Broskyne vs nektárinky: Ktoré väčšmi prospejú zdraviu i postave?

12.08.2019
01
 

Cukor
Hoci sa broskyne môžu zdať sladšie, majú menej sacharidov — 9,5 g/100 g, nektárinky o 1 g viac. To sa premieta aj do energetickej hodnoty 100 g ovocia: broskyne 165 kJ, nektárinky 185 kJ. Prvý bod pre broskyne.

Meď
Je rovnako dôležitá ako vápnik, horčík alebo zinok. Dlhodobý nedostatok môže byť príčinou nízkej hladiny bielych krviniek, osteoporózy, vysokého cholesterolu, vypadávania vlasov či porúch štítnej žľazy. Denne potrebujete 0,9 mg. Vo veľkej broskyni (okolo 100 g) je 0,07 mg medi, v nektárinke 0,09 mg (9 %). Bod pre nektárinky.

Fosfor
Je nevyhnutný pre hormonálnu rovnováhu, zdravé kosti, chemické reakcie v tele i uvoľňovanie energie z potravy. Odporúčaná denná dávka pre ženy je 700 mg fosforu. V 100 g broskýň je 11 mg fosforu, v rovnakom množstve nektáriniek 26 mg. Ďalší bod pre nektárinky.

Top víťaz
Nektárinky nie sú krížence broskýň a sliviek, geneticky sú takmer totožné s broskyňami. Rovnako ako broskyne majú vysoký obsah vlákniny, draslíka a antioxidantov, najmä betakaroténu a luteínu, preto sú ideálne ovocie na celé leto.

Foto: Shutterstock

Autor: Jana Brožíková/Báječná žena
FocusMedia
Videorecepty
 
  • Aktuálne číslo

Dobré jedlo

 
 
Broskyne vs nektárinky: Ktoré väčšmi prospejú zdraviu i postave?
Jana Brožíková/Báječná žena