Dátum: Sobota 01.10.2016 Dnes oslavuje: Arnold Zajtra: Levoslav

Práve číta: 22517

 

 
  • Poslať e-mailom
  • Vytlačiť článok
  • Facebook
  • Napíšte nám
  • Zdielať s ostatnými

Počuli ste o metóde Zen To Done? Naučí vás pracovať efektívnejšie

Zdroj: glanc.sk 15. január 2014, 14:00
Foto: profimedia.sk Naučte sa v práci efektívne využívať čas.

Princíp tejto metódy je veľmi jednoduchý. O zenovom stave, teda stave maximálneho pokoja, ste určite už počuli. V pracovnej sfére o znamená, že si s pokojom úlohy rozložíte a sústredíte sa na prítomný okamih.

Namiesto komplikovaného plánovania a preskakovania z jednej pracovnej úlohy na druhú, sa so Zen To Done naučíte zmeniť svoje pracovné návyky na efektívnejšie.

Základy vás naučíme aj my v 3 jednoduchých krokoch:

1. Robte len jednu vec

Najmä my ženy sme hrdé, že vieme robiť viac vecí naraz. Ale v pracovnej sfére na to zabudnite. Možno sa vám to nezdá, ale ak budete mať otvorených viacero dokumentov alebo tabuliek, tak prácu vykonáte v konečnom dôsledku pomalšie, a hlavne hrozia chyby. Otvorte si vždy len jednu konkrétnu úlohu a až po jej skončení ďalšiu.

Ak máte pocit, že keby ste nemali pootvárané viaceré okná naraz, tak na ostatné úlohy zabudnete, tak si ich radšej poznačte na papier, ale skutočne nezapínajte v počítači toľko okien. Už iba preklikávanie medzi nimi vám uberá čas.

Tip Glancu: Tento bod sa týka aj chatov s kamarátmi a kolegami. Ak máte naraz otvorený Facebook, Skype a napríklad g-talk, a všade vás "otravujú" ľudia, ani sa nečudujte, že nič neurobíte.

2. Plánovanie dňa alebo týždňa

Ak ste majsterka sveta vo vytváraní komplikácii v bežnom živote, zrejme budete mať tendenciu podobne sa správať aj v práci. Tak si jednoducho na začiatku každého dňa alebo týždňa sadnite, a prvých pár minút pracovného času venujte tomu, aby ste si napísali zoznam, čo všetko musíte v danom časovom úseku stihnúť. Ideálne bude, ak si zoradíte body podľa priorít. Platí, že začínať by ste mali najťažšími. Tých keď sa zbavíte, ostatné vám pôjde hladko.

Tip Glancu: Zhromažďujte si všetky pracovné poznámky na jedno miesto. Je jedno, či to bude smartfón alebo notes. Ale majte po kope všetky pracovné úlohy či nápady. Vždy keď sa k nim budete potrebovať vrátiť, ušetríte čas, pretože ich máte na jednom mieste, a nie na dvadsiatich rôznych papieroch.

3. Práca s e-mailami

Riešenie pošty dokáže zabrať až tretinu pracovnej doby, záleží samozrejme od typu práce. Určite už podľa odosielateľa viete, ktorá pošta bude najurgentnejšia. Tú vyriešte hneď. Potom pozrite bežné maily, na ktoré by odpovedať nemalo trvať dlhšie ako dve minúty. Zvážte tiež, že niektoré maily sa dajú delegovať aj na iných kolegov.


 

Naj z glancu

Horoskop

Voľný čas

Záhrada

Záhada vyriešená: Prečo sa nedarí tvarovať dulu?

Dobrý deň, na jar som si zasadila dulu. Neviem, ako mám postupovať pri tvarovaní....
 

Aby tučnolist kvitol: Aj teraz môžete podniknúť potrebné opatrenia

Tučnolist prvýkrát vykvitne po niekoľkých rokoch, ale kvitnutie sa potom...
 

Jahodové listy s takýmito škvrnami nepatria do kompostu!

Na starších jahodách sa môžu začiatkom jesene objaviť škvrny, ktoré spôsobuje...
 

Sirôtky nežnými kvetmi ozdobia debničky: Zaplňte si nimi balkón

Hlavným obdobím kvitnutia sirôtok je jar, ale obľúbené sú aj v jesennom...
 

Proti hryzcom a hrabošom v záhrade bojujte poriadkom

Hryzce a hraboše v záhrade vedia narobiť poriadne škody. Bežne ich záhradkári...