predplatne
 

Prinášame vám 40 najepších potravín pre srdce

05.05.2010

Ochorenia srdca a krvného obehu sú na Slovensku zabijakom číslo jeden. Na následky srdcového infarktu či vysokého tlaku zomrelo v roku 2008 takmer 30-tisíc Slovákov.

CHRÁŇTE SI SRDCE:
Podarí sa vám to aj
zdravou stravou.

CHRÁŇTE SI SRDCE: Podarí sa vám to aj zdravou stravou.Autor: profimedia.sk

Naše srdce si pritom môžeme chrániť zdravou stravou! Prinášame vám najdôležitejšie potraviny pre zdravé srdce, ktoré predstavil nemecký expert na zdravú výživu Sven-David Müller a uverejnil denník Bild.

1. Jablká – Vďaka vysokému obsahu pektínu účinne odstraňujú cholesterol.

2. Marhule (sušené) – Draslík, ktorý obsahujú, znižuje krvný tlak.

3. Artičoky – Účinná látka cynarosid blokuje enzým, ktorý potrebuje pečeň na tvorbu cholesterolu.

4. Pivné kvasnice – Veľké množstvo kyseliny listovej upravuje znížený obsah aminokyseliny homocysteín a pomáha tak predchádzať infarktu.

5. Brokolica – Obsahuje antioxidant sulforafan, ktorý pôsobí protizápalovo a čistí krvné riečisko.

6. Ostružiny – Prírodné farbivá antokyány podporujú prekrvenie, chránia cievy a znižujú krvný tlak.

7. Pohánka – Obsahuje aminokyselinu arginín, ktorá udržiava steny ciev elastické a brzdí hromadenie trombocytov.

8. Karí – Farbivo kurkumín znižuje hladinu cholesterolu podobne ako lieky.

9. Arašidy – Nenasýtené mastné kyseliny znižujú riziko srdcovo-cievnych ochorení.

10. Fenikel – Zdravá kombinácia kyseliny listovej, vlákniny, sekundárnych rastlinných látok, ktorú vaše srdce určite ocení.

11. Semienka skorocelu – Obsahujú vyše 70 percent zdravej vlákniny.

12. Ovsené vločky – Kyselina linolová a kyselina olejová pôsobia preventívne proti kôrnateniu ciev.

13. Olomoucké syrčeky – Ako jediný druh syra neobsahujú žiadne nasýtené mastné kyseliny nezdravé pre srdce.

14. Čučoriedky – Pôsobia protizápalovo. Flavonoidy, ktoré obsahujú, posilňujú imunitný systém, predchádzajú cievnym ochoreniam.

15. Sleď – Niacín (jeden z vitamínov B), ktorý obsahuje, pozitívne podporuje látkovú premenu tukov a bielkovín.

16. Slepačie vajcia – Lecitín v žĺtku znižuje hladinu cholesterolu.

17. Jogurt – Baktérie kyseliny mliečnej môžu v tráviacom trakte významne znížiť hladinu triglyceridov a cholesterolu.

18. Cesnak – Sekundárne rastlinné látky sú dobré pre krvné riečisko a látkovú premenu. Cesnak dokáže dokonca odstrániť usadeniny z tepien.

19. Tekvicový olej – Extrakt z tekvicových semienok obsahuje množstvo fytosterolov (účinná rastlinná látka).

20. Losos – Mimoriadne vysoký obsah omega-3-mastných kyselín. Zlepšujú tok krvi, pôsobia protizápalovo, predchádzajú trombóze.

21. Makadamové orechy – Vysoký obsah nenasýtených kyselín zdravých pre srdce.

22. Makrela – Znižuje hodnoty „zlého“ cholesterolu (LDL) a triglyceridov, zvyšuje hladinu „dobrého“ cholesterolu. m toto leto podarí schudnúť?

23. Mandle – Skutočný zabijak cholesterolu. Sú bohaté na nenasýtené mastné kyseliny, vlákninu či vitamín E.

24. Müsli – Ideálna zmes rôznych zabijakov cholesterolu. Predchádza poruchám látkovej premeny tukov.

25. Olivový olej – Cholesterol odstraňuje len panenský olej. Lacné oleje nemajú pre zdravie žiadny význam.

26. Petržlen – Nahrádza pri varení časť soli, pozitívne ovplyvňuje krvný tlak. Bohatý na draslíka magnézium.

27. Pistácie – Znižujú hladinu cholesterolu. Pre srdce sú dobré aj antioxidanty a vláknina, ktoré obsahujú. Stačí 30 gramov denne.

