predplatne
 

Aby vás už nikdy nebolela chrbtica: 4 VIDEOcviky na spevnenie svalov chrbta

21.05.2020

Je jedno, či máte 20 alebo 40 rokov. Začať s posilňovaním svalov, ktoré pomáhajú držať chrbticu, nie je nikdy dosť skoro.

Na väčšinu účinných cvikov nepotrebujete fitness centrum. Stačí karimatka a rovný povrch.

Na väčšinu účinných cvikov nepotrebujete fitness centrum. Stačí karimatka a rovný povrch.Autor: Shutterstock

S posilňovaním svalov chrbta je lepšie začať hoci aj po päťdesiatke, ako vôbec. Od chrbtice vás môže bolieť prakticky čokoľvek. Počnúc prstami na nohách až po hlavu. Záleží od toho, ktorá platnička začne robiť šarapatu.

Posilnenie vnútorného svalového korzetu alebo „core“

Aby sa chrbtica samotná nemusela tak namáhať a platničky tak opotrebúvať, je nutné mať pevné svaly vnútri v tele, v takzvanom jadre, v angličtine označovanom ako „core“. Na posilnenie tohto vnútorného svalového korzetu nájdete množstvo cvikov. Spravidla nevyzerajú extra komplikovane, no až keď sa do nich pustíte, zistíte, aké sú vaše svaly slabučké a ako málo vládzete.

Dajte si každé ráno alebo kedykoľvek cez deň krátku zostavu, ktorú nájdete na videu. Spočiatku možno budete trošku bojovať, ale ak to nevzdáte, svaly si rýchlo posilníte. Spevní a vyformuje sa vám brucho, chrbtica vám bude neskonale vďačná a hlavne, nebude vás podchvíľou čosi bolieť.

Pár inštrukcií k cvičeniu

Pri celom cvičení dbajte na to, aby ste zostali stabilní. Pevne sa opierajte rukami o zem a nekývajte sa do bokov ani dopredu a dozadu, ak to nevyžaduje samotný cvik. Dýchajte pravidelne, najmä brušné svaly držte napnuté, chrbát vystretý, neprehýbajte sa.

  • Prvý cvik s nadvihovaním sa v kolenách opakujte 8x
  • Druhý cvik s prevažovaním sa dopredu tiež opakujte 8x
  • Zanožujte s každou nohou 4x
  • Nohu a ruku vystierajte 8x a po výmene strán znova 8x

4 cviky na pevnú chrbticu


Zdroj videa: Instagram/ @pilates_sara

Mohlo by vás zaujímať: 

V tomto článku sa zaoberáme Chrbtica ...viac
Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

10 skvelých vecí zmení obyčajná chôdza. Netreba ani 10 tisíc krokov denne

10 skvelých vecí zmení obyčajná chôdza. Netreba ani 10 tisíc krokov denne

28.05.2020
Stačí zdvihnúť zadok zo stoličky či sedadla v aute a pocítite vo svojom živote revolúciu. Nepreháňame. Bonusy nemajú konca kraja!... Čítať viac
 
VIDEO: Zatočí s ovisnutou kožou na stehnách a vytvaruje zadok. To musíte skúsiť!

VIDEO: Zatočí s ovisnutou kožou na stehnách a vytvaruje zadok. To musíte skúsiť!

27.05.2020
Krásne vytvarovaný zadok a nohy sú snom nejednej ženy. Poznáte najúčinnejší cvik na tieto partie? Vyskúšajte rôzne variácie výpadov.... Čítať viac
 
VIDEO: Doprajte chrbtu 6 minútový rituál a nebude bolieť

VIDEO: Doprajte chrbtu 6 minútový rituál a nebude bolieť

26.05.2020
Pár minút si nájdite na cvičenie ráno alebo večer. Fyzioterapeutka vám ukáže zostavu, ktorá poteší nielen chrbát. Čítať viac
 
VIDEO: Kliky, kľuky, vzpory ležmo? Je jedno, ako im hovoríte! Ak vás nudia, máme pre vás super TIP!

VIDEO: Kliky, kľuky, vzpory ležmo? Je jedno, ako im hovoríte! Ak vás nudia, máme pre vás super TIP!

25.05.2020
Vyskúšajte si, či dokážete robiť náročnejšie vzpory ležmo. Preveria vašu kondíciu. Čítať viac
 
Aby vás už nikdy nebolela chrbtica: 4 VIDEOcviky na spevnenie svalov chrbta

Aby vás už nikdy nebolela chrbtica: 4 VIDEOcviky na spevnenie svalov chrbta

21.05.2020
Je jedno, či máte 20 alebo 40 rokov. Začať s posilňovaním svalov, ktoré pomáhajú držať chrbticu, nie je nikdy dosť skoro. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Aby vás už nikdy nebolela chrbtica: 4 VIDEOcviky na spevnenie svalov chrbta
Martina Palovčíková