2 / 5
Skutočným prírodným antidepresívom sú banány, ktoré sú medzi ovocím pri tvorbe serotonínu najvhodnejšie. Obsahujú tryptofán, cukry, draslík a veľa ďalších užitočných vitamínov a výživných látok. Nakopne vás tiež ananás, ktorý je bohatý na draslík a obsahuje vzácny enzým bromelín - má protizápalové účinky a tlmí stres. Pochutnať si môžete aj na orieškoch, napríklad mandle majú vďaka vysokému množstvu horčíka antidepresívne účinky. Dobre fungujú pri krátkodobom podráždení a zlepšujú náladu. Alebo si naservírujte poriadnu dávku omega 3 mastných kyselín, ktoré zabraňujú smútku, úzkosti a zlepšujú spánok. Nájdete ich v rybách, ako sú napríklad tuniak alebo losos. Sú skvelým zdrojom vitamínu D, ktorý je stimulant dobrej nálady. A napokon dobre známa čokoláda - poteší chuťové poháriky a vďaka horčíku a tryptofánu zaženie pocity úzkosti.
Skutočným prírodným antidepresívom sú banány, ktoré sú medzi ovocím pri tvorbe serotonínu najvhodnejšie. Obsahujú tryptofán, cukry, draslík a veľa ďalších užitočných vitamínov a výživných látok. Nakopne vás tiež ananás, ktorý je bohatý na draslík a obsahuje vzácny enzým bromelín - má protizápalové účinky a tlmí stres. Pochutnať si môžete aj na orieškoch, napríklad mandle majú vďaka vysokému množstvu horčíka antidepresívne účinky. Dobre fungujú pri krátkodobom podráždení a zlepšujú náladu. Alebo si naservírujte poriadnu dávku omega 3 mastných kyselín, ktoré zabraňujú smútku, úzkosti a zlepšujú spánok. Nájdete ich v rybách, ako sú napríklad tuniak alebo losos. Sú skvelým zdrojom vitamínu D, ktorý je stimulant dobrej nálady. A napokon dobre známa čokoláda - poteší chuťové poháriky a vďaka horčíku a tryptofánu zaženie pocity úzkosti.
Autor: Shutterstock

Späť na článok: Ste po lete bez energie alebo zle spíte? Zajedzte to! Aj bolesť hlavy