Tip redakcii
 

Počuli ste o metóde Zen To Done? Naučí vás pracovať efektívnejšie

Princíp tejto metódy je veľmi jednoduchý. O zenovom stave, teda stave maximálneho pokoja, ste určite už počuli. V pracovnej sfére o znamená, že si s pokojom úlohy rozložíte a sústredíte sa na prítomný okamih.

15. januára 2014, 14:00
Naučte sa v práci efektívne využívať čas.

Naučte sa v práci efektívne využívať čas.

Autor: profimedia.sk

Namiesto komplikovaného plánovania a preskakovania z jednej pracovnej úlohy na druhú, sa so Zen To Done naučíte zmeniť svoje pracovné návyky na efektívnejšie.

Základy vás naučíme aj my v 3 jednoduchých krokoch:

1. Robte len jednu vec

Najmä my ženy sme hrdé, že vieme robiť viac vecí naraz. Ale v pracovnej sfére na to zabudnite. Možno sa vám to nezdá, ale ak budete mať otvorených viacero dokumentov alebo tabuliek, tak prácu vykonáte v konečnom dôsledku pomalšie, a hlavne hrozia chyby. Otvorte si vždy len jednu konkrétnu úlohu a až po jej skončení ďalšiu.

Ak máte pocit, že keby ste nemali pootvárané viaceré okná naraz, tak na ostatné úlohy zabudnete, tak si ich radšej poznačte na papier, ale skutočne nezapínajte v počítači toľko okien. Už iba preklikávanie medzi nimi vám uberá čas.

Tip Glancu: Tento bod sa týka aj chatov s kamarátmi a kolegami. Ak máte naraz otvorený Facebook, Skype a napríklad g-talk, a všade vás "otravujú" ľudia, ani sa nečudujte, že nič neurobíte.

2. Plánovanie dňa alebo týždňa

Ak ste majsterka sveta vo vytváraní komplikácii v bežnom živote, zrejme budete mať tendenciu podobne sa správať aj v práci. Tak si jednoducho na začiatku každého dňa alebo týždňa sadnite, a prvých pár minút pracovného času venujte tomu, aby ste si napísali zoznam, čo všetko musíte v danom časovom úseku stihnúť. Ideálne bude, ak si zoradíte body podľa priorít. Platí, že začínať by ste mali najťažšími. Tých keď sa zbavíte, ostatné vám pôjde hladko.

Tip Glancu: Zhromažďujte si všetky pracovné poznámky na jedno miesto. Je jedno, či to bude smartfón alebo notes. Ale majte po kope všetky pracovné úlohy či nápady. Vždy keď sa k nim budete potrebovať vrátiť, ušetríte čas, pretože ich máte na jednom mieste, a nie na dvadsiatich rôznych papieroch.

3. Práca s e-mailami

Riešenie pošty dokáže zabrať až tretinu pracovnej doby, záleží samozrejme od typu práce. Určite už podľa odosielateľa viete, ktorá pošta bude najurgentnejšia. Tú vyriešte hneď. Potom pozrite bežné maily, na ktoré by odpovedať nemalo trvať dlhšie ako dve minúty. Zvážte tiež, že niektoré maily sa dajú delegovať aj na iných kolegov.

Autor: glanc.sk
 


 

Vaše diétne tipy

Šokujúce priznanie z Extrémnych premien: Jána už unesie aj výťah

Paradoxne, obezita priniesla do života Jána Hodoňa (39) popularitu aj...
 

Máte po 40tke? 5 najčastejších chýb, prečo ženy v tomto veku nevedia schudnúť

Snažíte sa bez úspechu? Možno robíte niektorú z týchto chýb. Prehodnoťte...
 

4 nepriatelia štíhlej línie: TIETO potraviny už viac neraňajkujte

Raňajkujete či vôbec? To, čím odštartujete deň môže do veľkej miery ovplyvniť...
 

Známej speváčke šaman zachránil život. Prečo takto skončila?

Marcella Molnárová (52) tvrdí, že ani v tomto veku sa nemusí v jedle obmedzovať....
 

Máte radi husté polievky a omáčky? Vyskúšajte namiesto múkovej zápražky sliz

Hľadáte ideálnu diétnu potravinu? Uvarte si okru.