3 zdravé superpotraviny, ktoré zabúdame jesť! Veľká CHYBA!

08.10.2019
 

Pripravili sme vám zoznam jedál, na ktoré sa vraj štatisticky pri dennom konzume najviac zabúda a nemalo by!

Cícer
Je bohatý na životne dôležité živiny. Jedna šálka (cca 200 g zŕn) sa rovná 45 g jednoduchých sacharidov a 270 kalóriám, čo vám dodá zdravú energetickú podporu. Jedna šálka vám dá 12,5 mg železa, 200 mg omega-3 mastných kyselín a 40 g bielkovín. Cícer má tiež nízky obsah nasýtených tukov, cholesterolu a sodíka.

Škorica a kurkuma
Korenie ako sladká škorica a kurkuma sú jedny z najzdravších na svete. Škorica pomáha kontrolovať hladinu krvného cukru a cholesterolu v krvi, zatiaľ čo kurkuma ponúka protizápalové a protirakovinové vlastnosti. Nešetrite nimi, pridajte viac škorice a kurkumy do vašej zeleniny.

Klinčeky
Klinček boli používané už v starovekej Číne na osvieženie dychu. Jedna lyžička klinčekov obsahuje takmer rovnaké množstvo antioxidantov ako 1/2 šálky bobuľovitého ovocia. Okrem toho môžu zmierniť nadúvanie. Klinčeky je možné žuť celé alebo mleté v korení a použiť do jablčných muštov.

Foto: Profimedia

Autor: bb
FocusMedia
Videorecepty
 
  • Aktuálne číslo

Dobré jedlo

 
 
3 zdravé superpotraviny, ktoré zabúdame jesť! Veľká CHYBA!
bb