28. Repkový olej – Optimálny pomer jednoduchých a viacnásobne nenasýtených mastných kyselín, ktoré znižujú hladinu cholesterolu.

29. Sardinky – Obsahujú koenzým Q10, ktorý blahodarne pôsobí na zdravie srdca a ciev a zabraňuje usádzaniu zlého LDLcholesterolu na stenách ciev.

30. Čokoláda – Flavonoidy v kakau znižujú krvný tlak, chránia pred infarktom. Vedci odporúčajú šesť gramov čokolády s vysokým obsahom kakaa denne.

31. Brottrunk – Nápoj z lúhovaného biochleba obsahuje probiotické baktérie kyseliny mliečnej, ktoré nedajú cholesterolu šancu.

32. Guarová guma – Zahusťovadlo obsahuje nestráviteľné látky, ktoré viažu kyselinu žlčovú bohatú na cholesterol.

33. Teľacia pečeň – Obsahuje veľa vitamínu B, ktorý pomáha predchádzať arterioskleróze.

34. Kefír – Znižuje hladinu cholesterolu vďaka probiotickým baktériám kyseliny mliečnej a kvasinkám.

35. Jahňacie mäso – Má vysoký obsah L-karnitínu, ktorý dbá o optimálne zásobenie buniek srdcového svalu.

36. Ľanový olej – Vďaka omega- 3-mastným kyselinám pôsobí protizápalovo, pomáha predchádzať trombóze.

37. Morské riasy – Vláknina v nich znižuje nadváhu, omega-3- mastné kyseliny zase hladinu tukov v krvi.

38. Hovädzie mäso – Obsahuje kyselinu linolovú, ktorá pomáha premeniť v svaloch škodlivý telesný tuk a podporuje látkovú premenu.

39. Červená ryža – Podľa štúdií chráni srdce vďaka množstvu cenných látok, ktoré obsahuje, znižuje hladinu cholesterolu.

40. Sezamový olej – Bohatý na vitamín E i nenasýtené mastné kyseliny, najmä kyselinu linolovú.

V tomto článku sa zaoberáme Srdce ...viac
Autor: Plus JEDEN DEŇ
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Leto sa ešte nekončí a stále hrozí úpal. Radšej sa oblečte, radí záchranár

Leto sa ešte nekončí a stále hrozí úpal. Radšej sa oblečte, radí záchranár

dnes
Počítajte s tým, že informácia, ktorú vám poskytujú meteorológovia, udáva teploty v tieni. Ak sa pohybuje teplota v tieni okolo... Čítať viac
 
Udreli ste si kostrč? Potrebujete špecialistu alebo sa zahojí sama?

Udreli ste si kostrč? Potrebujete špecialistu alebo sa zahojí sama?

dnes
Po úraze kostrče seďte na mäkkom vankúšiku alebo na nafukovacom kolese. Ak zranenie podceníte, môžete si privodiť siahodlhé problémy.... Čítať viac
 
Neverte, že k spánku sa dá prejesť vybranými potravinami. Chce to ešte čosi viac!

Neverte, že k spánku sa dá prejesť vybranými potravinami. Chce to ešte čosi viac!

včera
Veríte, že banán a teplé mlieko pred zaľahnutím sú skvelé uspávače? Sú aj lepšie spôsoby! Aké zásady treba dodržať, aby ste sa prepracovali... Čítať viac
 
Roztržitosť za volantom je príčinou až štvrtiny dopravných nehôd

Roztržitosť za volantom je príčinou až štvrtiny dopravných nehôd

23.08.2019
Tri štvrtiny vodičov sa tesne pred nehodou venuje veciam, ktoré znižujú ich koncentráciu, a nemôžu sa tak plne sústrediť na dianie... Čítať viac
 
Telo vám dáva signály. Počúvate jeho varovanie pozorne? 

Telo vám dáva signály. Počúvate jeho varovanie pozorne? 

23.08.2019
Aj vážne choroby prichádzajú takmer bez príznakov. Dobre si všímajte banálne prejavy. Obyčajná únava môže znamenať rakovinu aj ešte... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Prinášame vám 40 najepších potravín pre srdce
Plus JEDEN DEŇ