Načo chodiť do obchodov? Toto je budúcnosť nakupovania!

22. júla 201800:00
Autor: Lýdia Jušková

Budúcnosť nakupovania sú personal shopperi, online bazáre a požičovne luxusných kúskov. Dokážu fakt zázraky!

Zdedíte po strýkovi z Ameriky. Alebo vám vyjde obchod vášho života. Poviete si: Teraz alebo nikdy! A vyberiete sa do butiku Hermès kúpiť svoju prvú birkinku. Patrične sa oblečiete, vyčešete, skontrolujete funkčnosť kreditky a znudenej predavačky, ktorá sa tvári, akoby jej obchod patril, sa spýtate, či má kabelku Birkin, prípadne Kelly na sklade. Tá si vás pohŕdavo premeria a povie: „Nie, a aj keby sme mali. Viete, že stojí osemtisíc?“ Áno, veľmi dobre to viete! Keď sa vám to stane raz, dvakrát a nielenže vás patrične neobslúžia, ale vysnívaný kúsok ani nemáte šancu zohnať, poviete si: Musím nájsť človeka, ktorý toto všetko absolvuje za mňa!

Zoženie Chanel aj Zaru

Na Slovensku existuje len pár ľudí, ktorí sú módou natoľko fascinovaní ako Andrej Kusalík. Už viac ako desať rokov pracuje nielen ako módny štylista, ale najmä personal shopper, teda osobný nákupca, ktorý vie splniť aj tie najnáročnejšie požiadavky svojich klientok. Nie nadarmo jeho služby využíva Dominika Cibulková, Dara, Monika Beňová a ďalšie známe aj menej známe dámy. Ako sám tvrdí, aj tento biznis funguje na získavaní správnych kontaktov, ktoré treba vedieť dobre zúročiť.

Veď kto iný vie zohnať birkinku do 48 hodín priamo na želanie? „Mám svoj kontakt z Paríža, ktorý pracuje ako concierge, a najluxusnejšie kúsky beriem len od neho. Dokáže zohnať naozaj všetko. Hoci niekedy je to naozaj ťažké, pretože Hermès má sedemtisíc farieb. Keď mi zákazníčka povie, že chce krémovú farbu, viem jej ponúknuť päť odtieňov, pretože môj kontakt mi garantuje nielen stopercentnú kvalitu a pravosť, ale aj model s vlastným identifikačným číslom a pokladničným blokom,“ rozpráva Andrej o praktikách, ktoré sa nám smrteľníčkam zdajú prinajmenšom ako sci-fi. Najmä ak vieme, že niektoré kúsky sa NAOZAJ nedajú zohnať.

Nákupy na úrovni

Kým napríklad kedysi u spomínanej značky Hermès fungovala politika takzvaných waiting listov, čiže regulárny zoznam čakateľov, dnes majú záujemcovia len dve možnosti: posadiť sa do kresla v butiku a čakať na tovar alebo si najať niekoho, kto ho zoženie za vás. „Ja som schopný zohnať 98 percent toho, čo moje klientky požadujú. Samozrejme, niečo to stojí, no v prípade exkluzívnych kúskov si dámy rady priplatia,“ tvrdí Andrej. Azda najvzácnejší kúsok, ktorý zháňal, patrí tenistke Dominike Cibulkovej, ktorá má vo svojom šatníku už osem Hermès kabeliek (1 krokodíl, 2 Kelly, 2 Birkin a 1 Constance). „Domi je známa tým, že sa rada odmeňuje po nejakom úspechu a každá vec, ktorú si kúpi, je pre ňu doživotnou spomienkou. Raz sme našli na Instagrame obrázok Birkin kabelky zo sivého krokodíla, do ktorej sa ihneď zamilovala. Hoci tvrdila, že si taký kus kúpi, až keď bude staršia, nakoniec sme ju spoločne zohnali za cenu, ktorá nebola prehnaná, takže sa oplatila kúpiť.“

