Dátum: Štvrtok 08.12.2016 Dnes oslavuje:

Marína Zajtra: Izabela

 

 

 
  • Poslať e-mailom
  • Vytlačiť článok
  • Facebook
  • Napíšte nám
  • Zdielať s ostatnými

Ako predísť bolesti krížov pri cvičení

Zdroj: Báječná žena 22. februára 2012, 09:00

Pri predklonoch trupu a niektorých cvikoch na spodnú časť brucha ma bolia kríže. Existujú nejaké účinné alternatívy, ktoré sú menej zaťažujúce? Anka

Čo na to Július Karabinoš, profesionálny tréner?

Základnou chybou je, že ľudia cvičia brušné partie rýchlo, dynamicky, s vystretým chrbtom a v plnom pohybovom rozsahu – teda spúšťajú sa až dole. Ide o ortopedický nezmysel, preto sa vám vôbec nečudujem, že vás pri niektorých cvikoch bolia kríže. Môžete byť rada, že ste si zatiaľ nepoškodili stavce v lumbálnej oblasti. Ako teda správne cvičiť brušné svalstvo? Predovšetkým musíte mať oblúkovito prehnutý, guľatý chrbát. Pri dvíhaní nôh na spodnú časť brucha musíte nadvihnúť nielen hlavu, ale čiastočne aj trup, pričom sa môžete podopierať lakťami.

Žiadny cvik nerobte v absolútnom pohybovom rozsahu, ale len v dráhe pocitu maximálneho napätia brušného svalstva. Cvičte veľmi pomaly, sústredene, so zapojením mysle. Nie je dôležitý počet opakovaní, ale kvalita ich vykonania.



 

Naj z glancu

Pluska video

Koniec nudy v saune!