Lode boháčov: Slovenskí jachtári milujú Jadran

31. mája 2011, 11:00
Tip redakcii

Neváhajú dať za ne státisíce eur. Milujú jachty a na mori trávia viac dní v roku, ako majú obyčajní smrteľníci vôbec nárok na voľno. Tvrdia o sebe, že sú morskí vlci. Slovenská jachtárska elita sa už nevie dočkať blížiacej sa sezóny. Včera sme vás informovali, že svoju súčasnú loď chce vymeniť za novú minister hospodárstva Juraj Miškov. Kto ďalší bude brázdiť moria a na akej lodi?

Boris Kollár - Loď: Sunseeker 56

Boris Kollár - Loď: Sunseeker 56

Autor: archív

BORIS KOLLÁR

Podnikateľ už tohtoročnú jachtársku sezónu začal. A to pred týždňom. Jeho loď však momentálne natierajú a Boris už netrpezlivo čaká, keď bude zase stáť na kapitánskom mostíku. „Plaviť sa chcem už na budúci týždeň,“ povedal nám.

Loď: Sunseeker 56
Suma: 930-tisíc eur
Opis: loď má tri roky, Kollár ju kupoval ako novú
Kde kotví: chorvátsky Split

FEDOR FLAŠÍK

Vystriedal za posledné roky už niekoľko jácht, no o tejto tvrdí, že je jeho poslednou. „Kúpil som ju ako dvojročnú od jedného pána, a keďže bola kríza, za polovicu jej pôvodnej ceny,“ povedal nám. Na tento rok si naplánoval na mori osem týždňov. „Monika príde neskôr, spolu budeme na lodi asi šesť týždňov. Prídu aj deti, vnúčatá,“ teší sa podnikateľ.

 
Loď: Elegance 54
Suma: do 450-tisíc eur
Opis: ide o staršiu, 6-ročnú jachtu, ktorú Flašík kupoval ako 2-ročnú.
Kde kotví: chorvátsky prístav Rogoznica

JURAJ MIŠKOV

Má rád pohodlie, a keďže na lodi trávi dosť času s partiou, chce pre známych aj viac miesta. „Jedna kajuta navyše sa vždy zíde,“ povedal Miškov o zámere kúpiť si novú loď. Azimut má štyri roky a okrem veľkosti je s ňou veľmi spokojný.

 
Loď: Azimut 43S
Opis: ide o 4-ročnú loď, ktorú minister kúpil na lízing. Chce ju predať a potom kúpiť buď Sunseeker Predator 64, alebo Sessa 68.
Kde kotví: chorvátsky prístav Tribunj Koľko za ňu dal:
Nová stojí 915-tisíc eur, pri predaji však počíta s tým, že za ňu dostane 450-tisíc.
Do novej lode chce investovať 1,2 milióna eur.

MARIÁN KOČNER

V porovnaní s jeho loďou sú tie ostatné chudobnejšie príbuzné. „Je to však len loď a nie jachta. Skutočná jachta začína od 150 stôp, to je asi 50 metrov. Keď vedľa našich lodiek, ktorým ja hovorím ‚člunky‘, zaparkuje skutočná jachta, tak potom by ste videli, čo je sila,“ opísal podnikateľ. S rodinou trávi na lodi toľko času, koľko mu dopraje počasie. „Ak je pekne, môže to byť sto dní za rok, ak nie, tak dvadsať,“ dodal Kočner.

 
Loď: Elegance 72
Suma: 1,15 milióna eur
Opis: ide o veľkú robustnú loď, ktorá lode ostatných svojou veľkosťou rozhodne prekoná
Kde kotví: Chorvátsko, bližšie nechcel prezradiť Koľko za ňu dal: Nová stojí okolo 1,15 milióna eur, staršie okolo 800--tisíc eur.

KAROL KONÁRIK

S loďami podniká. Jeho firma vyrába stabilný, 12 metrov dlhý a 4,9 metra široký katamarán. „Do roka som na mori tak týždeň. Treba k tomu partiu, čas. A toho mám málo,“ zdôvodňuje, prečo loď zanedbáva. Jeho loď charakterizuje ako typicky rodinné plavidlo so štyrmi spálňami, štyrmi kúpeľňami so sprchovacími kútmi a so salónom s kuchyňou.

 
Loď: Katamari 45 K One
Suma: vyše 300-tisíc eur
Opis: loď postavila Konárikova firma. Dosiaľ ich vyrobila tri kusy.
Kde kotví: chorvátsky Zadar

 
Autor: Plus JEDEN DEŇ/ mit



 
 
Aplikácie 7 plus

 
 
 
Lode boháčov: Slovenskí jachtári milujú Jadran
Plus JEDEN DEŇ/ mit