Dátum: Pondelok 05.12.2016 Dnes oslavuje:

Oto Zajtra: Mikuláš

 

 

 
  • Poslať e-mailom
  • Vytlačiť článok
  • Facebook
  • Napíšte nám
  • Zdielať s ostatnými

Počuli ste o metóde Zen To Done? Naučí vás pracovať efektívnejšie

Zdroj: glanc.sk 15. januára 2014, 14:00
Foto: profimedia.sk Naučte sa v práci efektívne využívať čas.

Princíp tejto metódy je veľmi jednoduchý. O zenovom stave, teda stave maximálneho pokoja, ste určite už počuli. V pracovnej sfére o znamená, že si s pokojom úlohy rozložíte a sústredíte sa na prítomný okamih.

Namiesto komplikovaného plánovania a preskakovania z jednej pracovnej úlohy na druhú, sa so Zen To Done naučíte zmeniť svoje pracovné návyky na efektívnejšie.

Základy vás naučíme aj my v 3 jednoduchých krokoch:

1. Robte len jednu vec

Najmä my ženy sme hrdé, že vieme robiť viac vecí naraz. Ale v pracovnej sfére na to zabudnite. Možno sa vám to nezdá, ale ak budete mať otvorených viacero dokumentov alebo tabuliek, tak prácu vykonáte v konečnom dôsledku pomalšie, a hlavne hrozia chyby. Otvorte si vždy len jednu konkrétnu úlohu a až po jej skončení ďalšiu.

Ak máte pocit, že keby ste nemali pootvárané viaceré okná naraz, tak na ostatné úlohy zabudnete, tak si ich radšej poznačte na papier, ale skutočne nezapínajte v počítači toľko okien. Už iba preklikávanie medzi nimi vám uberá čas.

Tip Glancu: Tento bod sa týka aj chatov s kamarátmi a kolegami. Ak máte naraz otvorený Facebook, Skype a napríklad g-talk, a všade vás "otravujú" ľudia, ani sa nečudujte, že nič neurobíte.

2. Plánovanie dňa alebo týždňa

Ak ste majsterka sveta vo vytváraní komplikácii v bežnom živote, zrejme budete mať tendenciu podobne sa správať aj v práci. Tak si jednoducho na začiatku každého dňa alebo týždňa sadnite, a prvých pár minút pracovného času venujte tomu, aby ste si napísali zoznam, čo všetko musíte v danom časovom úseku stihnúť. Ideálne bude, ak si zoradíte body podľa priorít. Platí, že začínať by ste mali najťažšími. Tých keď sa zbavíte, ostatné vám pôjde hladko.

Tip Glancu: Zhromažďujte si všetky pracovné poznámky na jedno miesto. Je jedno, či to bude smartfón alebo notes. Ale majte po kope všetky pracovné úlohy či nápady. Vždy keď sa k nim budete potrebovať vrátiť, ušetríte čas, pretože ich máte na jednom mieste, a nie na dvadsiatich rôznych papieroch.

3. Práca s e-mailami

Riešenie pošty dokáže zabrať až tretinu pracovnej doby, záleží samozrejme od typu práce. Určite už podľa odosielateľa viete, ktorá pošta bude najurgentnejšia. Tú vyriešte hneď. Potom pozrite bežné maily, na ktoré by odpovedať nemalo trvať dlhšie ako dve minúty. Zvážte tiež, že niektoré maily sa dajú delegovať aj na iných kolegov.



 

Naj z glancu

Horoskop

Voľný čas

Záhrada

Máte radi škoricu? Vaše rastliny ju milujú

V súčasnosti sa stále viac uberáme k prírodným zdrojom. Platí to aj pri likvidovaní...
 

Zo záhrady šéfredaktorky: Kedy dozrieva arónia?

Okrem klasických čučoriedok, si môžete v záhrade vypestovať rôzne bobule,...
 

Štiepačky: Vyberáme pomocníka na zimu

Nakopilo sa vám v záhrade drevo? Jeho príprava na zimu je každoročná, ale...
 

Zimný špenát na záhone: Vyberte si vhodnú odrodu

Otužilé odrody špenátu vydržia v zemi aj v zime. Poradíme vám, ako pestovať...
 

Dnes oslavujú Barbory a Barbary: Nezabudnite si narezať tradičné čerešňové konáriky

Aby stihli konáriky čerešní rozkvitnúť ešte do Vianoc, mali by ste ich narezať...