Siahnuť po olivách, keď chcete schudnúť?

19.06.2019
01
 

Ovocie, zelenina či bylinky sú ideálnymi potravinami pre zdravý režim, pričom mnohé druhy pomáhajú priamo pri zhadzovaní kíl. Pri olivách sa nedá veľmi jednoznačne povedať, či sa k diéte hodia alebo nie. Preto sme sa na túto hádanku pozreli bližšie. Ak si ich dáte ako prílohu k jedlu, je to výborná voľba. Lenže ak sa rozhodnete konzumovať ich po večeroch pri televízii, nepochválime vás. Olivy, samé o sebe majú málo kalórií. Stovka gramov čistých olív obsahuje len 150 kalórií.

Čierne dokonca obsahujú ešte menej. Oba druhy majú ako bonus nízky obsah sacharidov. Nízkokalorickú hodnotu pokazia, samozrejme, slané nálevy a tučné syry, ktorými sú olivy plnené. Ľahšou voľbou sú olivy naplnené paprikou alebo mandľou. Obsahujú navyše vlákninu a tá podporuje vyprázdňovanie. Tieto malé zelené bobuľky podporia aj zdravie. Majú vysoký obsah cenných látok, minerálov, obsahujú nenasýtené mastné kyseliny, a tak pôsobia preventívne proti srdcovým ochoreniam a znižujú krvný tlak. Ak máte málo železa, určite po nich siahnite.

Pri diéte?
V malom množstve prospievajú organizmu. Ak máte chuť na niečo pod zub, je to určite lepšia voľba, ako tlačiť sa po večeroch čipsami či sladkosťami. Majú zhruba o 500 kalórií menej ako obľúbené keksíky. Telu poskytujú minerály, vitamíny a esenciálne oleje. Odporúčaná dávka, aby ste dodali telu všetko potrebné, je zhruba 7 olív za deň, takže žiadne vyjedanie celého balenia. Táto dávka predstavuje asi 25 gramov. V prípade, že aktívne športujete, pokojne si doprajte viac, no ak ručička na váhe ukazuje vyššie číslo, ako si predstavujete, olivy jedzte s mierou.

Telo pri športe potrebuje veľa dobrých tukov a tie sa nachádzajú práve v tomto zelenom či čiernom zázraku. Sú vynikajúcim zdrojom omega-3 a omega-6 nenasýtených mastných kyselín, tie sú pri športovaní veľmi dôležité. Olivy podporujú aj spaľovanie telesného tuku a spomínané minerálne látky dodajú telu viac sily a energie. Tiež obsahujú širokú škálu minerálov a esenciálnych aminokyselín. Obsahujú tiež veľa sodíka, ktorý je mimoriadne dôležitý pre tie z nás, ktoré rady a aktívne športujú.

Zelené alebo čierne
U nás ich dostať kúpiť väčšinou už v náleve, ale ak viete kde, dostanete sa k nim aj bez nálevu, čerstvé alebo naložené v olivovom oleji. Pokojne si nálev vytvorte aj doma. Môžete použiť citrón, cesnak, bylinky, koreniny alebo aj čili papričky. Aby olivy splnili svoj účel, kupujte radšej neplnené a pripravte si k nim nízkotučný syr, čerstvého lososa alebo pár mandlí. Hodia sa nielen do šalátov, ale aj ako príloha k jedlám. Samozrejme, je tu aj olivový olej, ktorý nám robí službu v kuchyni už celé stáročia.

Foto: Shutterstock

Autor: bb
FocusMedia
Videorecepty
 
  • Aktuálne číslo

Dobré jedlo

 
 
Siahnuť po olivách, keď chcete schudnúť?
bb