3 / 6
Kvalitný spánok je luxus a nie plytvanie časom. Vedci sa zhodujú, že kvalitný nočný oddych by sa mal pohybovať od šiestich do ôsmich hodín. V dnešnej uponáhľanej dobe mnohí dobiehajú po nociach prácu a to je chyba. Množstvo štúdií potvrdilo, že dlhodobejší nedostatok spánku zbytočne oslabuje imunitný systém. Platí to aj v prípade, keď je nekvalitný. Výskum univerzity v americkom San Franciscu ukázal, že ak spíte týždeň menej ako šesť hodín, zvyšuje sa vaša náchylnosť na prechladnutie štvornásobne. V podobnom tóne sa niesol aj výsledok skúmania nemeckých odborníkov z univerzít v Tübingene a Lübecku. Už spánok skrátený o tri hodiny zvyšuje náchylnosť na vírusové ochorenia. 
Kvalitný spánok je luxus a nie plytvanie časom. Vedci sa zhodujú, že kvalitný nočný oddych by sa mal pohybovať od šiestich do ôsmich hodín. V dnešnej uponáhľanej dobe mnohí dobiehajú po nociach prácu a to je chyba. Množstvo štúdií potvrdilo, že dlhodobejší nedostatok spánku zbytočne oslabuje imunitný systém. Platí to aj v prípade, keď je nekvalitný. Výskum univerzity v americkom San Franciscu ukázal, že ak spíte týždeň menej ako šesť hodín, zvyšuje sa vaša náchylnosť na prechladnutie štvornásobne. V podobnom tóne sa niesol aj výsledok skúmania nemeckých odborníkov z univerzít v Tübingene a Lübecku. Už spánok skrátený o tri hodiny zvyšuje náchylnosť na vírusové ochorenia. 
Autor: Shutterstock

Späť na článok: 5x Neoslabujte si zbytočne imunitu. Zaberajú úplne obyčajné veci