2 / 11
Podľa výskumov citovaných zdravotníckym portálom Healthlife je cvikla jednou z najzdravších zelenín na svete. Je mimoriadne bohatým zdrojom antioxidantov, draslíka, vlákniny, kyseliny listovej a vitamínu C. Podľa Journal Pharmaceutical Research môže koreňová zelenina znížiť krvný tlak, zlepšiť prietok krvi a zvýšiť fyzickú výdrž. Vyskúšajte pečenú repu s trochou olivového oleja, získate z nej vysoké koncentrácie vitamínov A, C a K. Môžete tiež piť cviklovú šťavu, neodporúča sa však každý deň. Doprajte si ju párkrát do týždňa namiešanú s inými zeleninovými a ovocnými šťavami, aby ste vylepšili chuť, pridali viac živín a zabránili nadmernej konzumácii.
Podľa výskumov citovaných zdravotníckym portálom Healthlife je cvikla jednou z najzdravších zelenín na svete. Je mimoriadne bohatým zdrojom antioxidantov, draslíka, vlákniny, kyseliny listovej a vitamínu C. Podľa Journal Pharmaceutical Research môže koreňová zelenina znížiť krvný tlak, zlepšiť prietok krvi a zvýšiť fyzickú výdrž. Vyskúšajte pečenú repu s trochou olivového oleja, získate z nej vysoké koncentrácie vitamínov A, C a K. Môžete tiež piť cviklovú šťavu, neodporúča sa však každý deň. Doprajte si ju párkrát do týždňa namiešanú s inými zeleninovými a ovocnými šťavami, aby ste vylepšili chuť, pridali viac živín a zabránili nadmernej konzumácii.
Autor: Shutterstock

Späť na článok: Zdravie potrebuje červenú zeleninu! Účinky vás presvedčia, prečo ju mať denne na tanieri