Močopudná zelenina: Ktorá vás preženie, no poriadne vyčistí?

08.01.2019
 

Reďkovky sú výborný zdroj vápnika, fosforu, železa, zinku, síry, mangánu, selénu a draslíka, vitamínu C a vitamínov skupiny B, najmä kyseliny listovej. Obsahujú aj bielkoviny a vlákninu. Pre nízku energetickú hodnotu a mierne močopudné účinky sú skvelou súčasťou zdravej výživy i chutným pomocníkom pri chudnutí. Podporujú trávenie, čistia črevá od  usadenín, chránia tráviaci trakt pred baktériami a  plesňami, zabraňujú nadúvaniu i zápche.

Vysoký obsah vitamínu C posilňuje imunitu, silice obsahujúce síru pomáhajú pri prechladnutí, pretože uvoľňujú hlieny a uľahčujú vykašliavanie. Keďže v reďkovkách sa nachádza skvelá kombinácia vápnika, draslíka a betakaroténu, sú ideálnou zeleninou pre ženy v každom veku. Reďkovky jedzte čo najskôr, pretože nakrájané rýchlo strácajú cenné látky. Mladé, svieže listy nevyhadzujte, pokrájajte ich do šalátov.

Foto: Foody

Autor: bb
FocusMedia
Videorecepty
 
  • Aktuálne číslo

Dobré jedlo

 
 
Močopudná zelenina: Ktorá vás preženie, no poriadne vyčistí?
bb