Ktoré celebrity ryžujú na Instagrame? Nie je ich málo...

29. augusta 201518:30
Instagram je živná pôda pre modelky, začínajúcich hercov, ale aj pre známe tváre, ktoré si potrebujú udržať sledovanosť. Autor: Instagram.com

Odpoveď na našu otázku je stručná. Instagram využívajú vo svoj prospech takmer všetky celebrity. Najmä tie, ktoré pochopili, že ak nie sú na Instagrame, akoby vôbec neexistovali. Ako to funguje?

Časy sa menia a kto chce dnes urobiť nejakú kariéru, z ktorej by mu aj čosi kvaplo, to zistil už dávno. Že cesta k úspechu a k peniazom bez Instagramu nevedie. A tak si na ňom zakladajú svoje profily herci aj herečky, režiséri, módne značky aj tí, ktorí ešte známi nie sú, ale chceli by.

Inak to nejde

Pamätáte si ešte na obdobie, keď vo veľkom fičali módne blogy? Okej, bolo to tak dávno, až sa môže zdať, že sa to stalo v kamennej dobe, no ešte pred pár rokmi sa boom fashion blogov šíril rýchlejšie ako vtáčia chrípka. A kde sa vzali, tu sa vzali, zrazu sa z internetu vyrojili stovky úspešných aj menej vplyvných blogeriek. Mnohé zapadli prachom, no z niektorých sa stali celebrity, niektoré si na tom parádne prilepšili rozpočet či sa dokonca finančne zahojili. Lenže tým časom odzvonilo. „Za posledné tri-štyri roky stratili módne blogy až sedemdesiat percent svojho vplyvu,“ myslí si Martin Marek, odborník na digitálne médiá zo spoločnosti News and Media Holding.

A tvrdí, že ich silu im vzal práve Instagram. V rokoch 2011 až 2014 až tri milióny amerických tínedžerov odišli z Facebooku a novú zábavku si našli na Instagrame. Ten sa tak stal pre mladých čosi ako druhý domov a dodnes sa klebetí, že Facebook je pre chudobných a tí bohatí fičia na Instagrame. Jednu sociálnu sieť tak vystriedala druhá, tá, ktorá všetko dokáže povedať fotkou. Má to svoju logiku, veď kto by dnes čítal tie dlhé tirády a komenty na blogoch, keď sa všetko dá povedať obyčajnou fotkou? A tak dnes módnej blogerke stačí, aby svoj outfit nafotila, zavesila ho na Instagram a hotovo. Má aj zarobené. Alebo si vážne myslíte, že populárna módna blogerka Garance Doré, ktorá na zábere pózuje, napríklad v neónových ponožkách, to urobila len tak? Ani náhodou, práve jej na účte cinklo desaťtisíc eur, čo je bežná taxa za takúto nenápadnú reklamu. A keď jej záber bežne lajkne priemerne desaťtisíc ľudí, značka ponožiek môže byť spokojná. Lenže čo s tými lajkmi?

Klan Kardashianiek je žiarivý príklad ako sa využíva moc sociálnej siete.

Ako ich premeniť na peniaze? Módny návrhár Michael Kors sa o to chce pokúsiť, nedávno prišiel s aplikáciou (# instakors), ktorá vás v momente, keď nejakému jeho výrobku dáte lajk, rovno nasmeruje na jeho online obchod. Lebo silu Instagramu už objavili aj módne značky, ktoré si práve tu hľadajú nové digitálne tváre. Nechápete? Nevadí, vysvetlíme. Napríklad taký výrobca pančušiek by rád našiel štýlovú babu vo veku 35 až 45 rokov a kde si ju najrýchlejšie vyhliadne? Predsa na Instagrame. Potom ju osloví a kráska môže pre neho pózovať v skutočnej reklamnej kampani alebo len na sieti. Matematika totiž nepustí, čím viac lajkov, tým viac fanúšikov a tým väčší zásah do čierneho.

Justin Bieber.

Pokračovanie tohto článku nájdete v aktuálnej EMME, alebo ako súčasť PIANA.

„Dnes sa s Instagramom deje to, čo sa dialo s módnymi blogmi,“ potvrdzuje Martin Marek. Je skvelým nosičom reklamy úplne zadarmo.“ Lenže ak nejakej vplyvnejšej tváričke značka zaplatí tisíc eur za jeden post, prípadne za to, aby sa na jej párty nechala odfotiť, stráca svoju nezávislosť a to rýchlo zistí každý fanúšik. A prestane ju sledovať. „To prežijú len naozaj vplyvné osobnosti,“ myslí si odborník a dodáva, že aj ony musia držať krok s novými trendmi. Napríklad tak, že sa postupne preorientujú na Snapchat, ktorý vraj bude novým miláčikom módnych a kozmetických značiek. Pokrok jednoducho nezastavíš.

