Tip redakcii
 

Poradíme vám, ako reklamovať dovolenku objednanú cez internet

Kúpili ste si pobyt cez zľavový portál? Poradíme vám, čo robiť, ak ste s ním neboli spokojná.

04. septembra 2013, 10:00
Poradíme vám, čo robiť, ak nie ste spokojná s pobytom, ktorý ste si kúpili cez zľavový portál.

Poradíme vám, čo robiť, ak nie ste spokojná s pobytom, ktorý ste si kúpili cez zľavový portál.

Autor: Profimedia.sk

Chceli ste si užiť pár dní relaxu, no z garantovaných služieb na wellnes pobyt ste boli nepríjemne rozčarovaná – sľubovaná a bohatá plná penzia by nestačila ani modelke na drastickej diéte, na poznávací zájazd vás viezli autobusom bez klimatizácie, hoci ju sľubovali a namiesto ubytovania na úrovni blízko pláže ste bývali v zatuchnutom apartmáne a k moru ste to mali azda kilometer. Aj keď ste sa nechali zlákať výhodnou nízkou cenou pobytu ponúkaného cez internet, v prípade problémov môžete dovolenku reklamovať.

Neprišiel vám poukaz?

Dovolenku ste zaplatili už pred pár týždňami prevodom na účet, dostali ste e-mail s termínom, do ktorého dostanete poukaz, rezervovali ste si termín, no na voucher čakáte márne. Čo s tým? „Ak vám poukaz nebol riadne doručený, reklamujte to u prevádzkovateľa zľavového portálu,“ odporúča právnička Karin Raková. Takisto máte podľa zákona nárok do 7 pracovných dní od zmluvy odstúpiť.

Tip Glancu: Predtým, ako objednávku odošlete, skontrolujte si, či ste správne zadali svoju adresu a kontaktné údaje. Niekedy doručenie skomplikuje aj obyčajný preklep.

Sľubovali, sľubovali...

Vybrali ste sa spoznávať krásy Prahy, Viedne či Paríža? Autobus, ktorý vás tam viezol, však mal najlepšie časy už dávno za sebou, hoci v ponuke bol uvedený luxusný, namiesto hotela v centre vás ubytovali v okrajovej časti metropoly a z plánovaného programu ste stihli sotva polovicu. Môžete sa sťažovať a žiadať späť aspoň časť peňazí?

Bohužiaľ, pri službách cestovných kancelárií sa niekedy stane, že nezodpovedajú podmienkam, na ktorých ste sa dohodli, neraz však pre dôvody, ktoré sú nepredvídateľné a pracovníci kancelárie ich nedokážu ovplyvniť. „Ak pokračovanie zájazdu nie je možné zabezpečiť inak ako službami nižšej kvality na rozdiel od tých, ktoré ste si zaplatili, cestovná kancelária je povinná vrátiť vám rozdiel ceny,“ hovorí právnička.

Právo na odstránenie nedostatkov si však uplatnite ešte počas zájazdu buď u dodávateľa služby, alebo jeho povereného zástupcu a trvajte na tom, aby ste o svojej reklamácii dostali písomný doklad. Na jeho základe si potom v cestovnej kancelárii môžete písomne uplatniť reklamáciu – najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu.

Tip Glancu: Nenechávajte si reklamáciu zájazdu na poslednú chvíľu lehoty, sťažujte sa čo najskôr po návrate.

Keď portál skrachuje

Kúpili ste si poukaz na dovolenku cez zľavový portál, no ten pred termínom zájazdu skrachoval? Kto vám vráti peniaze? Podľa zákona musia mať všetky cestovné kancelárie po celý čas predaja zájazdov uzatvorenú zmluvu o poistení zájazdu pre prípad ich úpadku. Ak cestovka skrachuje, postupujte podľa informácií, ktoré by ste mali dostať od cestovnej kancelárie spoločne so zmluvou o zájazde – v nich je presne označený poistiteľ, podmienky poistenia zájazdu aj to, ako máte udalosť oznámiť.

Ak cestovka poistenie zájazdu nemá, musí mať dojednanú takzvanú bankovú záruku, ktorá vám voči cestovnej kancelárii zaručí rovnaké podmienky ako pri poistení zájazdu. Ak ide o vrátenie peňazí, každý prípad musí byť presne zdokumentovaný, pričom poisťovne vám väčšinou vzápätí dajú presné inštrukcie, ako máte postupovať.

Tip Glancu: Kupujte len cez overené portály, sledujte recenzie jednotlivých webstránok.

Žiadna zľava

Až na mieste vašej dovolenky ste sa dozvedeli, že cena je v skutočnosti oveľa vyššia než tá, ktorá bola uvedená na internete? Kto za to môže? Prevádzkovateľ zľavového portálu zverejňuje ponuky jednotlivých poskytovateľov tovaru a služieb, ktorí za to sami zodpovedajú. Predávajúci musia uvádzať tieto ponuky za dohodnuté ceny. Ak zľavový portál ponúkne víkend v kúpeľoch lacnejšie, než je skutočnosť, dopustil sa porušenia zákona o ochrane spotrebiteľa a to tým, že vás oklamal. „V takomto prípade je dobré obrátiť sa priamo na Slovenskú obchodnú inšpekciu,“ radí právnička Karin Raková.

Tip Glancu: Pri ponukách bývajú uvedené aj kontakty priamo na poskytovateľa služieb. Aby ste predišli sklamaniu, radšej si cenu overte telefonicky alebo mailom.

Autor: Báječná žena/Alena Jurisová
 


 

Vaše diétne tipy

Počuli ste už o hubovej káve, hubovom latte a hubovom kakau? Oplatí sa ich vyskúšať!

Máte problémy so srdcom, alebo tlakom? Riešte to kávou. Samozrejme, bezkofeínovou....
 

Strava ma vyliečila, tvrdí autorka stravovacieho hitu Antónia Mačingová. Naozaj to funguje u každého?

„Keď ma lekárka otestovala, zistila, že som alergická hádam na všetko…...
 

TAKTO to robí Dara Rolins! Ženy sa chcú obliekať ako ona, mať jej postavu aj frajera. Speváčka svoje finty netají

Návod, ako vyzerať skvele, poskytla Dara Rolins (44) opäť vo svojom novom...
 

Ryža pri chudnutí? Prečo nie! Táto 1 surovina zníži jej obsah kalórií

Zahájili ste boj s kilami navyše? Ak ste na druhú koľaj dočasne odsunuli...
 

SCHUDLA 45 kíl a dnes si už na sladkosti ani nespomenie. Miriam prezradila, ako sa jej to podarilo

V šou Extrémne premeny Slovensko sa podarilo zmeniť životný štýl aj bývalej...