Neviete čo s mrkvou? Pripravte z nej sladkosť ako hrom!

19.05.2017
02
 

Jeden kúsok mrkvového koláča z kaviarne obsahuje asi 1500 kalórií, z toho je 24 gramov nasýtených tukov. Pre tých, čo chcú schudnúť nejde vôbec o nič nízkokalorické. Vytvorte si ale vlastný mrkvový koláč s nutrične kvalitnejšími surovinami a nízkym obsahom tuku, nízkym obsahom cukru a všetkými prísadami.

Nahraďte olej jablčnou šťavou 

Recept na typický mrkvový koláč vyžaduje viac ako jednu šálka rastlinného oleja. Takáto šálka má zhruba 1900 kalórií, z toho je 225 gramov tuku. Tým, že sa vymení olej za rovnaké množstvo nesladenej jablčnej šťavy, znížite túto hodnotu na 100 kalórií a nebudete tam mať žiadny pridaný tuk. Budete tiež môcť používať menej cukru, pretože jablko je prirodzene sladké.

Zvýšte množstvo vlákniny

Vezmite do úvahy aj obsah vlákniny. Na jej zvýšenie a nízkotučnú verziu sa odporúča používať celozrnnú múku spolu s hladkou múkou. Nesnažte sa ale nahradiť všetku klasickú múku alternatívou z celých zŕn. Mrkvový koláč bude ťažší a hustejší, než obyčajne.

Nahraďte vajcia

Vajcia sú bohaté na bielkoviny, vitamíny a minerály, ale majú tiež vyšší obsah nasýtených tukov a cholesterolu. Mrkvová torta vyžaduje štyri celé vajcia, čo znamená 20 gramov tuku, z toho je asi 6 gramov nasýtených tukov a 750 g cholesterolu. Použitím náhrady vajec znížite pridaný tuk a cholesterol na nulu. Použite napr. cmar, ananás alebo pekanové orechy.

Znížte tuk v poleve

Aj na krém v poleve sa používa celkom veľké množstvo tuku. Klasický krém má takmer 10 gramov tuku a viac ako 5 gramov nasýtených tukov v dvoch polievkových lyžiciach. Urobte si mrkvový koláč s polevou so zmesou so zníženým obsahom tuku jedna k jednej. Dobrú, mrkvovú chuť

Autor: bb
 

Dobré jedlo

 
 
 
 
 

iPeknéBývanie.sk

Šarm.sk

Pluska.sk