2 / 5
Tanec: zábavná forma cvičenia
S tancom sa dá začať prakticky v každom veku a nepotrebujete k nemu žiadnu finančne náročnú výbavu. Dokonca ho môžete prevádzkovať aj u vás doma, ak sa vám nechce či nemáte možnosť  nikam chodiť. Hlavne, aby vás to tešilo!

Tanec je vynikajúcim kardio tréningom, takže pomáha zlepšiť kardiovaskulárne zdravie, zvyšuje výdrž a posilňuje kosti aj svaly. Výskumy napríklad odhalili, že ak sa starší človek venuje tancu aspoň trikrát týždenne, zlepšuje mu to rovnováhu. Najmä starší ľudia pritom často utrpia úrazy pre rôzne pády, ktoré môžu byť i fatálne vzhľadom na to, že ich na dlhší čas upútajú na lôžko.

Tanec je tiež dobrý pre zdravie mozgu. Pravidelné tanečné tréningy vedú až ku 76% zníženiu rizika demencie.

Pre mladších sú výborné intenzívnejšie tréningy. Tanec je skvelý v tom, že okrem pohybu pri ňom ide aj o spoločenské kontakty, ktoré potrebujeme ako v mladosti, tak vo vyššom veku.
Tanec: zábavná forma cvičenia S tancom sa dá začať prakticky v každom veku a nepotrebujete k nemu žiadnu finančne náročnú výbavu. Dokonca ho môžete prevádzkovať aj u vás doma, ak sa vám nechce či nemáte možnosť  nikam chodiť. Hlavne, aby vás to tešilo! Tanec je vynikajúcim kardio tréningom, takže pomáha zlepšiť kardiovaskulárne zdravie, zvyšuje výdrž a posilňuje kosti aj svaly. Výskumy napríklad odhalili, že ak sa starší človek venuje tancu aspoň trikrát týždenne, zlepšuje mu to rovnováhu. Najmä starší ľudia pritom často utrpia úrazy pre rôzne pády, ktoré môžu byť i fatálne vzhľadom na to, že ich na dlhší čas upútajú na lôžko. Tanec je tiež dobrý pre zdravie mozgu. Pravidelné tanečné tréningy vedú až ku 76% zníženiu rizika demencie. Pre mladších sú výborné intenzívnejšie tréningy. Tanec je skvelý v tom, že okrem pohybu pri ňom ide aj o spoločenské kontakty, ktoré potrebujeme ako v mladosti, tak vo vyššom veku.
Autor: Shutterstock.com

Späť na článok: 5 koníčkov, ktoré vám môžu zlepšiť zdravie