3 / 11
Hoci sa červená kapusta javí skôr ako fialová, prírodné farbivá, ktoré jej dodávajú výrazný odtieň, ju zaradzujú medzi červenú zeleninu. Podľa výskumov môžu za jej výraznú farbu antokyány. Sú to silné antioxidanty, ktoré môžu znížiť riziko porúch mozgu, rakoviny a kardiovaskulárnych ochorení. Červená kapusta je plná vitamínov a minerálov. Jedna šálka má 85 % odporúčanej dennej dávky vitamínu C, 42 % vitamínu K a 20 % vitamínu A. Je to tiež skvelý zdroj vlákniny, vitamínu B6, draslíka a mangánu. Podľa vedcov jedzte červenú kapustu tiež surovú, aby ste z nej získali čo najviac živín. Ak ju chcete varenú, zvoľte kratšiu a šetrnejšiu tepelnú úpravu, napríklad varenie nad parou.
Hoci sa červená kapusta javí skôr ako fialová, prírodné farbivá, ktoré jej dodávajú výrazný odtieň, ju zaradzujú medzi červenú zeleninu. Podľa výskumov môžu za jej výraznú farbu antokyány. Sú to silné antioxidanty, ktoré môžu znížiť riziko porúch mozgu, rakoviny a kardiovaskulárnych ochorení. Červená kapusta je plná vitamínov a minerálov. Jedna šálka má 85 % odporúčanej dennej dávky vitamínu C, 42 % vitamínu K a 20 % vitamínu A. Je to tiež skvelý zdroj vlákniny, vitamínu B6, draslíka a mangánu. Podľa vedcov jedzte červenú kapustu tiež surovú, aby ste z nej získali čo najviac živín. Ak ju chcete varenú, zvoľte kratšiu a šetrnejšiu tepelnú úpravu, napríklad varenie nad parou.
Autor: Shutterstock

Späť na článok: Zdravie potrebuje červenú zeleninu! Účinky vás presvedčia, prečo ju mať denne na tanieri