Dátum: Utorok 06.12.2016 Dnes oslavuje:

Mikuláš Zajtra: Ambróz

 

 

 
  • Poslať e-mailom
  • Vytlačiť článok
  • Facebook
  • Napíšte nám
  • Zdielať s ostatnými

Čo robiť, aby vám topánky vydržali čo najdlhšie?

Zdroj: Báječná žena 28. novembra 2013, 06:00
Foto: profimedia.sk Naučte sa správne sa starať o topánky

Kúpili ste si nové topánky, no ešte ste ich ani nemali poriadne na nohách a už ich treba reklamovať?

Ak si aj vy musíte pred každou zimnou sezónou kupovať novú obuv, pretože tá z minulého roka je už nepoužiteľná, niekde sa stala chyba. Hoci sa vám to môže zdať v dnešnej pretechnizovanej dobe neuveriteľné, výroba topánok je stále najmä o ručnej práci. Často sa vyrábajú z prírodných materiálov a za týchto okolností nedokáže zaručiť 100-percentnú kvalitu svojej produkcie žiadny výrobca obuvi. Ak teda chcete, aby vám topánky vydržali čo najdlhšie, musíte sa o ne starať. U súdneho znalca v odbore obuvi a manažéra produktového kontrolingu u Baťu Martina Ševčíka sme zisťovali, ako sa vyhnete reklamácii a čo robiť, ak je už potrebná.

Dva roky

Veľkým problémom pri reklamácii je rozpor medzi nárokmi, ktoré na obuv kladiete, a medzi jej skutočnými možnosťami. Dvojročná záručná lehota totiž ešte neznamená, že aj celé dva roky vydrží. V každom prípade platí, že reklamovať sa dá každá obuv, no nezabúdajte, že veľmi módna, pri ktorej je vzhľad na prvom mieste, má iné vlastnosti ako napríklad vychádzková, ktorá je vhodnejšia na denné nosenie.

Materiál a strih

„Poltopánky z hladkej kože vydržia viac ako semišové balerínky. Starať sa však treba o všetky topánky. Často sa stretávam s tým, že obuv nesplnila očakávania zákazníka, inokedy sa môže zameniť opotrebenie s chybou,“ hovorí Martin Ševčík. Je preto dobré dodržiavať základné pravidlá, ktoré môžu reklamácii zabrániť. Tu sú: 

  • Pri výbere si topánky skutočne dobre vyskúšajte. Je to často podceňovaná procedúra.
  • Doprajte novému páru kvalitnú starostlivosť ošetrovaním vhodnými prostriedkami.
  • Dajte si znovu podraziť opotrebované podrážky.
  • Používajte obuv len na to, na čo je určená.

Čo by ste mali vedieť o reklamácii

  • Neprešvihnite dĺžku lehoty na jej uplatnenie.
  • Reklamačné konanie sa môže začať, ak zákazník predloží kompletný reklamovaný výrobok a preukáže nákup v predajni – najlepšie nákupným bločkom. Tovar musí byť vyčistený (obuv aj podrážka) a hygienicky neškodný.
  • Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia chyby trvá najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  • Ak vám predávajúci zamietne reklamáciu, mali by ste dostať písomné potvrdenie o zamietnutí s odôvodením.
  • Reklamáciu uplatňujte u predajcu, kde ste topánky kúpili. Nie u dodávateľa alebo u výrobcu, aj keď na nich predajca odkazuje.

Tip Glancu: Nenoste každý deň ten istý pár topánok. Nechajte ich jeden deň oddýchnuť. Výrazne tak predĺžite ich životnosť.



 

Naj z glancu

Šoubiznis

FOTO: Vidíte tú podobu aj vy? Celebrity majú rozkošných baby dvojníkov

Nebudete veriť vlastným očiam. Tieto bábätká sa podobajú na svetoznáme...
 

Herečka Dominika Kavashová má s priateľom vlastný byt: Prišiel čas na dieťa?

Onedlho sa Dominika Kavashová (27) objaví v novom seriáli Divoký Zapadákov,...
 

Zaberajú choroby a potomkovia: V Českom sláviku už nejde iba o spev!

Pomohli Karlovi Gottovi Lucii Bílej k úspechu deti?
 

Od Diora k Valentinovi: Prešla herečka Táňa Pauhofová ku konkurencii?

Doteraz bola tvárou Diora. Na nedávnom spoločenskom podujatí však herečka...
 

Svadbu som nestihol: Kedy požiada Přemysl Boublík o ruku Karin Olasovú?

Pôsobí krehko, no zahral si aj vraha, a pre túto úlohu musel začal chodiť...