Dátum: Utorok 27.09.2016 Dnes oslavuje: Cyprián Zajtra: Václav

Práve číta: 24577

 

 
  • Poslať e-mailom
  • Vytlačiť článok
  • Facebook
  • Napíšte nám
  • Zdielať s ostatnými

Time manažment v práci: Na čom zbytočne strácame čas?

Zdroj: Báječná žena/Alena Jurisová 05. marec 2013, 11:00
Foto: Profimedia.sk Ak máte pocit, že sa vám kopia termíny a prácu si nosíte domov, možno si len neviete povinnosti rozumne zorganizovať.

Máte pocit, že sa vám kopia termíny a prácu si nosíte domov? Možno si len povinnosti neviete rozumne zorganizovať.

Určite si priority

Je pre vás dôležitejšie skontrolovať si ráno e-maily, vybaviť telefonáty, pripraviť podklady na popoludňajšiu poradu alebo káva s kolegyňou? Zvážte, čo je pre vás prioritou, a podľa toho postupujte.

Urobte si plán

Každý pondelok si spíšte zoznam úloh, ktoré vás čakajú celý týždeň, a každé ráno si zas urobte program na deň. Namiesto chaosu budete mať prehľad v tom, čo vás kedy čaká, a vyhnete sa zbytočnému stresu. Splnené úlohy si odškrtnite.

Poriadok na stole

Kedy ste si naposledy upratali a vytriedili pracovný stôl? Vyhoďte zbytočnosti zaberajúce miesto, papiere, ktoré už pol roka nie sú aktuálne, perá, ktoré nepíšu, a urobte si aj inventúru v e-mailoch a dokumentoch v počítači. Budete vedieť, kde čo máte, a nebudete strácať čas hľadaním.

Nerozptyľujte sa

Keď zapnete počítač, namiesto pracovnej úlohy si najskôr otvoríte svoj profil na sociálnej sieti, pozriete súkromnú e-mailovú schránku a ponuky „zľavových“ portálov? Možno sa vám to zdá ako chvíľka, no utekajú vám tak minúty či hodiny, ktoré by ste mali venovať pracovným povinnostiam. Ani 20-minútový telefonát s partnerom vám na pracovnom tempe nepridá. Nečudujte sa, že nič nestíhate.

Neodkladajte dôležité povinnosti

Nevyhnutné a náročné úlohy nepresúvajte zo dňa na deň a nenechávajte si ich na koniec pracovného času. Ak je to možné, vyriešte ich hneď. Bez myšlienky, že máte pred sebou ešte niektorú z náročných povinností, sa vám bude pracovať oveľa ľahšie. A možno si uvedomíte, že ste si z nej robili len zbytočný stres.

Naučte sa povedať nie

Presúvajú kolegovia na vás časť svojich úloh? Možno na to niekedy majú súrny dôvod, no ak si na vašu ústretovosť zvyknú, ľahko vás začnú využívať. Máte dosť svojej práce? Ich prosbu pokojne, ale rázne odmietnite! Ak svoje povinnosti nezvládajú, nech to riešia inak, nie tým, že všetko hodia na vaše plecia. Občasná pomoc je určite plusom, možno ju raz budete od niekoho potrebovať aj vy.

Vyhýbajte sa klebeteniu

Už vo výťahu sa na vás vyrúti kolegyňa s novinkami o šéfovi, v kancelárii sa ďalšia už dva dni rozplýva nad svojím vnúčaťom a počas prestávky na obed musíte pravidelne čakať na kolegyňu, ktorá sa namiesto taniera venuje svojim problémom s manželom? V zamestnaní by mali byť pre vás na prvom mieste povinnosti. Pokojne kolegov vypočujte, no ak vás súri čas, upozornite ich na to, že musíte pracovať.

Potrebujete sa ráno naštartovať?

  • Nepodceňujte zdravé a vyvážené raňajky, chlieb vo vajíčku vás skôr utlmí, ako preberie. Radšej si dajte celozrnnú žemľu a čerstvú zeleninu.
  • Namiesto šálky kávy vyskúšajte zelený čaj, ktorý podporuje činnosť mozgu. Môžete ho osladiť lyžičkou medu.
  • Vetrajte! Vydýchaný vzduch v miestnosti vás oberá o energiu. Ak nemôžete v práci vetrať, choďte aspoň na pár minút na čerstvý vzduch.


 

Naj z glancu

Pluska video

Koniec nudy v saune!