Dátum: Sobota 10.12.2016 Dnes oslavuje:

Radúz Zajtra: Hilda

 

 

 
  • Poslať e-mailom
  • Vytlačiť článok
  • Facebook
  • Napíšte nám
  • Zdielať s ostatnými

7 tipov na ranné vstávanie: Vieme, čo vás postaví na nohy

Zdroj: Báječná žena/Sylvia Derňárová 28. februára 2013, 10:00
Foto: Profimedia.sk Ak ani vy neviete ráno vstať, prečítajte si niekoľko tipov, ktoré vás zaručene postavia na nohy.

Sedem overených tipov, ktoré vás rýchlo postavia na nohy.

Vstávanie je pre mnohých ľudí doslova utrpením, najmä v zime a za tmy. Patríte k nim aj vy?

Vyspite sa dosýta

Upravte si svoj denný režim tak, aby ste sa dosýta vyspali. Vaša ranná únava môže mať jednoduchý dôvod – nespíte toľko, koľko reálne potrebujete. Ak musíte skoro vstávať, skôr sa ukladajte do postele. Najlepšie si oddýchnete vo vyvetranej, neprekúrenej a zatemnenej spálni.

Rešpektujte biorytmus

Mávate po prebudení zlú náladu? Všimnite si, či sa to deje aj cez víkend. Ak nie, zrejme vstávate počas pracovných dní priskoro oproti svojmu prirodzenému biorytmu. Ak je to možné, dohodnite sa so svojím nadriadeným na neskoršom príchode alebo na pružnom pracovnom čase, argumentujte lepšou výkonnosťou. Nerešpektovanie biorytmu sa po čase podpíše na vašom zdraví, môže sa objaviť nevoľnosť či vracanie, bolesti hlavy alebo chronická únava.

Nezabúdajte na vitamín C

Po prebudení si doplňte vitamín C, napríklad pohárom vody s trochou citrónovej šťavy. A bude po únave. Osviežujúce účinky má však i zelený čaj. Vašu pozornosť a bdelosť naštartujú aj raňajky obohatené o zdravé tuky, teda nenasýtené omega-3 mastné kyseliny, ktoré sa nachádzajú v mastnejších rybách, orechoch, vo vajciach, v zelenej listovej zelenine alebo v rastlinných tukoch. Z dlhodobého hľadiska vám pomôže aj užívanie výťažku zo ženšenu sibírskeho.

Vypnite elektrospotrebiče

Vstávate dolámaná a nevyspatá? Môže to spôsobovať elektromagnetický smog, ktorý vás počas spánku zahlcuje. Jeho zdrojom sú elektrospotrebiče. Nočná lampa stojí príliš blízko vašej hlavy a keďže je nepretržite zapojená v elektrickej zásuvke, chrlí na vás svoj elektroodpad. Za „vinníka“ považujte aj elektrický budík a televízor či počítač. Ak ich máte v spálni a nechávate ich v stand-by režime, znamená to, že na nich stále svietia kontrolné svetielka.

Tip Glancu: Naopak, po prebudení čo najviac rozsvieťte, váš mozog dostane jasný signál, že sa už skončil čas určený na oddych.

Vetrajte

Ráno vyvetrajte každú miestnosť v byte, čerstvý vzduch vás osvieži. Nevystavujte sa však extrémnemu chladu. Doprajte si teplú sprchu, po nej teplé raňajky, dobre sa oblečte a cestou do práce si doprajte aspoň malú prechádzku.

Ponaťahujte sa

Pohyb vytvára energiu. A tá vám ráno chýba. Preto si trochu zacvičte. Postačí pár pomalých a nenáročných pohybov na spôsob strečingu či jogy. Ponaťahujete si telo, čím sa lepšie prekrvia svaly aj vnútorné orgány. Zároveň spomalíte a prehĺbite svoje dýchanie, prijmete tak viac kyslíka, ktorý má osviežujúci účinok.

Zahoďte negatívne myšlienky

Vstávanie si často znechucujete sama, ak už od rána v mysli preberáte, čo nepríjemné vás čaká. Zmeňte svoje vnútorné rozpoloženie a nájdite si niečo, na čo sa môžete tešiť!



 

Naj z glancu

Pluska video

Koniec nudy v saune!