbs su všade pri hoteloch,diskotekach,parkoviskach.Celodenny listok v staženom objekte bol 1,50€.Mala pizza 2€,šašlik 150 g 3,30€ s oblohou,pivo 0,60€,vodka 0,05 0,40€,Marlboro cigarety original 0,80€.nafta 1l 0.53 €.Noc v sukromnom rodinnom hotely 9€,izba s tv,wc,klima,chladnicka,kuchynka na chodbe , sprcha na chodbe,bar reštavracia s možnosťou objednania ranaiky,obed,večera.Obcody, kiosky,stanky a aj supermarkety su samozreimosťou.Maju tam aj  Metro a praktikmarket.Ak sa bude dať a zdravičko bude služiť aj nabuduci rok sa ide znova.Je to s KOšic len 1450 km,Dasvidania,

Poznanie v Rakúsku
Autor: anonymous  [06.08.2009, 11:26]

Dvaja dôchodcovia sme si spravili týždenný auto poznávací malý okruh Rakúskom. Začali sme vo Viedni- klasicky Schonbrunn, stred mesta. Poznanie -veľký ruch, veľa národností, jednoducho veľkomesto, v ktorom ale platia predpisy - najmä v doprave. Jednoduché prechádzanie z prúdu do prúdu, dodržiavanie rýchlosti bez ohľadu na objem motora. Druhý deň návšteva v kláštora v Melku. Príjemná prehliadka, dovolenie fotografovania - bez blesku.

Zastávka na obed v rodinnej reštaurácii, výborná obsluha, ceny vyššie ako u nás, ale na dovolenke sa na to nepozerá. Jedlá väčšinou z domácich produktov- bravčové, hovädzie, teľacie... Menej kuraciny.  Ďalšie kilometre smerom na Linz - kocenračný tábor Mathausen, doporučujeme návštevu všetkým novodobým kriklúňom, aby si uvedomili čo bola vojna a koncentráky ! Dobre si prezrieť fotodokumentáciu a štatistické údaje !

Odtiaľ cesta cez Linz , smerom na Salzburg, sledovali sme správy o doprave a pre Salzburg neboli dobré- veľká premávka, tak sme odbočili k Traunsee, veľmi pekné prostredie . Cesta po diaľnici i po nižších cestách veľmi kľudná, opäť dodržiavanie predpisov na ceste patrí k slušnému vychovaniu. Aj " veľké" autá, ktoré v Bratislave nepoznajú okrem seba nič, vedia dodržiavať rýchlosť a iné pravidlá.

Ubytovali sme sa v malej dedinke v súkromí , v rekonštruovanom starom dome 22€/osoba/noc s raňajkami. Večer sme sa prešli po dedine, poznanie - ľudia pozdravia na ulici každého koho stretnú, večer posedávajú na pive a debatujú. Myslím, že majú normálne témy a vysoká politika a problémy celebrít ich nezaujímajú.

Navštívili sme pohorie Tauplitz , sedačkou sme sa prepravili do  výšky cca 1700 m, tam sme urobili túru cca 2 hod. Poznanie - nádherné prostredie, super zelená tráva, ľudia sa pri stretávaní pozdravia, je tam krásny pohľad smerom hore i dolu. Celkove veľký kľud a ticho. A pri pohľade na ceny - v niekoľkých prípadoch nižšie ako o 1000 metrov nižšie. Po obede sme sa boli okúpať v termálnom bazéne v hoteli (wellnes), veľmi príjemné.

Ďalší deň sme pokračovali smerom na Schladming, bolo veľmi zamračené, takže sme prepravu lanovkou nepoužili, išli sme ďalej do pohoria Dachstein, na jednom parkovisku sme zastavili a mali sme šťastie, o päť minút pristál mikrobus a súkromnou cestou nás vyviezol na 4 km vzdialený salaš, - výška tiež okolo 1700 m. Cestička je taká úzka , že ani dve osobné autá si tam nevyhnú. Preto je dole rampa.

Tam sme urobili túru. Hore sa pasie hovädzí dobytok , veľmi veľké kusy, veľmi čisté , majú tam napájadlá a len si hodujú na super zelenej tráve. Zase poznatok, veľký kľud , turisti sa pozdravia, žiadne odpadky... . Potom sme pokračovali východným smerom , počúvali sme dopravné správy v rozhlase a trasu sme operatíne menili. Tak sme sa dostali do regiónu Hohentauern. ubytovali sme sa v novom hoteli, , cena 36 € včítane raňajok. Všade kľud, posedenie pri vínku . Ráno prehliadka okolia, pekná príroda, táto časť je využívaná najmä v zime , je tu veľké množstvo lyžiarskych tratí, jednoduchších i náročnejších..,  ďalej sme sa rozhodovali podľa hlásení a tie hlásili zápchy smerom na Klagenfurt a Graz, tak sme sa otočili smerom na Kapfenberg, Mariazell.  Zastavili sme sa v Mariazelli , je to už dosť skomercionalizované miesto, veľa stánkov a dosť veľký ruch. Pokračovali sme smerom na St.Polten a Viedeň.  Táto cesta je mimoriadne serpetínovaná a ako všade , dodržiavajú sa dopravné predpisy. Dobre sme došli do Viedne. Pokračovali sme do Bratislavy , od Hainburga sa však začala prejavovať "príťažlivosť Bratislavy" a každé väčšie auto bolo hnané strašnou príťažlivou silou, nebralo ohľad na nikoho a už za Hainburom nás predbiehal jeden "meďák " a toho ešte druhý. Tak už sme vedeli, že sa blížime domov.

Poznatok : Dá sa absolvovať okružná poznávacia cesta i na vlastnú päsť, nie je to ani finančne až tak náročné. Sú tam asi múdrejší ľudia a čo sa naučia v autoškole si aj zapamätajú, nemajú pocit nadradenosti vychádzajúci z objemu motora. Na okruhu vyše 1000 km   sme nevideli žiadnu haváriu, len jeden krát sme zbadali dopravného policajta. Žiadne akcie ako pripravuje policajný prezident u nás a teší sa , že máme len o niekoľko desiato mrtvých ako v minulom roku . Náš národ sa musí stále  vzdelávať  a poznatky z toho aj používať.