Tip redakcii
 

Počuli ste o metóde Zen To Done? Naučí vás pracovať efektívnejšie

Princíp tejto metódy je veľmi jednoduchý. O zenovom stave, teda stave maximálneho pokoja, ste určite už počuli. V pracovnej sfére o znamená, že si s pokojom úlohy rozložíte a sústredíte sa na prítomný okamih.

15. januára 2014, 14:00
Naučte sa v práci efektívne využívať čas.

Naučte sa v práci efektívne využívať čas.

Autor: profimedia.sk

Namiesto komplikovaného plánovania a preskakovania z jednej pracovnej úlohy na druhú, sa so Zen To Done naučíte zmeniť svoje pracovné návyky na efektívnejšie.

Základy vás naučíme aj my v 3 jednoduchých krokoch:

1. Robte len jednu vec

Najmä my ženy sme hrdé, že vieme robiť viac vecí naraz. Ale v pracovnej sfére na to zabudnite. Možno sa vám to nezdá, ale ak budete mať otvorených viacero dokumentov alebo tabuliek, tak prácu vykonáte v konečnom dôsledku pomalšie, a hlavne hrozia chyby. Otvorte si vždy len jednu konkrétnu úlohu a až po jej skončení ďalšiu.

Ak máte pocit, že keby ste nemali pootvárané viaceré okná naraz, tak na ostatné úlohy zabudnete, tak si ich radšej poznačte na papier, ale skutočne nezapínajte v počítači toľko okien. Už iba preklikávanie medzi nimi vám uberá čas.

Tip Glancu: Tento bod sa týka aj chatov s kamarátmi a kolegami. Ak máte naraz otvorený Facebook, Skype a napríklad g-talk, a všade vás "otravujú" ľudia, ani sa nečudujte, že nič neurobíte.

2. Plánovanie dňa alebo týždňa

Ak ste majsterka sveta vo vytváraní komplikácii v bežnom živote, zrejme budete mať tendenciu podobne sa správať aj v práci. Tak si jednoducho na začiatku každého dňa alebo týždňa sadnite, a prvých pár minút pracovného času venujte tomu, aby ste si napísali zoznam, čo všetko musíte v danom časovom úseku stihnúť. Ideálne bude, ak si zoradíte body podľa priorít. Platí, že začínať by ste mali najťažšími. Tých keď sa zbavíte, ostatné vám pôjde hladko.

Tip Glancu: Zhromažďujte si všetky pracovné poznámky na jedno miesto. Je jedno, či to bude smartfón alebo notes. Ale majte po kope všetky pracovné úlohy či nápady. Vždy keď sa k nim budete potrebovať vrátiť, ušetríte čas, pretože ich máte na jednom mieste, a nie na dvadsiatich rôznych papieroch.

3. Práca s e-mailami

Riešenie pošty dokáže zabrať až tretinu pracovnej doby, záleží samozrejme od typu práce. Určite už podľa odosielateľa viete, ktorá pošta bude najurgentnejšia. Tú vyriešte hneď. Potom pozrite bežné maily, na ktoré by odpovedať nemalo trvať dlhšie ako dve minúty. Zvážte tiež, že niektoré maily sa dajú delegovať aj na iných kolegov.

Autor: glanc.sk
 


 

Vaše diétne tipy

Počuli ste už o hubovej káve, hubovom latte a hubovom kakau? Oplatí sa ich vyskúšať!

Máte problémy so srdcom, alebo tlakom? Riešte to kávou. Samozrejme, bezkofeínovou....
 

Strava ma vyliečila, tvrdí autorka stravovacieho hitu Antónia Mačingová. Naozaj to funguje u každého?

„Keď ma lekárka otestovala, zistila, že som alergická hádam na všetko…...
 

TAKTO to robí Dara Rolins! Ženy sa chcú obliekať ako ona, mať jej postavu aj frajera. Speváčka svoje finty netají

Návod, ako vyzerať skvele, poskytla Dara Rolins (44) opäť vo svojom novom...
 

Ryža pri chudnutí? Prečo nie! Táto 1 surovina zníži jej obsah kalórií

Zahájili ste boj s kilami navyše? Ak ste na druhú koľaj dočasne odsunuli...
 

SCHUDLA 45 kíl a dnes si už na sladkosti ani nespomenie. Miriam prezradila, ako sa jej to podarilo

V šou Extrémne premeny Slovensko sa podarilo zmeniť životný štýl aj bývalej...