Tip redakcii
 

Čo robiť, aby vám topánky vydržali čo najdlhšie?

Kúpili ste si nové topánky, no ešte ste ich ani nemali poriadne na nohách a už ich treba reklamovať?

28. novembra 2013, 06:00
Naučte sa správne sa starať o topánky

Naučte sa správne sa starať o topánky

Autor: profimedia.sk

Ak si aj vy musíte pred každou zimnou sezónou kupovať novú obuv, pretože tá z minulého roka je už nepoužiteľná, niekde sa stala chyba. Hoci sa vám to môže zdať v dnešnej pretechnizovanej dobe neuveriteľné, výroba topánok je stále najmä o ručnej práci. Často sa vyrábajú z prírodných materiálov a za týchto okolností nedokáže zaručiť 100-percentnú kvalitu svojej produkcie žiadny výrobca obuvi. Ak teda chcete, aby vám topánky vydržali čo najdlhšie, musíte sa o ne starať. U súdneho znalca v odbore obuvi a manažéra produktového kontrolingu u Baťu Martina Ševčíka sme zisťovali, ako sa vyhnete reklamácii a čo robiť, ak je už potrebná.

Dva roky

Veľkým problémom pri reklamácii je rozpor medzi nárokmi, ktoré na obuv kladiete, a medzi jej skutočnými možnosťami. Dvojročná záručná lehota totiž ešte neznamená, že aj celé dva roky vydrží. V každom prípade platí, že reklamovať sa dá každá obuv, no nezabúdajte, že veľmi módna, pri ktorej je vzhľad na prvom mieste, má iné vlastnosti ako napríklad vychádzková, ktorá je vhodnejšia na denné nosenie.

Materiál a strih

„Poltopánky z hladkej kože vydržia viac ako semišové balerínky. Starať sa však treba o všetky topánky. Často sa stretávam s tým, že obuv nesplnila očakávania zákazníka, inokedy sa môže zameniť opotrebenie s chybou,“ hovorí Martin Ševčík. Je preto dobré dodržiavať základné pravidlá, ktoré môžu reklamácii zabrániť. Tu sú: 

  • Pri výbere si topánky skutočne dobre vyskúšajte. Je to často podceňovaná procedúra.
  • Doprajte novému páru kvalitnú starostlivosť ošetrovaním vhodnými prostriedkami.
  • Dajte si znovu podraziť opotrebované podrážky.
  • Používajte obuv len na to, na čo je určená.

Čo by ste mali vedieť o reklamácii

  • Neprešvihnite dĺžku lehoty na jej uplatnenie.
  • Reklamačné konanie sa môže začať, ak zákazník predloží kompletný reklamovaný výrobok a preukáže nákup v predajni – najlepšie nákupným bločkom. Tovar musí byť vyčistený (obuv aj podrážka) a hygienicky neškodný.
  • Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia chyby trvá najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  • Ak vám predávajúci zamietne reklamáciu, mali by ste dostať písomné potvrdenie o zamietnutí s odôvodením.
  • Reklamáciu uplatňujte u predajcu, kde ste topánky kúpili. Nie u dodávateľa alebo u výrobcu, aj keď na nich predajca odkazuje.

Tip Glancu: Nenoste každý deň ten istý pár topánok. Nechajte ich jeden deň oddýchnuť. Výrazne tak predĺžite ich životnosť.

Autor: Báječná žena
 


 

 
 

Vaše diétne tipy

Šokujúce priznanie z Extrémnych premien: Jána už unesie aj výťah

Paradoxne, obezita priniesla do života Jána Hodoňa (39) popularitu aj...
 

Máte po 40tke? 5 najčastejších chýb, prečo ženy v tomto veku nevedia schudnúť

Snažíte sa bez úspechu? Možno robíte niektorú z týchto chýb. Prehodnoťte...
 

4 nepriatelia štíhlej línie: TIETO potraviny už viac neraňajkujte

Raňajkujete či vôbec? To, čím odštartujete deň môže do veľkej miery ovplyvniť...
 

Známej speváčke šaman zachránil život. Prečo takto skončila?

Marcella Molnárová (52) tvrdí, že ani v tomto veku sa nemusí v jedle obmedzovať....
 

Máte radi husté polievky a omáčky? Vyskúšajte namiesto múkovej zápražky sliz

Hľadáte ideálnu diétnu potravinu? Uvarte si okru.