Test: Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD Rubicon Pick-up

Test: Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD Rubicon Pick-up

28. januára 2016, 10:48
Tip redakcii

Budem úprimný. Chlapské autá už prakticky neexistujú bez ohľadu na kategóriu, či porciu maximálneho výkonu. Jeep Wrangler Unlimited v úprave Pick-Up je svetlá výnimka...

Jeep Wrangler Unlimited Pick-up

Jeep Wrangler Unlimited Pick-up

Autor: Tomáš Kelement

V časoch, keď vládu nad automobilmi už dávno prevzali gigabajty ešte existuje niekoľko modelov, ktoré si môžu pripísať označenie chlapské. Takým je aj Jeep Wrangler Unlimited. Je to ikona. Už na prvý pohľad viete o eké auto sa jedná. Možno ho pokojne prirovnať aj k Mercedesu-Benz triedy G, akurát s tým rozdielom, že v porovnaní s ním je o viac ako polovicu lacnejší. Ešte lepšou pastvou pre oči je jeho verzia Pick-up. Dizajn teda netreba opisovať, hovorí sám za seba. Tento Jeep vzbudí všetky emócie, reagujú naň chlapi všetkých vekových kategórií. Ak hľadáte marketingové auto pre účely propagácia vašej firmy, či produktu, Wrangler Pick-up je ideálnym autom.

Rustikálny charakter

Facelift modelu, ktorý Wrangler absolvoval v roku 2011 zmenil interiér v detailoch, a hoci vďaka nim vyzerá predsalen o kus modernejšie, rustikálny charakter sa nestratil. Multifunkčný volant, či modernejšie výduchy klimatizácie, nevkusné hlavice radiacich pák automatu a režimov pohonu 4x4 a držiak pre spolujazdca s nápisom „Since 1941“ sú jedinými znakmi modernej doby. Všetko ostatné podlieha funkčnosti, nehľadajte ani komfort sedenia, ani mäkké plasty. Okrem toho je verzia pick-up určená výlučne dvom, za vaším chrbtom máte síce nejaký priestor, no ten možno značiť za symbolický.

Vibrácie

Naštartujte motor a určite pocítite vibrácie. Napokon naftový štvorvalec má na dnešnú dobu netradičný objem 2,8 litra. Diesel z produkcie talianskeho výrobcu VM Motori poskytuje maximálny výkon 130 kW/177 koní, čo stačí na ordinárne zrýchlenie a skromnú maximálku. S Wranglerom sa však nejazdí ani na rýchlosť, ani na obratnosť na asfaltovej ceste. A so spomáínnaým Pick-upom už vôbec nie. Jeho jazdné vlastnosti totiž ovplyvňuje najmä nízka hmotnosť zadnej časti auta. Trakcia nezaťažených zadných kolies je slabá a zadná časť to dáva patrične najavo prešykovaním kolies. Práve preto naštve, že stabilizačný systém sa nedá vypnúť. Teda dá. V teréne, ak zaradíte redukciu. Ale to je jedno. Ľahká zadná časť v kombinácii s terénnymi „drapákmi“ často vyhrá nad elektronikou. A to sa vám bude páčiť, lebo cítite, že to auto žije, že ho musíte riadiť a dávať pozor. Mikrospánok vám nebude hroziť.

Pohon 4x4

V prípade pohonu 4x4 u Wranglera zaraďuje všetko šofér. Pozdĺžne uložený motor a prevodovka sú doplnené pevnou mechanickou spojkou, ktorá rozdeľuje krútiaci moment 50:50. Takže ju môžete aktivovať iba v teréne. Nechýba ani redukovaný prevod v prípade rubiconu s pomerom 4:1.

V základnom nastavení motor poháňa zadné kolesá, pohon predných kolies si vodič priradí prostredníctvom páky. Môže tak urobiť aj za jazdy, nie však na suchom asfalte. Prednú nápravu si zapnete až v teréne. Tam si môžete zaradiť aj redukovaný prevod, prípadne podľa potreby uzavrieť predný, alebo zadný diferenciál. V prípade verzie Rubicon, si môžete odpojiť aj predný stabilizátor. Všetko máte pod kontrolou vy, nikto vám neradí, ste chlap!

Jediný

Najväčšie plus testovaného exempláru? Je to jediný Wrangler pick-up na Slovens ku! Takže je jedinečnejší ako Bugatti Veyron! Takže mu prepáčite jeho šialenú cenovku, ktorá presahuje päťdesiatštyritisíc eur. Za túto cenu pozbierate obdiv, dvihnuté palce a pozíciu unikátu. Takže v konečnom dôsledku je lacný.

Jeep Wrangler Pick-up

Valce/Objem: 2777 cm3

Max. výkon: 130 kW / 177 k / 3800 ot/min

Max. krútiaci moment: 410 Nm / 2000 o/min

Max rýchlosť 170 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 11,7 s

Kombinovaná spotreba: 9,7 l/100 km

Cena: 72 000 Eur

 
Autor: Majo Bóna


 
 
Aplikácie 7 plus