Jedno z najkomfortnejších vozidiel BMW dostalo nové meno a lepšie krivky

18. júna 2017, 16:00
Tip redakcii

Pamätáte si nenápadné, no skvelé BMW radu 5 GT? Toto je jeho nástupca, ktorý dostal novú karosériu s možno krajšími proporciami a atraktívnejšími krivkami

Nové BMW radu 6 Gran Turismo

Nové BMW radu 6 Gran Turismo

Autor: BMW

Ak si odmyslíme tvrdenia značky o kombinácii luxusného sedanu s príťažlivosťou kupé, realita je prostejšia. Pamätáte si nenápadné, no skvelé BMW radu 5 GT? Toto je jeho nástupca, ktorý dostal novú karosériu s možno krajšími proporciami, atraktívnymi krivkami aktuálnych modelov BMW a tým pádom aj nové meno.

Nové Gran Turismo je dlhšie o 87 milimetrov (celková dĺžka 5091 mm), rovnako široké (1 902 mm), no zároveň nižšie o 21 mm (na 1 538 mm). Napriek tomu BMW tvrdí, že cestujúci majú viac miesta na hlavu. Dôležitý je ale rázvor 3 070 milimetrov a tiež prítomnosť bezrámových dverí, ktoré v súčasnosti pôsobia skôr exoticky.

O vzhľade najlepšie vypovedajú priložené fotografie, no pravdou je, že novinka má ako keby menej výrazný „hrb“ štedrej kabíny, čo pôsobí na prvý dojem agilnejšie, no pre nás malo BMW 5 GT vždy výnimočné postavenie pre svoju jazdu a komfort, ktorý ponúkalo. Silne nenápadná karoséria bola rovnako vítanou devízou tohto modelu, ktorý vedel prekvapiť nejedného skeptika.

Novinku BMW zásobilo všetkými svojimi vychytávkami a tak okrem všadeprítomných LED svetiel môžeme počítať s inteligentnými svetlami, ale tiež aktívne lamely v prednej časti auta a automaticky sa vysúvajúci zadný spojler pre ideálnu aerodynamiku. Kolesá začínajú na skromných 17 palcových diskoch, ktoré v novej karosérii ale nebudú vyzerať práve najlepšie, vrcholné 21 palcové disky už budú ale možno priveľa. Najmä, ak nám stále ide o komfort.

Na ten sa myslelo vpredu, i vzadu. Vyššia pozícia sedenia ostala zachovaná, vzadu je ale auto priestrannejšie, malo by dokonca prijať až tri detské sedačky vedľa seba, čo znie ako výzva pre prvé testovacie jazdy. Veľmi radi ju prijmeme. Interiér je rovnako ako v ostatných súčasných autách značky na špičkovej úrovni, všetky technológie sú či už štandardom, alebo obsahom nekonečného príplatkového zoznamu položiek.

Batožinový priestor sa zväčšil z 500 na 610 dm3, znížila sa nakladacia hrana a v prípade sklopených sedadiel BMW 6 Gran Turismo ponúka až 1800 dm3 priestoru, naozaj slušné číslo. Ak sa ju pokúsite naplniť – zadná náprava si automaticky udržuje svetlú výšku ( vzduchový podvozok ostal ako štandardná výbava), za príplatok máte aj adaptívny podvozok a vďaka vzduchovému podvozku si viete aj zvyšovať, či znižovať svetlú výšku vozidla v rozsahu od plus 20 do mínus 10 milimetrov.

Ak vás doteraz žiadna informácia výrazne nepotešila, snáď vám urobí radosť aspoň skutočnosť, že nové Gran Turismo je ľahšie o 150 kilogramov a ponuka motorov síce zahŕňa benzínový štvorvalec (630i), no pod dlhou prednou kapotou stále nájdeme aj kultivované a silné šesťvalce 630d a 640i. ktoré sú kombinovateľné s pohonom všetkých kolies xDrive. Štandardom je 8 stupňová prevodovka Steptronic.   

 
Autor: Andrej Ježo



 
 
Aplikácie 7 plus