Dátum: Piatok 30.09.2016 Dnes oslavuje: Jarolím Zajtra: Arnold

Práve číta: 5609

 

 
  • Poslať e-mailom
  • Vytlačiť článok
  • Facebook
  • Napíšte nám
  • Zdielať s ostatnými

Pomáha bicyklovanie schudnúť?

Zdroj: Báječná žena 18. február 2012, 08:00

Už dva mesiace cvičím na stacionárnom bicykli a schudla som len pol kila. Mám 39 rokov, 170 cm a 72 kíl. Snažím sa šliapať aspoň trikrát do týždňa, už vydržím aj dvadsať minút, len viac ešte nevládzem. Snažím sa jest zdravo, po šiestej hodine večer už nejem, sladké malinovky nepijem. Niekde asi robím chybu. Poradíte mi? Ľudka

Čo na to Július Karabinoš, profesionálny tréner?

Zdá sa, že niečo o aeróbnom tréningu, kam patrí aj stacionárny bicykel, viete. Aby ste však boli úspešná, nestačí šliapať na bicykli trikrát do týždňa po 20 minút. To je možno dobré na kondíciu, ale určite nie na odbúranie podkožného tuku. Tuky sa začnú podieľať na výdaji energie, teda spaľovať, asi po 20 minútach aktívneho pohybu – čo vo vašom prípade zatiaľ nenastalo. Mali by ste tiež poznať pulzovú frekvenciu, teda tempo, počas ktorého tento proces funguje.

Vo vašom prípade to je 120 až 130 pulzov za minútu. Musíte tiež vedieť, akú úroveň má váš bazálny metabolizmus, aby ste telesnými aktivitami dosiahli vyšší energetický výdaj, ako je váš príjem energie zo stravy. Okrem toho, vo vašom veku a pri vašich telesných parametroch je kardiotréning v rozsahu, ako píšete, veľmi málo. Na dosiahnutie serióznych výsledkov by ste sa mali venovať aj posilňovaniu svalov a mať pod kontrolou celodennú stravu.


 

Naj z glancu

Pluska video

Koniec nudy v saune!