2 / 14
Nič neprekoná vápnik, ktorý vaše kosti nevyhnutne potrebujú. Získate ho z mliečnych výrobkov, ale aj rôznych druhov zeleniny. Prečo si dopriať oboje? Pretože jedna šálka sparenej listovej zeleniny má asi 200 miligramov vápnika, čiže 20% dennej odporúčanej dávky. Okrem toho má tmavá listová zelenina vitamín K, ktorý tiež dokáže znížiť riziko osteoporózy. Skvelá voľba - vyskúšajte kel, tmavú čínsku kapustu alebo listový šalát. 
Nič neprekoná vápnik, ktorý vaše kosti nevyhnutne potrebujú. Získate ho z mliečnych výrobkov, ale aj rôznych druhov zeleniny. Prečo si dopriať oboje? Pretože jedna šálka sparenej listovej zeleniny má asi 200 miligramov vápnika, čiže 20% dennej odporúčanej dávky. Okrem toho má tmavá listová zelenina vitamín K, ktorý tiež dokáže znížiť riziko osteoporózy. Skvelá voľba - vyskúšajte kel, tmavú čínsku kapustu alebo listový šalát. 
Autor: Shutterstock

Späť na článok: Super potraviny pre zdravé kosti. Udržia ich v kondícii a spevnia, aj bez mlieka!