Zatočte s kilami po dovolenke! Odborníčka radí, ako prejsť od letného maškrtenia znova na zdravú stravu

10. septembra 2016, 14:00
Tip redakcii

Kto by odolal! Na dovolenke vás lákajú plné stoly exotických dobrôt, doma grilované klobásky. Lenže maškrtenie sa prejaví na našej postave. Ako zatočiť po dovolenke s neželanými kilogramami a vrátiť sa k pôvodnej strave? Poradí vám odborníčka na zdravú výživu Zdenka Havettová.

Na obed prílohy nevynechávajte.

Na obed prílohy nevynechávajte.

Autor: Profimedia

Na začiatok je najdôležitejšie odhodlanie a vnútorné nastavenie. Veď predsa vieme, čo je správne! Takže zdravý rozum by mal vyhrať nad starostlivo zozbieranými diétami, ktoré vedú k jedinému - k jojo-efektu. Odborníčka Zdenka Havettová tvrdí, že jesť treba čo najjednoduchšie.


Radí Zdenka Havettová.

Foto: Archív

„To, čo máte na tanieri, veľmi ovplyvňuje to, ako sa cítite. Základom je stravovať sa zdravo preto, lebo máte radi svoje telo, nie preto, že ho nenávidíte za kilogramy navyše,“ vysvetľuje. „Väčšina ľudí hovorí, že vie, čo by mali robiť, ale je to vraj ťažké uskutočniť. Áno, jednoduchšie je o tom len rozprávať, lenže tým kilogramy nezmiznú,“ dodáva.

Radí, aby sme všetko robili pre seba a pre svoje zdravie. „Vďaka strave môžete byť šťastnejší, aktívnejší, spokojnejší. Nebudete to mať jednoduché, ale bude to stáť za to,“ nabáda. Takže si pozrite, vďaka čomu naštartujete organizmus po letnom maškrtení, zbavíte sa kilogramov a nastavíte sa na zdravé stravovanie.

Voda je najdôležitejšia


Nezabúdajte na pitný režim.
Foto: Profimedia

Je tým najzákladnejším a najdôležitejším. Nič tak neosvieži, nestimuluje a neupokojí organizmus ako čistá voda. Rovnako tak zaženie pocit vlčieho hladu. Ak je pre vás voda príliš nudná, pridajte do nej plátok citróna, mäty alebo uhorky. A nezabúdajte, že pre náš organizmus je optimálne prijať väčšie množstvo vody do 14. hodiny, keď sú naše obličky najaktívnejšie.

Doobeda ovocie, poobede zelenina

Stavte predovšetkým na sezónne plody. Ovocie je najlepšie konzumovať doobeda, najvhodnejšie je, ak si ho pridáme do raňajkových kaší alebo vločiek. Ak máte chuť na niečo sladké, dajte si to okolo 11. hodiny, keď je najaktívnejšia slezina. Toto je jediný ideálny čas na konzumáciu sladkých jedál.

Dajte si však ovocie, nie koláče. V neskorších poobedňajších hodinách si už nedávajte ovocie, radšej si urobte teplé či studené zeleninové polievky. Napríklad uvarte a rozmixujte cviklu a mrkvu, prípadne k nim pridajte jabĺčko. Cez deň zjedzte za hrsť orechov. Povzbudia myseľ a rýchlo zaženú hlad.

Na obed aj prílohy


Poobede je ideálny čas na zeleninu.
Foto: Profimedia

Pri obede nezabúdajte najmä na sacharidy, ako je ryža natural, celozrnné cestoviny a pseudoobiloviny - čo je pšeno, pohánka, amarant, quinoa. Ak si myslíte, že schudnete, lebo vynecháte prílohy, veľmi sa mýlite. Možno krátkodobo áno, ale i tak vám hrozí, že sa neubránite večerným nájazdom na chladničku. Navyše ak sa vrátite k pôvodnej strave, teda opäť si dáte prílohy, dostihne vás jojo-efekt.

Večera iba skromná


Pred spaním jedzte zeleninu a bielkoviny.
Foto: Profimedia

Večera by mala byť akousi pomyselnou bodkou za celým dňom. Riaďte sa starým príslovím: Raňajky zjedz sám, o obed sa rozdeľ s priateľom a večeru daj nepriateľovi. Aj naše telo a orgány potrebujú odpočívať, a nie pracovať ešte aj večer pri spaľovaní skonzumovaného jedla. Preto mu určite pomôžete, ak sa budete držať rady menej je viac. Takže na večeru vám stačí zelenina, trochu strukovín a bielkovín. S touto kombináciou nemôžete nič pokaziť.

 
Autor: jap



 
 
Aplikácie 7 plus

 
 
 
Zatočte s kilami po dovolenke! Odborníčka radí, ako prejsť od letného maškrtenia znova na zdravú stravu
jap