Kupovali sme ju roky, no je koniec. Známa sieť definitívne sťahuje z pultov obľúbenú značku!

17. mája 2017, 06:00
Tip redakcii

Obilniny, cestoviny, müsli, nátierky a ďalšie bioprodukty značky Alnatura definitívne miznú z regálov populárnej siete DM drogerie. Čo je dôvodom sťahovania značky, ktorá desiatky rokov neodmysliteľne patrila do predajní „déemky"?

„Déemka" sa zbavuje produktov, ktoré s ňou boli od začiatku neodmysliteľne spojené. Ilustračné foto

„Déemka" sa zbavuje produktov, ktoré s ňou boli od začiatku neodmysliteľne spojené. Ilustračné foto

Autor: Shutterstock

Bioprodukty so zelenočiernym logom na obale miznú z regálov reťazca DM po celej Európe už dlhší čas. Sťahovaniu z pultov sa nevyhlo ani 139 slovenských prevádzok. „Zásoby produktov tejto značky sa už nedoobjednávajú a stavy zásob sa dopredávajú," potvrdila za reťazec Iveta Haulíková.

VIDEO Už od zajtra prelomová novinka na Slovensku: Natankujete a ani nemusíte vyťahovať peňaženku!

Tentoraz však nejde o žiadny potravinový škandál. Za sťahovaním výrobkov je prekvapujúco rodinný spor medzi dvomi švagrami - zakladateľom drogérie Götz Wernerom a výrobcom bioproduktov Götz Rehnom, informoval český portál iDnes.cz.

Šetrite si dovolenku: Šéf vám musí zaplatiť až 22 dní voľna navyše!

Kupujete biopotraviny?

Áno
32%
 
Nie
68%
 
Celkový počet hlasujúcich: 1744

Novinky v slovenských obchodoch: Koniec nepoctivým praktikám a klamstvám o čerstvom pečive!

Spolupráca oboch firiem pritom fungovala vyše 33 rokov a výrobky Alnatura tvorili do veľkej miery imidž reťazca DM. Podľa magazínu Spiegel to bol práve Werner, kto Rehnovi odporučil zamerať sa v osemdesiatych rokoch na výrobu vtedy nedostatkových biopotravín. Tento ťah sa osvedčil a profitovali z neho obe strany. Vďaka vzájomnej spolupráci mala Alnatura zaistený odbyt a reťazec DM spoľahlivého dodávateľa.

Bieda slovenských dôchodcov? Omyl! Veď na účtoch majú peňazí ako nemeckí penzisti!

Zlom prišiel približne pred tromi rokmi, údajne pre nezhody na novom kontrakte. V súčasnosti sa obe spoločnosti súdia. Slovenská DM drogerie ubezpečuje, že zákazníci na rodinné spory nedoplatia. Medzitým si už stihla vytvoriť novú značku bioproduktov. „Zaviedli sme ďalšiu vlastnú značku – dmBio, čím sme zároveň dosiahli zastúpenie dm značky v každom predávanom sortimente," vysvetľuje Haulíková. 

FOTOSTORY: 10 jedál, ktorých môžete jesť do sýtosti a nepriberiete

Zo Slovenska nezmizne

Nových odberateľov si našla aj spoločnosť Alnatura. Jej výrobky na Slovensku ponúkajú napríklad potravinový reťazec Billa, či sieť lekární BENU. „Ponuku bioproduktov v Bille sme rozšírili o produkty jedinečnej značky Alnatura. Vo vybraných predajniach nájdete chutné bio šťavy, nápoje, müsli, nátierky, detskú výživu a oveľa viac," píše sa na oficiálnej stránke spoločnosti Billa.

 
Autor: fd



 
 
Aplikácie 7 plus