2 / 8
Spánok je dôležitý pre správne fungovanie mozgu a imunitného systému. Ak ho však máte nedostatok, môže sa to odraziť na niektorých chronických ochoreniach, vrátane srdca a tiež rakoviny. Navyše, spánok ovplyvňuje to, koľko zjete, pretože pomáha regulovať ghrelín, hormón zodpovedný za apetít. Nedostatok spánku vedie k vyšším hladinám ghrelínu, čo spôsobuje hlad. A tiež pomáha zabezpečiť adekvátnu hladinu leptínu, čo je hormón, ktorý podporuje pocit plnosti. Ak chcete mať svoj hlad pod kontrolou, vedci odporúčajú spať nerušene každú noc kráľovských až 8 hodín.  
Spánok je dôležitý pre správne fungovanie mozgu a imunitného systému. Ak ho však máte nedostatok, môže sa to odraziť na niektorých chronických ochoreniach, vrátane srdca a tiež rakoviny. Navyše, spánok ovplyvňuje to, koľko zjete, pretože pomáha regulovať ghrelín, hormón zodpovedný za apetít. Nedostatok spánku vedie k vyšším hladinám ghrelínu, čo spôsobuje hlad. A tiež pomáha zabezpečiť adekvátnu hladinu leptínu, čo je hormón, ktorý podporuje pocit plnosti. Ak chcete mať svoj hlad pod kontrolou, vedci odporúčajú spať nerušene každú noc kráľovských až 8 hodín.  
Autor: Shutterstock

Späť na článok: 8 dôvodov, prečo máte stále hlad. Takto si s ním konečne poradíte