Nech žijú Instagirls

Jedno je však isté už dnes. Že Instagram je živná pôda pre modelky. Pre tie vychytené aj pre tie, ktoré sa nimi ešte len chcú stať. Modelingové agentúry dnes nové tváre nehľadajú len na uliciach či na kúpaliskách, ale denne prehľadávajú instagramové kontá. „Všetci naši skauti a bookeri sú na Instagrame, pretože sa tam dajú nájsť zaujímavé typy. My sme takto objavili už niekoľko nádejných modeliek, s ktorými sme podpísali zmluvu,“ potvrdzuje Dominika Svetíková z agentúry Exit Model Management.

Kylie Jenner má na sociálnej sieti vyše tridsať miliónov fanúšikov.

A časopis Vogue dokonca topmodelky, ktoré kraľujú na tejto sieti, premenoval na „instadievčatá“. Kto medzi ne patrí? Taká Karlie Kloss, Kendal Jenner alebo Gigi Hadid, ktorá sa nedávno stala ambasádorkou Maybelline a za tento lukratívny džob môže ďakovať práve Instagramu. Aj prezident značky Leonardo Chavez otvorene priznal, že keď vyberali novú veľvyslankyňu Maybelline, za Gigi rozhodol práve počet fanúšikov, ktorých má blonďavá kráska vyše štyri a pol milióna.

A viete, prečo Estée Lauder uzavrela exkluzívnu zmluvu s tmavovlasou modelkou Kendal Jenner? Kozmetický gigant totiž dúfal, že aj jemu sa ujde niečo z Kendalinej popularity, ktorú na sieti sleduje vyše 31 miliónov fanúšikov. A bol to dobrý ťah, lebo už deň po podpise kontraktu návštevnosť instagramového konta značky stúpla o dvadsať percent. Potrebuje niekto rukolapnejší dôkaz, že kto nie je na tejto sieti, nech ani nepočíta s tým, že raz zbohatne?

Gigi Hadid.

Ako sa stať INSTAGIRL?

Návod ponúka Gigi Hadid.

  1. Chutná, ale neznáma blondínka sa mihla v reality šou Skutočné manželky, kde si zahrala jej mama.
  2. Svoju fanúšikovskú základňu si začala budovať na Twitteri, kde poctivo odpovedala na infantilné otázky typu – aká je tvoja obľúbená zmrzlina?
  3. Keď podpísala zmluvu s modelingovou agentúrou a prenikla do zákulisia módnych prehliadok, nonstop zverejňovala selfie so svojimi kamoškami, ku ktorým patrí aj Kendal Jenner. A folloveri jej nenápadne pribúdali.
  4. Výsledok? Gigi dnes mán na Instagrame viac ako štyri milóny fanúšikov a vďaka nim zbiera jeden lukratívny kšeft za druhým.

Bez mobilu sa nepohne ani slávna stylistka Rachel Zoe.

Aj pre hercov

A to nie je všetko, Instagram môže pomôcť odštartovať aj hereckú kariéru. Potvrdzuje to aj režisér, producent a najmä kastingový riaditeľ Mike Fenton. To on vyberal hercov do slávneho Formanovho filmu Prelet nad kukučím hniezdom a on pre hollywoodsky portál The Wrap potvrdil, že o vplyve tejto sociálnej siete nikto nesmie pochybovať. „Ak má herec na Instagrame dobré čísla a dosť followerov, má oveľa väčšiu istotu, že ho pozvú na kasting a že dostane dobrú úlohu,“ tvrdí Mike Fenton.

Herec Kevin Hart si vydupal špeciálny honorár len za to, že bude nový film propagovať aj na sociálnej sieti.

A čo v šoubiznisovej reči znamenajú tie dobré čísla? Aspoň pár miliónov fanúšikov. Fešák z Päťdesiat odtieňov sivej Jamie Dornan ich má zatiaľ len čosi vyše milióna, zatiaľ čo jeho herecká kolegyňa Blake Lively viac než tri milióny, no ani zďaleka sa nechytajú na Selenu Gomez, ktorá si ich stihla nahrabať vyše tridsať miliónov. A americký komik Kevin Hart, ktorého podporuje 18 miliónov odberateľov, to dokázal parádne využiť. Okrem štedrého honoráru za film Svedok na prenájom si vydupal aj pár miliónov dolárov navyše.

Lady Gaga.

