Zdravie   Liečba   2012   12

Prehnali ste to s alkoholom? Toto vám pomôže pri opici!

01.01.2013

Pripravili ste skvelú oslavu. Pripili ste si na zdravie, a tak si ho na druhý deň aj zaslúžite. Bez bolesti hlavy a roztraseného žalúdka. Nemusíte tancovať na stole ani ležať pod ním, aby ste sa na druhý deň cítili ako vyžmýkaný citrón.

Horúca sprcha uľahčí vyplavovanie toxínov z tela. Prúd vody mierte na oblasť šije. Následne ju vymasírujte uterákom, čím podporíte prekrvenie.

Horúca sprcha uľahčí vyplavovanie toxínov z tela. Prúd vody mierte na oblasť šije. Následne ju vymasírujte uterákom, čím podporíte prekrvenie.Autor: Profimedia.sk

ZAVLAŽUJTE

Štyri poháriky alkoholu vás pripravia o liter tekutín. Nemôžete ho však do seba naliať naraz. Podráždený žalúdok sa zľakne, že ho chcete utopiť, a vodu vyvráti. Pite po malých dúškoch.

SLAĎTE

Hladina cukru vo vašej krvi je na dne. Počas spánku pečeň spracúvala alkohol a nestíhala metabolizovať energiu na svoj chod. Cítite únavu, točí sa vám hlava, trasú ruky. Máte pocit, že odpadnete. Potrebujete cukor, ktorý sa vstrebe postupne, ale zaúčinkuje rýchlo. Najviac sa osvedčila fruktóza.

SOĽTE

Minerály, vďaka ktorým telo dokáže správne hospodáriť s vodou, sa z tela vyplavujú ako prvé. Po opici máte žalostne málo draslíka i sodíka, chýba vám horčík i vápnik. Dajte si niečo poriadne slané alebo izotonický nápoj.

JEDZTE BIELKOVINY

Telo potrebuje silu, aby prežilo. Metabolizmus bielkovín je alkoholom rozvrátený, dodajte telu novú dávku.

CHLAĎTE

Vás vnútorný svet sa zmieta v horúčke, hoci navonok to nedá najavo. Nápoje sa snažte piť čo najstudenšie, na temeno si priložte ľadové kocky vo vrecúšku, striedavo ich prikladajte aj na spánky.

ZOHRIEVAJTE

Horúca sprcha uľahčí vyplavovanie toxínov z tela. Prúd vody mierte na oblasť šije. Následne ju vymasírujte uterákom, čím podporíte prekrvenie.

OVOCNÝ DŽÚS

Ideálny je fresh, teda čerstvo vylisovaná šťava z pomarančov a grepov. Osvedčil sa však aj paradajkový džús, ale stopercentný, a tiež jablková a mrkvová šťava.

MINERÁLKY

Stavte na jemne sýtené vody s nežnými bublinkami. Veľké bubliny môžu podráždiť žalúdočnú sliznicu, žiadne bublinky zase žalúdku nepomôžu tráviť. Ak pociťujete kyselinu, pite zásadité minerálky, napríklad Fatru. Vyberajte aj podľa obsahu minerálov, potrebujete ich čo najviac.

KOLOVÝ NÁPOJ

Dodajú vám rýchlu energiu a pohladia žalúdok. Kolové nápoje nechajte vybublinkovať a prijímajte ich po lyžičkách. Ak vám netrávi, vyberte si nápoj s obsahom pepsínu. Nepite však verzie s umelými sladidlami!

JABLKO

Čerstvé jablko rozhýbe trávenie správnym smerom.

KÁVA Ak ste unavený, káva vás najskôr dorazí. Žalúdok sa jej nepoteší, môže sa vám rozbúšiť srdce a dostavia sa návaly tepla. A predsa niekomu pomáha horúca a silná čierna káva s cukrom, inému zase studenšia čierna káva s citrónom. Platí to však len o zrnkovej káve, nie o instantnej.

ČAJ

Čierny čaj je tabu, najmä ak máte žalúdok na vode. Nezmieri sa ľahko ani so zeleným, skúste biely alebo roiboos štedro osladený medom.

MED

Ideálny zdroj zdravého cukru. Ak však máte prekyslený žalúdok, dávkujte med opatrne. Môže vám rozpáliť záhu. Nič nepokazíte, ak si dáte na raňajky hrianku s medom alebo ovsené vločky s bielym jogurtom a medom.

RYBY

Omega-3-mastné kyseliny vaše telo ocení, rybie tuky prospejú každej bunke nervového systému. Doplnia vám aj soľ a uhasia pocit smädu. Dajte si zavináče, sardinky, údené ryby…

DESIATOVÉ POLIEVKY

Kapustová, fazuľová alebo držková je možno práve to, čo vás postaví na nohy.

MÄSOVÝ VÝVAR

Silný kurací alebo hovädzí vývar so zeleninou, ale bez cestovín. Porcia bielkovín, vitamínov a minerálov vás vylieči.

VAJÍČKA

Bielkoviny, minerály a aminokyseliny v bielo-žltom balení servírujte na všetky spôsoby. Najľahšie stráviteľné sú vajcia namäkko. Výborne hodnotená je aj praženica na slaninke, ale bez cibule! Soľou však nešetrite.

INSTANTNÉ POLIEVKY

Na polievkach do hrnčeka ťažko nájdete niečo zdravé, ale rýchlosoli vám práve po opici môžu zachrániť život.

ALKOHOL

Nesnažte sa ráno piť to isté čo večer. Namiešajte si bloody Mary, vodku s paradajkovým džúsom, korením, so soľou, s citrónom a kvapkou tabasca. Pravdepodobne vám však Mary pomôže aj bez vodky. PIVO Ideálne je nealkoholické, pretože funguje ako izotonický, rehydratačný nápoj. Ak alkoholické, tak s čo najmenej stupňami.

