Aj surová zelenina vám môže chutiť: Vieme, ako ju delikátne pripraviť

11.06.2019
 

Šaláty
Šaláty sú prirodzená a najčastejšia úprava surovej zeleniny. No nie je to len obyčajne nakrájaná zelenina. Urobte si svoje šaláty príťažlivejšie so zameraním na farebný výber zeleniny, so špenátom a rukolou. Na rozdiel od ľadového šalátu, dodávajú chuť a obsahujú významné antioxidanty, ktoré pomáhajú bojovať proti pôsobeniu voľných radikálov v tele.

Jedzte špenát v zeleninovom šaláte so sušenými brusnicami, plátkami surovej cibule a nivou. Skúste rukolu s nastrúhanou karotkou na kocky nakrájané jablko s orechmi. Pridajte avokádo a čiernu fazuľu. Šaláty nemusia vždy obsahovať listovú zeleninu.

Použite papriky, vlašské orechy a citrusovú zálievku. Pridajte tvrdý syr, arašidy a nejaký exotický dressing, plátok surovej cukety, olivový olej a bazalkou. Na záver šalát okrášlite poriadnym plátkom grilovaného kurčaťa. Skúste aj čakanku, zelenú cibuľu alebo fenikel. Z cícera si vyrobte jednoduchý hummus, alebo stavte na tuniakový dip. Namiesto zemiakových čipsov ponorte do masy plátky syra. Experimentujte aj s ančovičkami, cesnakom a surovou cuketou.

Miesto chleba
Namiesto toho, aby ste do tela tlačili nevýživný biely chleba, skúste si vyrobiť orechové maslo, ktoré natriete na zelerové plátky, ktoré majú podobnú chuť ako hranolky. Ak máte doma veľa červenej papriky, urobte si pikantnú paradajkovo-paprikovú zmes.

Foto: profimedia

Autor: bb
FocusMedia
Videorecepty
 

Dobré jedlo

 
 
Aj surová zelenina vám môže chutiť: Vieme, ako ju delikátne pripraviť
bb