Neodolali ste lacným nákupom, no kúpili ste šmejd? Vieme, ako vám vrátia peniaze!

25. novembra 2016, 18:00
Tip redakcii

Vianočné nákupné šialenstvo je už v plnom prúde. Predajcovia ho aj na Slovensku odštartovali brutálnymi zľavami najmä počas dnešného Čierneho piatku - Black Friday. Čo ale robiť, ak chcete reklamovať tovar, ktorý ste kúpili za zlomok pôvodnej ceny?

Reklamovať môžete aj zlacnený tovar z výpredaja.

Reklamovať môžete aj zlacnený tovar z výpredaja.

Autor: Profimedia

Určite sa nebojte reklamovať tovar, ktorý je vo výpredaji. Na výrobky predávané so zľavou sa hľadí ako na nové, takže sa aj na ne vzťahuje záručná lehota podľa občianskeho zákonníka. Výrobok však nesmie byť poškodený a nemožno reklamovať tovar z rovnakého dôvodu, pre ktorý bola znížená cena.


Aké sú záručné lehoty?

24 mesiacov na predaný tovar
24 mesiacov na zhotovenú vec na zákazku
18 mesiacov pri stavebných opravách a úpravách
12 mesiacov pri predaji použitých vecí
3 mesiace pri oprave a úprave vecí

Rovnaké práva na reklamáciu má zákazník bez ohľadu na to, či tovar kupoval v kamennom alebo elektronickom obchode. Výhodou pri internetových nákupoch je, že tovar môžete vrátiť do 14 dní od prevzatia bez udania dôvodu. V tomto prípademusíte rátať s tým, že náklady na vrátenie hradíte vy. Samozrejme, tovar nesmie byť používaný. 

Každú reklamáciu musí predajca vybaviť do 30 dní. Buď opravou, výmenou, vrátením peňazí, alebo poukážkou na nákup iného tovaru. Ak nesplníte podmienky pre reklamáciu, právom predajcu je ju neuznať. Pri nákupoch cez internet začína tridsaťdňová lehota plynúť až odo dňa, keď reklamovaný tovar predajca prevezme od kuriéra.

10 užitočných rád pri reklamáciách:

  1. Máte právo reklamovať aj výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu!
  2. O reklamácii sa informujte už pri kúpe.
  3. Pri reklamácii je potrebné predložiť  pokladničný doklad. Bloček o zaplatení nepotrebujete, ak viete kúpu výrobku dokázať iným spôsobom, napríklad výpisom z účtu.
  4. Výrobok môžete reklamovať aj bez originálneho obalu.
  5. Záručná lehota začína plynúť okamihom prevzatia tovaru. Jej štandardná dĺžka je 24 mesiacov, v špecifických prípadoch môže byť kratšia, aj dlhšia. 
  6. Reklamujte vadu čo najskôr po jej zistení!
  7. Ak ste výrobok používali neprimeraným spôsobom , predávajúci môže reklamáciu odmietnuť.
  8. Reklamáciu musí obchodník vyriešiť do 30 dní.
  9. Tovar kúpený cez internet môžete do 14 dní vrátiť bez udania dôvodu, no náklady na vrátenie platíte vy, ako zákazník.
  10. Ak reklamujete trikrát rovnakú chybu, štyrikrát rôznu chybu alebo tri rôzne chyby naraz, máte nárok na vrátenie peňazí.

 
Autor: fd



 
 
Aplikácie 7 plus

 
 
 
Neodolali ste lacným nákupom, no kúpili ste šmejd? Vieme, ako vám vrátia peniaze!
fd