VITAMÍNY

Doplňte telu 1 000 mg vitamínu C, pridajte komplex vitamínov B, alebo aspoň 100 mg B1, 100 mg B2, 50 mg vitamínu B6, 0,25 mg vitamínu B12. Z tela vypudia to zlé aj áčko a éčko.

ZÁZVOR

Proti nevoľnosti pomáha odvar zo zázvoru, no neprežeňte to s intenzitou, aby ste si nepodráždili žalúdok. Zázvorový odvar oslaďte medom a dochuťte citrónom.

BANÁNY

Pre vysoký obsah draslíka a ovocného cukru vás banány vzpružia. Musia však byť zrelé, nie zelené. BYLINKY Uvarte si čaj z mäty alebo rumančeka. Pomôže aj žihľava a chuťovo príjemnejšia medovka. Popíjajte ich celý deň.

TABLETKY PROTI BOLESTI

S chémiou opatrne, neberte ju ako prvú voľbu. Pečeň už má predsa dosť práce s alkoholom. Účinné látky acylpyrín a ibuprofén sú ťažšie na žalúdok, paracetamol je nežnejší. Jedna poopičná terória odporúča tabletky užiť ešte pred spaním, druhá až po prebudení.

VÝŽIVOVÉ DOPLNKY

Užívajú sa už večer, počas pitia alkoholu. Tablety obsahujú aminokyseliny, vitamíny, minerály a antioxidanty. Zneškodňujú acetaldehyd, ktorý zodpovedá za sprievodné znaky „opice“.

ČERSTVÝ VZDUCH

Prechádzka na ľadovom vzduchu vám vyčistí hlavu. Doslova. Telo sa bude regenerovať rýchlejšie.

SPRCHA

Na hlavu studená, na telo horúca. SAUNA Pomôže dostať z tela toxíny, ale zníži vám tlak, na čo môžete reagovať zle. Do sauny by ste nemali ísť, keď nie ste vo svojej koži, a to teraz nie ste.

REHYDRATAČNÉ NÁPOJE

Zakúpite ich v lekárni, sú plné minerálov a energie. Doma si nápoj pripravíte tak, že zmiešate pomarančový džús s vodou v pomere jedna k jednej, osolíte lyžičkou soli a osladíte lyžicou cukru alebo medu.

ZELENINA

Čerstvá je ťažšie stráviteľná, skúste parenú alebo krátko varenú. Na výber máte brokolicu, ružičkový kel, mrkvu a hrášok. Doplnia vám energiu, vitamíny a minerály.

KVASENÁ KAPUSTA

Nakladaná kvasená zelenina je silný bojovník proti bolesti hlavy, ak si dáte misku nalačno. Probiotiká upracú trávenie, minerály a soľ hydratujú organizmu.

ACIDOFILNÉ MLIEKO

Znižuje síce tlak, čo možno pocítite v hlave, ale blahodarne upokojí tráviaci systém a zásobí telo kvalitnými bielkovinami.

JOGA

Veľké športové výkony od seba nečakajte. Ale ak sa vypotíte pri behu alebo dvíhaní železa v posilňovni, pomôžete telu zbaviť sa toxínov z trávenia alkoholu. Ideálna je podľa odborníkov joga. Kľaknite si, sadnite na päty a predkláňajte sa, až kým si nepoložíte hlavu na zem. Zadok nechajte na pätách. Ruky majte uvoľnené vedľa tela. V pozícii dieťaťa vydržte, kým je vám to príjemné.

PU - ERH

Chuťou vám môže pripínať hlinu, ale pomôže telu rýchlejšie odbúrať alkohol a opraví bunky, ktoré popíjanie poškodilo.

Autor: Zdravie

Ďalšie články z tejto sekcie

Zatekajú vám hlieny do hrdla? Nemusí to byť len nádcha

Zatekajú vám hlieny do hrdla? Nemusí to byť len nádcha

včera
Preplachujte si nos, dajte si viac vankúšov pod hlavu a netlmte ranný kašeľ. Ak to nepomáha, hlieny v hrdle nemusela spustiť nádcha.... Čítať viac
 
Zubár šokuje: Sklovina môže prasknúť aj zo žuvačky!

Zubár šokuje: Sklovina môže prasknúť aj zo žuvačky!

21.01.2018
Pohľadom do zrkadla prasklinu na sklovine neodhalíte, až kým sa nezafarbí od jedla. Neupozorní na seba ani bolesťou! Veľký problém... Čítať viac
 
Len chrápete, alebo vám ide o život? Lekár radí, čo sa dá robiť

Len chrápete, alebo vám ide o život? Lekár radí, čo sa dá robiť

20.01.2018
Nie každý, kto v noci chrápe, musí mať spánkové apnoe. Hoci radšej prísť k lekárovi zbytočne, ako nikdy. Čítať viac
 
Vyčerpáva vás kašeľ? Zbytočne sa trápite dlhšie, ako treba

Vyčerpáva vás kašeľ? Zbytočne sa trápite dlhšie, ako treba

19.01.2018
Kedy je kašeľ ešte v pohode a čo si o tom myslia vaše priedušky? Čítať viac
 
Prevencia obezity detí vás milo prekvapí. Ako často robíte toto?

Prevencia obezity detí vás milo prekvapí. Ako často robíte toto?

18.01.2018
Viete, prečo deti tak túžia po čipsoch a čokoláde? Možno by ich toľko nepotrebovali, ak by ste vo výchove spravili drobnú zmenu. Čítať viac
 
 

wanda.sk