Odporná kampaň zbrojárskych firiem: Pozrite sa, ako na streľbu lákajú malé deti!

20. február 2016, 06:00
Tip redakcii

Viete si predstaviť, že by tabakové a alkoholové firmy ponúkali svoje produkty aj malým deťom? Niečo také by cez zákon určite neprešlo, bez ohľadu na konkrétnu krajinu. A čo zbrane? Pretože v Spojených štátoch má zbrojný priemysel takú silu, že si bez problémov môže dovoliť cieľovú skupinu, ktorej ešte stále tečie po brade mlieko.

Zbrojný priemysel sústreďuje svoju pozornosť na malé deti.

Zbrojný priemysel sústreďuje svoju pozornosť na malé deti.

Autor: YouTube

Právo civilistov na nosenie zbraní môže byť pre niektorých ľudí diskutabilné, no hádam každý súdny človek uzná, že deťom pištole a pušky do rúk nepatria. Pravdou však zostáva, že práve tí najmenší raz budú tvoriť majoritnú skupinu potenciálnych zákazníkov a marketéri sa neštítia začať s oslovovaním publika už dnes, v úplných začiatkoch.

Na problematiku zbraní v nepovolaných rukách upozornilo americké Centrum proti násiliu v dokumente „Začnite s nimi už v mladosti“.

Podľa organizácie sú zbrane v rukách detí a tínedžerov používané k propagácii násilia, samovraždám, masakrom, ale často asistujú aj pri neúmyselnej streľbe.

Časopisy venované tematike strelných zbraní sú často plné propagačných materiálov určených pre „juniorských členov“ klubu. Príčinou je pokles dopytu medzi súčasnými americkými domácnosťami. V záujme zachovania ziskov sa výrobcovia a distribútori zbraní snažia nalákať na ich používanie už 6-ročné deti. Čím skôr si obeť marketingu vytvorí k streľbe vzťah, tým pravdepodobnejšia je šanca, že v dospelosti sa stane stálym zákazníkom.

Medzi najčastejšie presvedčovacie prostriedky zbrojného priemyslu patria:

  • Výroba špeciálne nadizajnových zbraní, určených len pre deti. Rozšírené je napríklad používanie maskotov.
  • Propagácia útočnej pušky kalibru 22, pri ktorých výrobe je často použitý plast. Podľa magazínu Shooting Sports Retailer sú takéto zbrane „štýlové a zábavné, určené pre menej náročných strelcov“.
  • Výroba zbraní v detských farbách, napr. ružovej. Patrí sem aj produkcia strelných prostriedkov určených špeciálne pre dievčatá a ženy.


Zdroj: YouTube

  • Povzbudzovanie rodičov k tomu, aby deťom dovolili manipuláciu so zbraňami.
  • Výrobcovia zbraní zahájili tzv. trojzbraňovú súťaž, ktorá imituje akčné „strieľačkové“ videohry z pohľadu prvej osoby.

Jedným z mnohých prípadov zabitia detskou rukou bol aj proces s Benjaminom Tillerom, ktorý zavraždil 8-ročnú kamarátku len preto, lebo mu nedovolila hrať sa s jej šteniatkom. Rozzúrený chlapec, ktorý s rodičmi často chodil na poľovačky a vedel so zbraňami zaobchádzať, malé dievča zastrelil otcovou brokovnicou.

 
Autor: Pluska.sk/mar


 
 
Aplikácie 7 plus