Červenú cibuľu jedzte surovú: Takto sa vám odvďačí na zdraví

13.04.2019
 

Je najjemnejšia, najsladšia a najdekoratívnejšia zo všetkých farebných typov cibule. Mierne štipľavú chuť spôsobujú sulfidy – sírnaté zlúčeniny, ktoré majú dezinfekčné, antibakteriálne a protiplesňové vlastnosti. Prudkým varením sa tieto účinky strácajú, preto sa odporúča jesť surovú, sparenú alebo krátko orestovanú cibuľu.

Cibuľa zlepšuje imunitu, podporuje trávenie, posilňuje žalúdok a črevá, upravuje črevnú mikroflóru. Mnohé výskumy ukazujú, že obsahuje silné antioxidanty zo skupiny flavonoidov, ako je kvercetín, kaempferol a myricetín, preto môže byť dobrou prevenciou onkologických ochorení.

Rozpúšťa zrazeniny v krvi a čistí cievy, čo pomáha predchádzať rozvoju artériosklerózy, kŕčových žíl a hemoroidov. Znižuje krvný tlak a cholesterol, čím chráni pred srdcovo-cievnymi ochoreniami. Kombinácia zinku, mangánu, kremíka a síry spevňuje vlasy a nechty. Pravidelná konzumácia cibule znižuje riziko osteoporózy, najmä u žien po štyridsiatke.

Foto: Shutterstock

VIDEO: Takto už pri krájaní cibule nebudete plakať

Autor: bb
Videorecepty
 

Dobré jedlo

 
 
Červenú cibuľu jedzte surovú: Takto sa vám odvďačí na zdraví
bb