predplatne
 

Chcete štíhly pás? Týmto chybám vo fitku sa vyhnite, inak vám zhrubne!

11.12.2019

Cvičenie môže byť zradné a v snahe dosiahnuť útly pás môžete nabrať svalovú hmotu presne tam, kde o to nestojíte. Na čo si dať vo fitku pozor?

Mnohé cviky smerujú k budovaniu svalov okolo pása. Tým je lepšie sa vyhnúť. Veď ženy nepotrebujú svaly ako chlapi, ale ladnú postavu.

Mnohé cviky smerujú k budovaniu svalov okolo pása. Tým je lepšie sa vyhnúť. Veď ženy nepotrebujú svaly ako chlapi, ale ladnú postavu. Autor: Shutterstock.com

V snahe získať osí pás by ženy rozhodne nemali robiť rovnaké cviky ako muži. Nejde o to, že by ste nedokázali cvičiť s rovnakými náradiami ako chlapi. No kým mužom vďaka týmto cvikom naskáču na bruchu pekné tehličky, vám posilnené svaly v oblasti brucha ohrozia ladné ženské krivky.

3 cviky na pevné prsia, vhodné nielen po dojčení

Precvičujte všetky partie

Samozrejme, ak je vaším cieľom získať silné svaly, cvičte ako uznáte za vhodné. No ak je váš cieľ ploché bruško a štíhlejší pás, choďte na to inak, ako s ťažkými závažiami. Najhoršie spravíte, ak sa vo fitku zameriate len na brušné partie a ostatné odsuniete bokom. Cvičenie brušákov a úklonov až do nemoty, to je to, čo mnohé robíme v nádeji, že schudneme v páse. Chyba! 

Chris Powell bol kedysi bezdomovcom. Ako sa z neho stal mág na chudnutie?


Nesnažte sa v posilňovni napodobňovať chlapov. Vyberajte si také činky, aby ste krivky svojej postavy vylepšili, nie sa priblížili k mužskej.​ Foto: Shutterstock

Pozor na pridávanie záťaže

Ešte horšie je, ak si budete pri cvikoch na brucho postupne pridávať závažia. Brušné svaly sú rovnaké ako všetky ostatné a ak ich zaťažujete, naberajú na sile a teda aj na objeme. A to určite nie je váš cieľ. Úklonmi s jednoručkami či kettlbellmi dosiahnete akurát to, že vaša postava bude síce vyšportovaná, no bude pripomínať viac chlapskú ako ženskú. Naozaj túžite po tehličkách na bruchu a mužskom strihu nohavíc bez zúženého pásu?

Beháte a váha vám neklesá? Niekde robíte chybu! Možno je to práve táto maličkosť

Z každého rožka troška

Takže ako na to? Rada je úplne jednoduchá. Záťaž voľte len minimálnu, prípadne strednú, a robte po 15 až 20 opakovaní jedného cviku, nie stovky. Bruchu sa venujte pri cvičení asi 10 minút, nie celý tréning. Čas si pekne rozdeľte na precvičenie aj ostatných častí tela, len tak získate súmernú postavu a pekný ženský pás. Veľa úspechov! 

VIDEO: Na tréning v meste stačia schody. Skúste tieto tipy a kilá z vás doslova opadajú

POZOR, SÚŤAŽ! Už ste sa zapojili do našej veľkej adventnej súťaže na Facebooku? Každý deň až do 24. decembra 2019 môžete vyhrať v adventnom kalendári Zdravia zaujímavé ceny. Stačí sledovať našu webovú stránku a napísať nám na Facebook, ktorý článok vás najviac zaujal. Súťaž prebieha na https://www.facebook.com/casopis.zdravie/

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Chudnúť začnite z opačného konca. 5 psychologických trikov zaručeného výsledku

Chudnúť začnite z opačného konca. 5 psychologických trikov zaručeného výsledku

včera
Láska ide cez žalúdok, chudnutie cez hlavu. Je to prvý orgán, kde zdokonaľovanie životného štýlu začína. Čítať viac
 
Roztlieskavačka Kylie milovala fastfood, vyjedla si obezitu. Ako zhodila 50 kg?

Roztlieskavačka Kylie milovala fastfood, vyjedla si obezitu. Ako zhodila 50 kg?

21.02.2020
Jedlom riešila smútok i šťastie, bola od neho doslova závislá. Keď sa rozhodla pre zmenu, jej priateľ nebol nadšený. Čítať viac
 
Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

Každodenná kávička pomáha pri chudnutí! Viete, koľko šálok urýchli spaľovanie kalórií?

18.02.2020
Káva nemusí byť len ranný životabudič alebo dôvod na pauzičku pri práci. Môže fungovať aj ako váš „osobný tréner“ a pomáhať so zhadzovaním... Čítať viac
 
7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

17.02.2020
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

5 omylov pri obede, pre ktoré chudnete márne. Čo robíte opačne?

13.02.2020
Nie raňajky, ale obed je najdôležitejšie jedlo dňa. A väčšinou i to, pri ktorom robíte najviac chýb. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Chcete štíhly pás? Týmto chybám vo fitku sa vyhnite, inak vám zhrubne!
Martina Palovčíková