Exkluzivita domácej tvorby

Ak chcete zohnať naozaj originálnu vec a milujete česko- -slovenskú módnu scénu, nahliadnite do Beauty & Fashion Lounge Priveé v našom hlavnom meste. Stojí to za to! Zhodou okolností mu z kreatívnej stránky šéfuje spomínaný Andrej Kusalík a zdá sa, že vie, ako na to. „Stavil som na správne značky. Napríklad tvorbu českého návrhára Jakuba Polanku sledujem už dlho a veľmi sa mi páči. Je skôr umelec ako obchodník, preto išiel do spolupráce opatrne, ale neoľutoval,“ tvrdí Andrej, ktorého tajný tip vyšiel. Polanka sa okamžite stal ich bestsellerom. V Priveé nájdete aj veľmi ženskú a rebelskú módu Chatty (číta sa Šaty), za ktorou stoja Slovenky Anička a Radka. „Sú veľmi biznisovo zdatné, a tak si myslím, že tieto baby majú veľkú šancu presadiť sa aj vo svete. Ich doménou sú džínsy s doživotnou zárukou. Vypracovanie ich modelov, funkčnosť a samotný nápad, ktorý do toho vkladajú, je na úrovni zahraničných značiek.“

Luxusná kabelka za 35 eur?

Ak ste si doteraz mysleli, že za tisíce sú len pre zbohatlíčky, omyl! Bývalá misska Simona Brnová práve rozbehla so svojou kamarátkou na Slovensku nový biznis – požičovňu kabeliek –, ktorý sa v zahraničí teší veľkému úspechu. „Priznám sa, že ma už pred niekoľkými rokmi inšpiroval seriál Sex v meste. Tam som to videla prvýkrát a mám pocit, že odvtedy na tom fičal celý New York. Neskôr som zistila, že to funguje aj v iných krajinách, preto som si povedala, prečo to neskúsiť aj u nás.“ Vyplatilo sa! Hoci svoj nový projekt spustila pred pár mesiacmi, už teraz sa teší nevídanému záujmu: „Ženy zistili, že je jednoduchšie si na nejakú príležitosť kabelku požičať a mať novú vychytávku aspoň na chvíľu, ako zbytočne investovať do drahých kúskov, ktoré vás aj tak o rok omrzia.“ Požičanie jednej kabelky sa pohybuje od 35 do 150 eur na týždeň a, samozrejme, to závisí od značky, modelu kabelky, cenovej kategórie a veľkosti. Kabelku, ktorá stojí vyše dvetisíc eur, môžete mať za 50 eur na tri dni. „Stačí navštíviť náš instagramový profil Dreambagforrent, vybrať si svoj model a napísať nám, či je v danom termíne dostupná. Ak áno, podpíše sa zmluva o požičaní, kde sú vyšpecifikované všetky podmienky. Nedávame žiadny depozit, hoci vo svete je to bežné a niekedy sa jeho výška rovná cene požičanej kabelky. Takisto je u nás možnosť zaregistrovať si vlastnú kabelku. Ak máte doma kúsok, ktorý nepoužívate a chcete ho požičať niekomu inému, vieme sprostredkovať aj takúto službu.“

Vintage kúsok z New Yorku? Jasné!

Úplne nový rozmer nakupovania priniesla na Slovensko trendsetterka Kristína Kundrátová, ktorá sa začala venovať live shoppingu. Ak túžite naozaj po špeciálnych kúskoch za pár eur, rovnako aj po precízne vyberaných vintage modeloch, na ktoré je „Kiťa“ špecialistkou, stačí sledovať jej Instagram MyWay.ooo. „Cestujem prevažne do svetových metropol, v ktorých vyhľadávam tie najlepšie a najoriginálnejšie kúsky lokálnej a vintage módy. Pár dní pred cestou oznámim, kde a na koľko dní sa chystám shoppovať. Ak už poznám miestne obchody, vždy pridám streetové fotografie s opisom, na aké vychytávky sa sústredím a prečo. Veci, ktoré mi padnú do oka, nafotím priamo v skúšobnej kabínke s presným opisom veľkosti, materiálu a ceny, ktoré aj rovno naživo postujem.“ Kristína fotky nikdy neupravuje žiadnymi filtrami a snaží sa byť autentická.„Potom čakám, kto prejaví záujem, a rovno kúpim.“ Slovenke sa jej biznis rozbehol nad očakávania. „Zákazníčky veľmi rýchlo pochopili systém mojej práce a sú mojou motiváciou a hnacím motorom zároveň. Pred časom som dostala zákazku od klientky, ktorá si u mňa kupuje výhradne vintage záležitosti. Poprosila ma o pomoc pri hľadaní staršieho modelu Gucci hodiniek, ktoré jej kedysi daroval dedko, no niekto jej ich ukradol. Vraj by bola veľmi rada, ak by sa mi podarilo objaviť na mojich cestách rovnaký model, ktorý by jej ho pripomínal. Samozrejme, že som ho vypátrala a moja vintage ,love‘ sa razom rozrástla o oddelenie vintage hodiniek.“