Ako bonus za to, že bude film propagovať na svojom Instagrame. Drzosť či nenásytnosť? Americký expert na sociálne siete Oliver Luckett, ktorý šéfuje mediálnej agentúre The Audience v Los Angeles, si myslí, že hercove nároky vôbec neboli trúfalé. „Kto chce byť aktívny na sociálnych sieťach, potrebuje tomu venovať veľa času. Aj preto si myslím, že by to herci mohli dostať zaplatené navyše. Najmä v prípadoch, že hrajú vo filmoch, ktoré majú miliónové rozpočty.“

Falošní followeri?

A kto nemá čas alebo chuť na to, aby posielal stále nové zábery na Instagram, jednoducho si zaplatí tím ľudí, ktorí to urobia za neho. Na to je v Los Angeles expertom práve mediálna agentúra The Audience, ktorú spolu s partnermi založil Oliver Luckett. A ktorý aj pre portál Hollywood Reporter potvrdil, že mediálny trh sa dnes výrazne mení.

„Mladá generácia ľudí dnes pozerá televíziu oveľa menej ako pred piatimi rokmi, tak načo by kozmetické značky, automobilky či módne reťazce vrážali milióny do televíznych kampaní? Radšej ich investujú do sociálnych sietí. Áno, aj do Instagramu.“ A tak hviezdy či skôr ich asistenti ako o život naháňajú nových a nových fanúšikov, lebo čím je ich číslo väčšie, tým väčší honorár si môžu vyboxovať. Keď vlani koncom roka robil Instagram veľké upratovanie a čistil „spiace“ a málo aktívne kontá, mnohé celebrity horko zaplakali. Prišli vtedy o tisícky fanúšikov a napríklad „instakráľovná“ Kim Kardashian ich stratila skoro milión. Lenže až podozrivo rýchlo ich získala späť, pretože na trhu už fičí biznis s falošnými fanúšikmi, ktorých si môžete zaplatiť.

Selenu Gomez sleduje tridsaťosem miliónov fanúšikov! foto: Instagram

Instagram to však neskúma a radšej si vychutnáva svoju silu, z ktorej si každý chce trošku odkrojiť. Lebo jeho sila prináša peniaze. Veľmi veľa peňazí. A kto príde skôr, uchmatne si väčší kus koláča.

Prípad Anna Allen

Zarobiť a zviditeľniť sa.Taký bol cieľ španielskej herečky Anny Allenovej, ktorá mala na Instagrame vyše dvadsaťtisíc fanúšikov a povedala si, že ich chce viac. A tak sa začala chváliť, že bola pozvaná na odovzdávanie Oscarov, na nakrúcanie známych seriálov. A poskytla dôkaz, fotky. Čo na tom, že svoju tvár doplnila k inému ženskému telu? A keď vplyvný španielsky denník El Mundo o nej chcel napísať a prosil ju o fotku, do redakcie poslala „falošný“ záber, ako stojí pri soche Oscara.

Anna si už asi ani neškrtne... foto: profimedia.sk

Lenže nevydarený fotošop ju prezradil, a tak vyšlo najavo, že milá Anna si vymyslela svoju kariéru aj to, že hrala v seriáli Teória veľkého tresku. Keď sa celý škandál prevalil, herečka svoj profil na Instagrame zrušila a je viac ako pravdepodobné, že pred kameru sa už nepostaví. Fejkové fotky totiž ani na sociálnych sieťach nie sú v móde.

autor: EMMA/Danka Vilhanová

Video



Olajkuj emmu

 

Horoskopy

Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé
Láska a vzťahy
Zdravie ...čítaj celé

 

Prelistuj si novú EMMU

 
 

Top3

Vitajte v Tijuane: Anna & Ivan Táslerovci vás pozývajú na dobrodružnú cestu!

Farebné pončá, litre tequily, pikantné placky so salsou a drogy, to všetko patrí k vyhlásenému mestečku na mexicko-americkej...

Najdôležitejšia kytica je svadobná: Aké kvetinové trendy fičia?

Nielen svadobné šaty, ale aj kytica patrí medzi jdnu z najdôležitejších svadobných "kúskov". Budete ju mať v rukách v tých...

Tereza Maxová oslávi 44 rokov: Éterická kráska s veľkým srdcom

Niektoré ženy akoby unikali času a vôbec nestarnú. Tereza Maxová patrí rozhodne k nim. O pár dní oslávi 44 rokov, no vyzerá...

Tvorivá móda: VIDEOnávod, ako si z pánskej košele vyčarujete chic šaty

Neverili by ste, ako sa dá obyčajná pánska košeľa využiť! Stačí trochu kreativity a vykúzlite z nej efektné dámske šaty,...

Ďalšie články
 
 
 
Ktoré celebrity ryžujú na Instagrame? Nie je ich málo...
EMMA/Danka Vilhanová