Dátum: Sobota 03.12.2016 Dnes oslavuje:

Oldrich Zajtra: Barbora

 

 

 
  • Poslať e-mailom
  • Vytlačiť článok
  • Facebook
  • Napíšte nám
  • Zdielať s ostatnými

Slovenka u Michaela Korsa: Barbora mu manažuje butik

Zdroj: ŠARM/ Ján Dzúr 29. januára 2013, 10:00
Foto: Ján Dzúr Barbora Bartková

„Pravidlá máme skoro na všetko: od správania cez obliekanie po účes a líčenie,“ hovorí Barbora Bartková, Liptáčka v tíme hviezdneho módneho tvorcu Michaela Korsa. Manažuje jeden z jeho butikov v Taliansku.

Michael Kors je americký návrhár, ktorého šaty si oblieka manželka prezidenta Spojených štátov Baracka Obamu Michelle a celý rad špičkových herečiek a modeliek. Šaty, kabelky, šperky, okuliare či hodinky dnes päťdesiatštyriročného muža, ktorý v módnej branži začínal v suteréne domu svojich rodičov, si okrem nej obľúbila Heidi Klumová, Jennifer Lopezová, Gwyneth Paltrowová, Gwen Stefaniová, Jessica Albová aj Catherine Zeta-Jonesová.

Na známej sociálnej sieti sa jeho dizajnérskymi kúskami nadchýna tri a pol milióna fanúšikov a ďalšie desiatky miliónov sa hrozia textu, kde sa z jeho náklonnosti k mužom vysmieva Nicki Minajová a Big Sean. Málokto však vie, že v tíme slávneho Američana pracuje aj Liptáčka Barbara Bartková (28), ktorá je manažérkou jeho butiku vo Fidenzi pri talianskej Parme.

Od piky

„Skončila som vysokú hotelovú školu v Prahe, a hoci hotelierstvom som prešla od piky, väčšmi ma lákalo cestovanie, multikultúrna skúsenosť, cudzie jazyky a módne trendy. Ešte počas štúdia som pracovala pre leteckú spoločnosť, neskôr som za svojím talianskym priateľom Alfredom odišla na Apeninský polostrov,“ hovorí Barbara. Spočiatku tam robila pre španielsku značku Custo Barcellona, dvojicu bratov, ktorí sa inšpirovali farebným oblečením kalifornských surfistov. Keď sa zdokonalila v taliančine, viedla luxusné VIP wellnesscentrum pre smotánku z Parmy a Milána, no pri prvej ponuke z módnej branže odtiaľ odišla. Začala pracovať v tíme svetoznámeho Michaela Korsa.

Prišla Eva Herzigová

„Ustavične sledujem módne trendy, prehliadky a stretnutia dizajnérov. Čítam módne blogy, editoriály, stránky o móde. Dokument The September Issue, pohľad na svet Anny Wintourovej, riaditeľky módnej biblie v Amerike, časopisu Vogue, som videla nespočetnekrát,“ opisuje Barbara. Raz za týždeň sa pridá k šéfom dvadsiatich šiestich butikov Michaela Korsa v Európe, ktoré majú pravidelný konferenčný hovor.

„Okrem toho každý večer do centrály v Londýne píšeme správu nielen o práve sa končiacom dni, ale aj o tom, kto populárny nás navštívil. Za všetkých môžem spomenúť aspoň modelku Evu Herzigovú, herečku Elizabeth Hurleyovú či futbalistu AC Milano Maria Yepesa. Ale každú chvíľu k nám vkročí aj nejaká na Slovensku neznáma, no doma populárna talianska celebrita či politik,“ zamýšľa sa Barbara, ktorej svet Michaela Korsa učaroval. Nielen preto, že aj v rozšafnom Taliansku má jeho firma presné pravidlá. Barbare sa páči jeho štýl. Je glamour, šik, sexi a pritom nositeľný. Nová jarná kolekcia je navyše veľmi svieža a farebná.

Klient je hosťom

Michael Kors vlastní tri línie obchodov. Prvá je v najväčších svetových metropolách a Američan v nej ponúka kolekcie Resort a napríklad kabelky z pytóna. Večerné róby, parfumy či šperky si odtiaľto kupuje americká smotánka. „Butik v Parme neponúka najdrahšie modely, no najlacnejšia vec, kožené puzdro na kreditnú kartu, u nás stojí dvadsaťdeväť eur. Kabelky sú od stosedemdesiatdeväť eur po tisíctristo eur. Spolupracujeme s letiskami v Miláne, a tak často vídame hostí z celého sveta. Najmä Rusov, Arabov a Číňanov,“ pokračuje Barbara.

Zamestnanci butiku majú vypracované manuály, ako sa k nim majú správať. Všetko smeruje k tomu, aby sa zákazník cítil ozaj vítaným hosťom. Úsmev a dobrá nálada sú nevyhnutnosťou. „Klienta pozdravíme do siedmich sekúnd po tom, ako vojde do obchodu. Neexistuje všeobecná otázka typu: môžeme vám pomôcť? Každý zákazník je jedinečný a vyžaduje si individuálny prístup,“ hovorí Liptáčka.

„V prípade moslimských hostí, aj keď je produkt určený pre dámu a vyberá si ho ona, komunikujeme vždy s mužom. Na chlapovi je aj záverečné rozhodnutie, či manželke kabelku alebo šperk kúpi. Klientom z Japonska zasa podávame všetko dvoma rukami: dať im čosi jednou rukou je pre nich nezdvorilé,“ pokračuje mladá Slovenka.

Fialová je tabu

V každom butiku Michaela Korsa na svete hrá tá istá hudba a cítiť ten istý parfum. Záujmom firmy však je, aby sa v jej priestoroch necítili príjemne len klienti, ale aj jej zamestnanci. Aj keď... „Návod máme skoro na všetko, od správania, obliekanie až po styling. Počas minulej sezóny sme mali predpísané rozpustené vlasy a líčenie v neutrálnych farbách. Nemohli sme mať žiadne fialové očné tiene ani modrý lak na nechty. Šperky a hodinky sme smeli mať len Michael Kors alebo žiadne. Zabudnúť sme mohli aj na visiace náušnice,“ naznačuje Barbara.

Nosiť v butiku smie len šaty a doplnky firmy a aj v súkromí sa stáva jej ambasádorkou. Robí to rada, hoci aj tu sú isté obmedzenia. „Každý mesiac dostávame zo Spojených štátov rady, čo s čím skombinovať. Aby sme vytvorili trend, ktorý reprezentuje značku Michael Kors,“ uzatvára Liptáčka, ktorá sa chystá na prestížnu súkromnú školu dizajnu v Miláne. Dúfa, že po jej skončení sa jej dvere módy otvoria ešte viac a prehliadky si bude užívať z prvého radu. Presne tak ako Anna Wintourová...



 

Naj z glancu

Partnerský horoskop

Hodíte sa k sebe?

Zistite čo hovoria hviezdy na váš vzťah s partnerom. Našli ste sa?
 

Pluska video

Koniec nudy v saune!