Fashion bazáre valcujú

Ich priekopníčkou je Viktória Valentovičová, ktorú každý pozná pod prezývkou Twixina. Svoju myšlienku „Kúp, obleč, predaj, niečo prilož a kúp nové“ premenila na virál, ktorý začali využívať nielen jej kamarátky, ale postupne aj tisíce žien na Slovensku. Pred dvoma rokmi si založila instagramový účet MyLuxBazar s predajom luxusných vychytávok a odvtedy sa strhla lavína, ktorá sa na nás rúti dodnes. A ktorej je tak ťažko odolať. Na Instagrame sa objavili desiatky online bazárov, ktoré ponúkajú raz-dvakrát obuté louboutinky za dve stovky, nepoškodené kabelky Celine za polovičnú cenu a kopa iných vychytávok, ktoré „púšťajú“ ich majiteľky z dôvodu netrafeného daru alebo aj preto, že sa v nich viackrát nemôžu ukázať.

„Kedysi som začínala predajom používaných luxusných vecí pod cenu, čo sa dnes vyvinulo do predpredajových služieb spojených s personal shoppingom mixovaným s občasným predajom používaných vecí. Aj keď sa nájdu ľudia, ktorí to odsudzujú, ponuka je vždy len tam, kde je dopyt. O tieto služby je oveľa väčší záujem ako o predaj nosených alebo obnosených vecí za super výhodné ceny. Nehovoriac o tom, že je to aj oveľa jednoduchšie a bezproblémovejšie,“ hovorí úspešná Košičanka. Viky svoj biznis rozbehla vo veľkom a nezastavila ju ani materská dovolenka. „Moja práca je kolobeh kuriérov, balíkov, fotiek, podacích čísel a nekonečného odpisovania klientkam. Za veľa vďačím aj svojej mame, ktorá je od januára v našom tíme.“ A koľko spokojných zákazníčok už jej online fashion bazár potešil? „Presné číslo neviem, ale verím, že je štvorciferné.“

  • Čítajte viac: 

FOTO vnútri: Odpadnete! Sestry Kate a Pippa Middleton majú poriadne sexi brata

,,Áno, som gay!" TOTO sú slovenské celebrity, ktoré sa priznali k opačnej orientácii

Láska je vo vzduchu ♥ Najzamilovanejšie fotky známych párov šoubiznisu

Fuj! Bývalá predavačka a jej hororové story z obchodu Victoria's Secret valcujú internet

autor: Jana Mutňanská

Video



Olajkuj emmu

 

Horoskopy

Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé

 

Prelistuj si novú EMMU

 
 

Top3

Topmodelka Adriana Čerňanová má super telo, aj keď diéty nedrží: TOTO je jej recept na sexi krivky

Krásna topmodelka priznáva, že vyskúšala aj diétovanie, ale u nej zabralo niečo iné.

Zo sexi celebrít tučkovia: Týchto 7 svetových hviezd pribralo viac než je zdravé

Človek by si myslel, že majú osobných trénerov, či aspoň výživových poradcov. V skutočnosti však za nadmerné až morbídne...

Soňa Skoncová si zamilovala mexický Tulum: Toto je môj dovolenkový raj!

Tulum je pre mňa najkrajšie miesto na svete. Ak ešte neviete kam na letnú dovolenku, toto je stávka na istotu!

Obmedzte cukor a cíťte sa ako nikdy predtým: Takto to zvládnete raz – dva!

Cukor milujeme snáď všetci, ale len málokto z nás si uvedomuje jeho nepriaznivé účinky na naše telo. Obmedzte jeho prísun...

Ďalšie články
 
 
 
Načo chodiť do obchodov? Toto je budúcnosť nakupovania!
Jana Mutňanská