3 / 9
Celozrnné potraviny sú v podstate základom zdravej stravy, no vplyvom šťachtenia za posledné desaťročia ich výživová hodnota klesla. Odborníci upozorňujú, že „nová pšenica” je o oveľa menej výživnejšia, ako pôvodné odrody. Štúdie ukázali, že v porovnaní so staršou pšenicou, môže moderná pšenica zvýšiť hladinu cholesterolu a zápalové markery.

Kvôli veľkému množstvu lepku dokáže spôsobiť u citlivých ľudí príznaky ako bolesť, nadúvanie, kŕče, únavu či pocity zlého trávenia. Navyše, obilniny sú bohaté na kyselinu fytovú, ktorá blokuje absorpciu vápnika, horčíka, železa, medi a zinku.
Celozrnné potraviny sú v podstate základom zdravej stravy, no vplyvom šťachtenia za posledné desaťročia ich výživová hodnota klesla. Odborníci upozorňujú, že „nová pšenica” je o oveľa menej výživnejšia, ako pôvodné odrody. Štúdie ukázali, že v porovnaní so staršou pšenicou, môže moderná pšenica zvýšiť hladinu cholesterolu a zápalové markery. Kvôli veľkému množstvu lepku dokáže spôsobiť u citlivých ľudí príznaky ako bolesť, nadúvanie, kŕče, únavu či pocity zlého trávenia. Navyše, obilniny sú bohaté na kyselinu fytovú, ktorá blokuje absorpciu vápnika, horčíka, železa, medi a zinku.
Autor: Shutterstock

Späť na článok: 8 mýtov o výžive, ktoré vedci popreli. Aj tomuto veríte?