Dátum: Utorok 06.12.2016 Dnes oslavuje:

Mikuláš Zajtra: Ambróz

 

 

 
  • Poslať e-mailom
  • Vytlačiť článok
  • Facebook
  • Napíšte nám
  • Zdielať s ostatnými

Viete sa predať? Stačí na to 5 krokov

Zdroj: EMMA/ Barbora Daxner 06. mája 2013, 12:00
Foto: profimedia.sk Poradíme vám, ako byť úspešná

Nejeden skvelý produkt či služba zhasli tak rýchlo, ako sa zapálili, a to z jediného dôvodu: nevedeli sa dostať svojim zákazníkom „pod kožu“.

1. Krok: Cieľová skupina

Otázku, komu je váš produkt alebo služba určená, nevyriešite pokrčením pliec a tvrdením: „No predsa všetkým.“ Čo sú zač? Sú to ženy alebo muži? Aké je ich vekové rozpätie? Rodiny alebo podnikatelia? Myslite aj na špeciálne podskupiny – psičkárov, mamičky, bežcov. Kto „vás“ potrebuje? Máte? Dobre. Od toho sa bude odvíjať všetko – akú formu reklamy zvolíte, kde ju umiestnite, až po to, do akého papiera svoj produkt zabalíte. „Musíte hovoriť ‚jazykom ich kmeňa‘. Inak oslovíte tínedžerov, inak seniorov. Majú rôzne očakávania a vašou misiou je naplniť ich potreby,“ vysvetľuje Marek Mikle z VÚB banky, ktorý o reklame a marketingu školil „žiačky“ EMMA Biznis Akadémie.

2. Krok: Konkurenčné výhody

Dodajte svojmu nápadu príťažlivosť. Povedzme, že si chcete otvoriť kadernícky salón. Musíte vymyslieť, ako z neho urobiť „voľačo extra“. „Čo by potešilo vašich zákazníkov? Čo ich zaujíma? Ako im svojimi službami uľahčíte život?“ pýta sa Marek Mikle. Môžete ponúkať vlasové novinky, ktoré inde nedostať, exkluzívnu kozmetiku či kúry grátis. Skrátka, „niečo navyše“. Cieľom je vyvolať v zákazníkoch pocit, že to, čo máte vy, inde nenájdu.

3. Krok: Na správnom mieste

Reklamu musíte umiestniť tam, kde ju bude vnímať najviac ľudí z vašej cieľovej skupiny. Zahrajte sa na špiónky. „Aký životný štýl vedú? Čo čítajú? Aké televízne programy ich zaujímajú? Používajú často internet? Trávia čas v nákupných centrách alebo v kinách?“ nabáda Marek Mikle. Keď už viete, kde zákazníkov „ulovíte“, vymyslite AKO. A najlepšie – zadarmo.

„Vhoďte letáčiky do poštových schránok alebo ich nechajte v kaviarni. Využite internet. Založte si blog alebo funpage na FB, Azete, Pintereste.“ Poproste rodinu a blízkych, aby o vašom biznise dali vedieť svojim známym. Chýr sa rýchlo rozšíri do okolia. Oslovte bývalých spolužiakov, kolegov, známych, spolucestujúcich či cvičiteľov vo fitku alebo staré lásky. Nie nadarmo majú firmy slogan: „Boli ste s nami spokojní? Povedzte to ďalej!“

4. Krok: V správny čas

„Odsledujte si, kedy a kde sa kumuluje vašich zákazníkov najviac. Práve počas cesty do práce a z práce je vhodné upútať ich pozornosť pomocou reklamy v rádiu alebo na bilbordoch,“ radí odborník. Internetová reklama je zasa vhodná vo večerných hodinách, keď majú viac času surfovať. Ideálnym miestom na umiestnenie reklamy je u lekára či v kozmetických salónoch alebo na zastávkach autobusov. Keď ľudia čakajú, spontánne čítajú všetko. Účinným trikom sú aj sezónne prekvapenia. „Urobte jarné akcie alebo pravidelné týždne zliav. Ľudia však majú sklony rýchlo si zvykať a ich pozornosť sa zbystrí vtedy, ak ide o niečo nové a nečakané. Preto buďte kreatívni,“ odporúča.

5. Krok: Ako zasiahnuť

A na záver, ale nie najmenej podstatná je forma, akou informácie o svojom produkte, službe či firme tlmočíte. „Snažte sa zhrnúť to, v čom ste jedineční, do jednej vety. Mala by byť chytľavá a ľahko zapamätateľná. Až osemdesiat percent informácií prijímame očami, preto experimentujte. Niekedy sa viac hovorí o tom ako o samotnom produkte,“ vysvetľuje Marek Mikle. Kľúčom k úspechu je aj empatia. Vždy sa pozerajte na svoje podnikanie a produkty očami zákazníka. Páčila by sa vám taká služba, ktorú ponúkate? Zaplatili by ste za ňu?



 

Naj z glancu

Pluska video

Koniec nudy v saune!